Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Det er nok ikke så lett å få til, -for da ville det allerede vært en på plass :slight_smile:

1 Like

Tydeligvis mange som ikke skjønte dette. La meg forklare.

PW har vært tydelig at de ønsker en Asia partner inn så tidlig som mulig.

Jeg husker ikke første gangen han sa dette, men mener at det var før Asia ble en del av RELEASE (slik at de kunne bidra med utvelgelsen av sites, KOL, osv.) Det er fortsatt ikke kommer en partner.

Derfor : Det er nok ikke så lett å få en partner i Asia, for da ville det allerede vært på plass, i og med at man har ønsket en partner i Asia tidlig.

Han har sagt svært tydelig JA det er interesse for Asia partner i RELEASE. Selskapet har også greiet ut at det vil være større oppside for selskapet selv dersom PCIB eier teknologien selv helt fram til ulike milepæler.

Venter parter på IDCM tilbakemelding?

Avtaler er selvsagt alltid vanskelig. Gi-og-ta. Jeg liker at selskapet ikke selger seg for «billig». UANSETT om selskapet trenger midler slutten av 2022.

Nu et det høy aktivitet med business dev ble det sagt. Så kan en spekulere hva det KAN bety. Det mest nærliggende er Asia Partner, Vacc plan, Olix gjør kanskje alvor av samarbeid og kjører klinisk løp som gir midler til PCIB? Nac er også en mulig joker i form av avtaler. Jeg forventet at PCIB kjører flere løp og sikrer nødvendig midler til å ta RELEASE helt fram. Og nu er RELEASE i avsluttende fase 1 linjebehandling onkologi (ODD) en «billig» studie og sluttføre :blush::pray:

@Mecaux usikker på hva du mener, men eminente Vaccibody økte sin markedsverdi i går med flere milliarder fra en allerede grei mcap på ca 20 milliarder. Helt fortjent mener jeg. Mcap PCIB er 500 millioner fortjent eller ikke…

2 Likes

Og ref. avtalen Vacc sikret seg i går, som ga en oppgang på 14-15% så skjønner jeg ikke hvorfor dette plutselig skal skyte i taket med tidobling hos oss, slik andre later til å tro .

4 Likes

Dette stemmer. Fordelene med partner både på et tidlig og senere stadiet ble lagt frem av PW i en podcast etter en tidligere Q.

Vil tro PCIB ser annerledes på dette nå, som Asiapartner ville booste rekrutteringen på en mer eller mindre nødvendig måte.

Vil tro jakten har blitt intensivert, og at fordelene med tidligere partner har vokst.

Og det er godt mulig dette er en av grunnene for at Luhr ble ansatt, for å hjelpe Robin med «business development»:

Spennende!

6 Likes

Tja med samme verdiøkning av selskapet, så kommer vi langt :wink:

11 Likes

Det har han vært tydelig på ja. Han har også vært tydelig på at det er god interesse for FimaNac og FimaVacc, uten at dette heller har materialisert seg.

Hva tror du og hvorfor?

Jeg tror ikke det vil være noe de venter på, mer et halmstrå.

Enig. Kanskje ingen er villig til å tilby det PCIB ønsker? Hvorfor har det ikke blitt noen avtaler enda? Det virker også som om man ikke har fått en sponsor/partner i FimaVacc studien som sakte skrider fremover også? AZ ble det jo heller ikke noe av, hvorfor ikke?

Helt typisk biotek med novel teknologi. Umulig å si og for ulike selskap KAN det løsne helt plutselig. Er jo stort sett slik i det viser seg å være i det virkelig liv. Lange løp.

Men klart dagens mcap PCIB viser at «ingen» har tro på validering av teknologien. Akkurat slik du beskriver. Ikke til å komme bort fra det. Håper og tror markedet tar feil. Jeg liker resultater i alle de tre etablerte teknologiben. TyrionIV har også beskrevet andre teknologi / løsninger det jobbes med for PCIB plattformen. Enorme mulighetsrom og gode results gjør for MEG riskreward på dagens mcap attraktiv. Jeg har tatt feil før jeg…:sweat_smile::pray:

1 Like

Spørsmålet her er blir jo som følger: Er vi fortsatt på stadiet “tidlig”?

