Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Slipper nok ikke emisjon, men skulle det komme en hybridløsning på kontrollarmen vil den bli satt på adskillig høyere kurser. I følge podcast (Per & Jonas) vil dette bli avklart 1H22, altså før de trenger penger.

14 Likes

Jammen faen kunne Dere ikke ha sagt dette litt før da gutta. Jeg trodde vi var venner. Da er jo alt bare fryd å gammen nå da. Idiotisk av meg å pøse ut 1/4 i løpet av dagen med tap når alt er bare såre vel. Nå må du ta deg sammen Concorde å ikke være så impulsiv.

3 Likes

Holder en middels stor sannsynlige for

IDMC følger med og kan komme med anbefalinger. De skal vurdere safety for extension. Jeg HÅPER dette er avklaring som kanskje må på plass for at en Asia Partner RELEASE KANSKJE blir en realitet. Da er i så fall høyst sannsynlig kurs langt langt høyere og ingen behov for nye midler ved emisjon :pray::bomb:

IDMC avklaring skal skje i november eller desember 2021. Klarer fint å vente på en slik mulighet. Men klart, risiko ved alt.

Hvis noen vil leke med kursen i mellomtiden før avklaring er det helt greit. OM scenario over blir en realitet går kursen på EN dag. VWAP i dag er nu også noe over 14kr….

5 Likes

Tøffe tider for PCIB og oss aksjonærer.

Liker dog disse punktene fra presentasjonen i dag (som også kan føre til kortsiktige positive nyhetstriggere):

image:

image:

image

:

image

17 Likes

Medicin x banker forhåbentlig også snart på døren.

10 Likes

Klink ned som ventet, tross store svingninger. Bare å legge i den nederste skuffen og håpe på et mirakel.,

Det er biotek det, ikke selskapsspesifikk det du beskriver.
Du kan vurdere statistikk, det finnes, results for valgte cohort og tilnærmet doblet levetid mot SoC……
Mirakel for pasientgruppen er kanskje nærmere sannheten? :muscle::joy:

1 Like

Fornøyd med Q. Endelig begynner ledelsen/styret å ta signaler fra eierne, rundt flere ting mange av oss har uttalt misnøye.

Ellers likte jeg mye som ble sagt.

Den beste rundt nyansettelsen av Morten Luhr (ex Thermo Fisher) som skal støtte business development fordi (ref dagens podcast):

«Skal hjelpe Ludovic (Robin), som er vår CBO innenfor det området. Der trenger vi mer ressurser, fordi det er mye interessant som PÅGÅR»

PW svarte også klart JA på spørsmål fra @Sorlendingen , på om der er interesse fra Asiapartner i fimaChem/Release.

:+1:

43 Likes

De andre samarbeidene pågår fortsatt, det er bra!

Ellers synes jeg rekrutteringen til RELEASE var som forventet, -dårlig. Jeg har ingen tro på at guidingen holder, da den krever 12 pasienter i kvartalet. Men man kan jo håpe at man får til et eller annet med FDA/EMA.

FimaVacc går fortsatt framover, dog fortsatt sakte.

IDMC guidingen består.

Alt i alt var vel dette som forventet.

8 Likes

Var en bra oppsummering av CEO og selskapet i dag og jeg synes det vises positive tegn til forbedret kommunikasjonspolitikk i fremtiden.

Det er selvfølgeligbekymringsverdi men Ikke uventet at de sliter med rekrutteringen på grunn av Covid fremdeles.
Med det sagt så må ikke vi glemme at selv om Release er spydspiss program så er selskapet så mye mer enn bare den. Jeg likte atter en gang Høgseth sitt bidrag og det hørtes ut som det er en del som skjer bak scenen når det gjelder både Nac og Vacc .

Virker og ganske positivt med de nye ansettelsene som bringer med seg nye ideer,energi og krefter inni selskapet.

Var det den beste og mest positive nyheter vi kunne fått i dag…Nei, langt ifra, men det var mye bedre enn jeg fryktet og forventet og selv om jeg respektere at folk har solgt seg ned eller helt ut i dag er det ikke aktuelt for meg. Det skal svært lite til for at kursen skal ta seg en god hopp opp fra disse nivåene . Skjer det før Nyttår? Ikke sånnsynlig selv om det kan hjelpe litt med en god melding fra IDMC om safety. Uansett så hørte jeg ikke noe som vil trigge meg til å selge aksjene mine. Bekymret for rekrutteringen men like begeistret i teknologien så vi får ser hva framtiden bringer.

16 Likes

Hvorfor refereres nyansettelsene som om det er noe nytt? Det skjønner jeg ikke.

Fra Q2:
Significantly strengthening the organisation with three highly skilled individuals; an
experienced operational leader for RELEASE, and two key employees within clinical
science and business development focusing on fimaVACC and fimaNAC

Fra Q3:
Significantly strengthening the organisation with three highly skilled individuals; an
experienced operational leader for RELEASE, and two key employees within clinical
science and business development focusing on fimaVACC and fimaNAC

4 Likes

Morten Luhr er i så fall en av tre, og startet i PCIB fra 1. okt.

