Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Jeg skal spørre :+1:

14 Likes

Utrolig spennende lesning… Et avsnitt:

Interestingly, the principle of a PD-L1 targeting immunotoxin, based on cucurmosin, has been demonstrated by Zhang et al. [57]. As saporin used in our study, cucurmosin is also a type I ribosome-inactivating protein (RIP) that potently inhibits protein synthesis but lacks an effective mechanism to enter cytosol upon endocytosis [58]. The FDA-approved anti-PD-L1 mAb durvalumab, commercially known as Imfinzi® by AstraZeneca, was conjugated to cucurmosin. The immunotoxin was highly potent in the picomolar range in vitro. The immunotoxin’s efficacy was further evaluated in an immunodeficient model. In the immunotoxin-treated animals, an initial tumor growth delay was observed. However, poor tumor penetration due to the size was identified as an obstacle. The size of the immunotoxin by Zhang et al. was approximately 230 kDa. Of relevance, the anti-PD-L1-saporin used in this study is 295 kDa. Based on our group’s previous experience, antibody-drug-conjugates of this size combined with PCI have indicated modest anti-tumor activity after PCI in vivo. The relatively large molecular size of these antibodies has been suggested to reduce the tumor penetration capacity and thereby therapeutic outcome [22,44]. One way of increasing tumor penetration capacity of immunotoxins is to replace the full-size receptor/ligand-targeting antibody with a scFv. We previously demonstrated that this strategy was, in combination with PCI, a specific and efficient anti-tumor strategy for targeting CSPG4-expressing melanoma and triple-negative breast cancer cells [25,59].

21 Likes

Hei, ser at selskapet har mye lovende på trappene fremover, selv om det virker som det er en stund til de er i mål. Er dere ikke bekymret for at de går tomme for cash i H2 2022? Coronaskvis for PCI Biotech | Finansavisen
Og at mange derfor sitter utenfor til det er på plass? Skjønner det ikke er så gøy å tenke på hvis mann er inne allerede, så lurer på om det er noen åpenbare muligheter for kursøkning før det evt skjer? Oppkjøp eller avtale etc pleier ikke skje før bioselskaper har kommet lengre i prosessen med testing og komplette resultater.
Finner selskapet interessant, men vurderer det foreløpig slik basert på hva jeg har lest å vente med noen inngang. Har erfaring fra mange år i Nano med tilsvarende emisjoner og fall i kursen…

PCIB har mcap 539 mill, der noen titals % er innbefattet cash. Vet ikke om NANO har vært like ribbet noen gang, men det vet sikkert du siden du er mangeårig aksjonær.

Når PCIB har såpass mye kjøtt på beinet, til prisen av knokene, burde flere gribber komme til, enn det flyr bort. Men det er nå min vurdering.

12 Likes

Ja, ja, fra 78 til 24. Hva blir neste?

Jeg har omtrent like mye i PCIB og Nanov.
Min erfaring er at P nå er i ganske lik situasjon som N, da det så som mørkest ut for N.
På en Q presentasjon kom det noen positive vibber, og plutselig steg aksjen 100-200%.
Jeg sier ikke at det skjer i Pcib, men dersom det skulle bli et stemningsskifte tror jeg potensialet er minst det samme.

10 Likes
På kurs 13-17 har jeg…
  • Totalt sett redusert antall aksjer
  • Totalt sett økt antall akjser
  • Uendret antall aksjer

0 stemmegivere

Atezolizumab (Tecentriq) is FDA approved as a single agent for nonsmall cell lung cancer (NSCLC).

(Det er den indikasjonen Ultimo-klanen er så i fyr og flamme over potensialet til)

11 Likes

Med rette. Den er gigantisk.

5 Likes

Spændende læsning jeg vil drømme om heldbredende lys i nat

2 Likes

Leverandørene av CPI’er må ha noen svært vanskelig valg foran seg,. “Alle” vil jo kombinere sin teknologi med CPI’er. What to choose - what to choose.

Paper jeg refererte til over ble gitt ut tidligere, men nå på ny site derav den nye datoen (7. november)

Vi venter fremdeles på medisin X. Hennes ph.d. kommer forhåpentligvis 26.11, og da også paper 4.

Blir spennende å finne ut hva medisin X er, og hvorfor det drøyer, og hva de har funnet ut :+1:

14 Likes

Men hun jobber i Vaccibody?

I følge Linkedin

Ja stemmer, Vaccibody siden mai 21.

Scientist - Oncology fra mai 21

Scientist - Vaccine Discovery fra oktober 21

P Selbo har tatt over

2 Likes

Ikke så revolusjonerende at PCIB fikk henne til å fortsette altså? Og uansett er dette på forskningsstadiet ser det ut til. Vet vi om PCIB fortsatt jobber med dette?

1 Like

Museforsøkene ble ferdige i januar, og er ikke offentliggjort enda. Det er alt jeg vet.

Men antar at de ikke var analysert ferdig allerede i mai når hun startet i Vaccibody. Hun har også skiftet stilling internt en gang i de 7 mnd hun har jobbet i Vaccibody.

2 Likes

Ja det fremgår jo av LinkedIn. Jeg ser ikke helt at nye labforsøk er det som betyr mest for PCIB nå. Fremdriften i GGK bør være pri 1 for ledelsen.

3 Likes

Går ut fra at de jobber steinhardt med Chem-delen, og at de gir fyldig info rundt det under Q

5 Likes

FA idag…

4 Likes

Artig, men det er jo slik det er :joy:. Går kurs langt over kursmål Jabber husa etter og vica versa.

Slik er det til og med for dine aksjer løven :joy:

Ha en morsom dag lionking og dr smett er fortsatt med :partying_face:
Geiran også. Morsomt å se alle negative strømmer til og følger godt med PCIB. Lukter rekyl av slik pessimisme ?

Lurer fortsatt på hvorfor det er så mange som er negative og følger 24/7. Hva skylder den ære? Og utrolig barmhjertig gjeng som bryr seg om andre og er helt uselviske. Fantastisk :joy:

2 Likes