Det er klart at utsettelser har hjulpet på for at man kan kalle det tidlig. Men det begynner i all fall bli mindre utbytte av en samarbeidspartner i Asia hvis vi tenker på rekruttering.

Det hadde vært ideelt for 2-3 år siden med en partner i Asia.

Nå kan man kanskje like greit vente til man har noen resultater fra RELEASE og på den måten få en bedre avtale/samarbeidspartner?

5 Likes

Enig, men kun hvis PCIB «vet» at det kommer midler fra eksempelvis Olix samarbeid som tar det til klinisk.

Rekrutteringen går vel ikke så verst i Asia, nærmere bestemt Sør-Korea - uten partner. Og rimelig å tro at sannsynligheten for et partnerskap med et eller annet selskap der borte ihvertfall kan ha økt noe på grunnn av det. Skulle det evnt skje så kunne det kanskje hjulpet litt på rekrutteringen i andre land med en mindre intelligent befolkning.

2 Likes

Jeg tenker det er super viktig å få en Asia partner som har koblinger opp mot Japan/Kina samt andre asiatiske land vi ikke er representert nå. Så vi får økt markedet vårt.
Samt at vi får større finansielle muskler til å øke markedsføringen/etablering av denne nye behandlingsmetoden.

5 Likes

Hvor mange er rekruttert i Sør-Korea? Bidratt bra, er vel det vi vet. Jeg vil anta det landet som har bidratt med flest.

Men, de har vært skjermet for covid, de er ikke det nå.

1 Like

Taiwan ser ut til å ha full kontroll! Sør Korea og Asia har langt større pasientgrunnlag for RELEASE indikasjon. Akkurat liten tvil at validering av teknologi, tilført midler og lokal forankret oppfølging ville ha vært svært svært verdifullt for PCIB også med tanke på rekruttering. At PCIB må gi fra seg noe % royalties mm er klart om de tar inn partner. Name of the game og vurderes garantert pro s and con s.

HVIS der skulle komme melding om Asia partner skal jeg for første gang slå stiften, koste hva det vil :partying_face::joy:

@Chrkni det du skriver under. Ukraina var gunstig av årsaker som tilgang på pasienter og gi tilgang til behandling. Nu er plutselig Italia og Spania blant de bedre. Det ser ut til å variere. Antagelig smart å være spredd. Og Asia genialt av mange årsaker. Som åpenbart når det er interesse for å være Asia partner…

Det blir feil å si synd blir ikke noe av Asia partner eller tog som seiler avgårde….Det er ingen fasit. Det er din mening. Men tydelig mot PCIB mcap at det er det markedet også mener , nemlig at PCIB teknologien ikke vil bli validert. Derimot trenger ikke det bli fasit…hvor mange ganger har markedet tatt feil og hvor mange ganger har formuer blitt skapt når «ingen» ser muligheter? Jeg er villig til å ta risikoen det er å
investere i biotek (høy risiko / volatilitet). Hvorfor, jo fordi results preklinisk og kliniske mot SoC og dagens standard har vært svært fordelaktig for PCIB teknologien. Jeg håper det blir smart all tid en har forsøkt å ha fokus på ballen. Men hvem vet?

5 Likes

Synd at det bare er Taiwan som ser ut til å ha full kontroll, for ingen av de andre landene har det. Lurer på hva som skjer i Ukraina for eksempel, det var nok ikke et gunstig land å gå inn i.

Forøvrig enig med deg i at en tidlig samarbeidspartner i Asia hadde vært veldig gunstig. Veldig synd at det ikke har blitt noe av…… Det toget seiler sakte men sikkert avgårde.