4 Likes

Ja, navnet ser jeg er nytt. Men selve ansettelsen og arbeidsområdet kom i Q2 rapporten slik jeg ser det.

4 Likes

Det er vel et svar på de repeterende spørsmålene om det er gjort noe i forhold til fimanac og fimavacc at de derfor tar dette opp igjen.

Synes det var en veldig bra presentasjon med mye god informasjon. Tydelig at de har tatt det på alvor informasjonen som er gitt vedrørende kommunikasjon. Veldig synd at de fortsatt sliter med rekrutteringen, men får håpe de klarer etterhvert å få fart i denne, og eventuelt noen protokoll endringer som gjør at det blir enklere å komme i mål.

I forhold til fimavacc så synes jeg oppdateringen var veldig spennende. Selv om det ikke var helt konkret enda så jobber de altså nå med å få på plass et studie design, De nevnte at de skulle ha en liten studie hvor de skulle kunne måle tumor effekt i en “liten” indikasjon. I tillegg ble det også nevnt at det ville være en 2 linje behandling. Jeg tenker at ettersom de både jobber med studiedesignet og vet at det er en 2 linje behandling de jobber med så tenker jeg at de kanskje også vet hvilken indikasjon de ønsker å sette i gang med.
Måten de la dette frem på med bare enkle analyser i forhold til effekt, få pasienter og ta det “inhouse” så spekulerer jeg litt på også om de kanskje bare kjører det i gang uten å hente penger. Om det blir en studie med en 5-10 pasienter maks, og enkle analyser så er det ikke sikkert det trenger å koste særlig mye. Så får de kanskje indikasjoner etterhvert basert på tumor effekt om de vil ta det videre, da evt. med partner eller med videre finansiering. Kanskje det også finnes støtteordninger som kan hjelpe på å finansiere dette. Skal uansett bli veldig interessant å se hva som kommer fremover på denne fronten. Ble ihvertfall mer optimist nå i forhold til fimavacc og ser at det ihvertfall skjer ting.

Fimanac er også veldig spennende. De nevnte jo også muligheten for å ta noe frem på egen hånd her. Om de kan klare å finne noe potensiellle behandlinger med gener som kan brukes patent messig så tenker jeg det også kunne blitt utrolig interessant. Å få en egen patentert behandling som de får i sluttfase pre-klinisk verdsettes gjerne på nivå med kliniske avtaler på andre type behandlinger. Her er det ihvertfall store muligheter om de kunne klare å koke opp noe på egenhånd. Kostnadene kan også bli veldig lave her dersom de klarer å finne en sammensetning som ikke er for dyr å håndtere og lagre.

Ellers i tillegg til presentasjonen så er det også oppmuntrende å høre at de har mye interessante samtaler med potensielle partnere på både nac og vacc. I tillegg så er det interesse på fimaCHEM i Asia. Til tross for at resultatene chem på rekruttering var skuffende så var det ihvertfall mye å ta tak i som kan gi lyspunkter fremover når som helst. Så får vi bare håpe at vi får betalt for tålmodigheten.

54 Likes

Kunne få litt inntrykk av det, men er det mulig om de skal kjøre dette i kombinasjon med CPI (med patent)?

Det er nesten utenkelig å kjøre studier på immunterapi som ikke også innebefatter CPI. Ikke nødvendigvis CPI innbakt i fimaporfin. Om de også skal gjøre CPI effekten mer lokal og på den måten unngå eksempelvis bivirkninger burde det nok være et eget isolert studie? Det er vanskelig å forstå hva du spør om Stupet.

Tenkte bare om det var mulig for pcib å ta fimavacc selv i et lite studie med 5-10 pasienter ‘inhouse’ kun i egen regi hvis de skal kombinere dette med en CPI som har patent. Vil det ikke være mer sannsynlig å gjøre dette i lag med en partner og da eier av CPI?
Får håpe de får til noe mer enn å starte på et lite studie selv.

Where to meet us: List of all events where we are planning to attend during current half year, with a link to the event:

  • Nordic Rare Disease Seminar, 29 Nov 2021, Stockholm based online event hosted by ABGSC, company presentation by Dr. Per Walday, CEO
  • DNB Nordic Healthcare Conference 2021, 16th December 2021, Oslo, Norway Company presentation by Dr. Per Walday, CEO. Time TBC.

Seminar 29 nov er ny.

9 Likes

Har inntrykk av att CPI’er lånes ut til til omtrent hvem som helst, så det skulle vel gå helt fint, om enn litt skuffende om de bare låner en gratis istedenfor en kommersiell avtale.

Poenget var vel å vise effekt hos pasienter som normalt ikke responderer særlig på CPI behandling, så liten vits i å kjøre studie uten.

Edit: Fikk også inntrykk idag av att Olix tester FimaNac på mye mer enn bare 104C/hår allerede, arr og øye ble vel nevnt og de driver vel med begge de.

12 Likes

Du kan vel ikke virkelig mene alt det du skriver om egne studier innen fimaVACC og fimaNAC?