1 Like

Tja. Det er riktignok oppadgåend trend der også. Men skjermet eller ikke skjermet, det er nå høyst relativt. Antall smittede per 100.000 siste par ukene ligger på ca en femtedel av Norge, en femtendedel av USA og Storbritannia. De er nok også intelligent nok til å sette inn nødvendige tiltak før det kommer i nærheten av kaoset i såkalte vestlige land…

Coronaviruset: Status i verden

2 Likes

Jeg ser Asiapartner primært som en sikkerhetsventil for release. Situasjonen i vesten mht Corona ser dyster ut. Det er liten grunn til å tro at de klarer å rekruttere ca 120 pasienter innen høsten 23 dersom situasjonen fortsetter. Godkjente Endringer i studien mht antall pasienter er fortsatt i det blå. I en slik situasjon gir Asiapartner større sikkerhet for at studien (interim) kan gjennomføres etter tidsplanen. Og det er svært viktig for selskapets videre drift med mindre Vacc/Nac gir store penger på bordet innen den tid. Det kan en imidlertid ikke basere seg på pr. i dag.

9 Likes

Det ble nevnt i radforsk sin podcast tidligere i år (var vel nr171) at det foreløpig foreligger lite data for behandling av pasienter for GGK med PCI som kan vurderes for en partner i Asia, så dette er vel hovedutfordringen og vanskelig å gjøre noe med før REALESE er fullført (PCIB har ikke tilgang til effektdata underveis i studien).
Data for H&N kan ikke legges til grunn heller, da RS sier dette da jeg spurte han:
Det er lite trolig at en potensiell partner vil legge vekt på H&N resultater ved evaluering av CCA programmet.

3 Likes

Release trenger ikke være fullført med 186 pax, vil tro det holder i massevis med Interim på 120 pax for eventuell partner, men det var kanskje det du mente?

Uansett, så er også Interim i det blå for øyeblikket.

3 Likes

Enig i det du skriver, MEN: Det gjelder for de fleste avtaler som inngås i biotek før det er et produkt i markedet. Der inngås også avtaler i mange former på preklinisk data. RELEASE er i avsluttende fase klinisk. Det er interesse for Asia partner sier selskapet selv. Selvsagt er det data for PCIB teknologien. Skal noen vente må de i flere tilfeller betale milliard usd mer + i biotek avtaler når all data foreligger. Går partnere inn tidligere ved mindre data tilgjengeligkoster der mindre. Slik reguleres det overalt i biotek. Slik jeg forstår er det mulig å se på dagens tilgjengelig data og beregne statistikk og vurdere sannsynlighet %. Investor har gjort flere øvelser.

Kan det være at en potensiell Asia partner avventer data og vurdering fra IDCM som ventes fra nu og fram til nyttår?

@Chrkni tilsvarende forfektet 100 ganger om mulighet for partner eller avtale…er du «bedre»? (selvom selskapet selv sier der er interesse for Asia partner RELEASE). Vi har fått beskjed om å lytte til hva selskapet sier…

Om noen mener det er lite data, er IDCM ny data som kanskje gir nødvendig sikkerhet for å inngå avtale. Det dreier seg om data fra 2 behandlinger som er kjerne av RELEASE. Jeg VET ikke men stusser av skråsikkerheten til deg og markedet om at det ikke er noen mulighet for avtale….kanskje får dere rett og nu priser jo også deres vurdering om NULL mulighet. Jeg venter på fasit…

Har ikke eksempel på det, men så kan ikke jeg biotek. . Men biotek avtaler inngås også i preklinisk data fase….det vet jeg :partying_face: Nu er jeg nesten 100% sikker på at der også inngås avtaler i avsluttende kliniske faser også :sweat_smile:.? Det antar jeg at du som kan biotek kan bekrefte eller avkrefte?

For å være ærlig synes jeg det er på sin plass at @Chrkni avkrefter eller bekrefter at det inngås avtaler i biotek basert på preklinisk data og eller inngås avtaler i avsluttende fase klinisk i biotek. Årsak til det er at du forfekter med såkalt 100% sikkerhet at PCIB ikke kan inngå Asia partner. Tilbake til biotekeren :wink: der er jo vitterlig du som er skråsikker…og da har du enkelt fasit for hånd.

Her er noen deals preklinisk og kliniske i fase 1 til avsluttende fase. Dette er kun de 10 største avtalene. Med andre ord mange avtaler både preklinisk og klinisk i biotek.

https://www.nature.com/articles/d43747-020-01176-z

2 Likes