Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Inhibiting autophagy increases the efficacy of low-dose photodynamic therapy

Received 28 May 2021, Revised 8 November 2021, Accepted 9 November 2021, Available online 12 November 2021.
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0006295221004536 (DOI)

Rupture and permeabilization of endocytic vesicles can be triggered by various causes, such as pathogenic invasions, amyloid proteins, and silica crystals leading to cell death and degeneration. A cellular quality control process, called lysophagy was recently described to target damaged lysosomes for autophagic sequestration within isolation membranes in order to protect the cell from the consequences of lysosomal leakage. This protective process, however, might interfere with treatment conditions, such as photodynamic therapy (PDT) and the intracellular drug delivery method photochemical internalization (PCI). PCI-induced permeabilization of endosomes and lysosomes is purposely triggered to release drugs that are sequestered in these organelles into the cytosol in order to synergistically kill cancer cells. Here, we show that photochemical treatment with the PCI-photosensitizer TPCS2a/fimaporfin results in both induction of autophagy and inhibition of the autophagic flux.

An active autophagic response and the presence of p62, however, is important for cancer cells to survive low-dose TPCS2a-PDT. Thus, targeting both p62 and autophagy together and independently, in a light-controlled/PCI based delivery of cancer therapeutics could increase the effectiveness of the treatment regime.

In conclusion, both autophagy and p62 independently and together are important for MA-11 cells to survive low-dose photochemical treatment using the clinically relevant PS TPCS2a/fimaporfin. Our study suggests that TPCS2a could be used in light-controlled/PCI-based delivery of RNAi cancer therapeutics for specific and efficient targeting of p62 and autophagy.

22 Likes

Har ikke hatt tid til å lese så mye her på småprat den siste tiden, så mulig dette er delt tidligere. Men for de som lurer på når Judith Wong skal presentere sine resultater / disputere for sin doktorgrad, så er svaret å finne her (ja, @lenny har nok publisert dette tidligere, men skader vel ikke å gjøre det en gang til, håper jeg :slight_smile: )

10 Likes

Er vel så billig nå at kanskje AZ kjøper hele dritten for 17 kr aksjen. Lov å håpe

1 Like

Håper ikke på der scenario.

Få deal, bygge de tre etablerte ben opp!

Selge ett av benene for gjerne to nuller til : 1700kr. Gjerne AZ :rofl:

Etablere flere ben innen PCI Biotech sin tilknyttede forskning.

Skape stort internasjonal BP neste 10-20 årene!

Der er mitt håp!

10 Likes

Bare få godkjent Ggk så skal eg aldri kjøpe en bio aksje til :joy::wink::face_vomiting:

2 Likes

Dette, dagens aksjepris, er en blanding av frykt, - og at noen utnytter frykten til å fiske. Man bør ikke glemme at alle solgte aksjer også blir kjøpt. Men noen ønsker å presse prisen ned så langt det går. Helt til engstelige ikke finnes eller selger lengre. Så vil de som har kjøpt leke prisen oppover igjen.
Pcib er ikke plutselig blitt verdiløs. Direkte levering av medisin i cellene/kreften uten å ødelegge hele kroppen er fortsatt en viktig sak.

21 Likes

Nei,nei. Jeg er rimelig trygg på at ingen ønsker å presse prisen ned. Men drøm gjerne om det.

1 Like

7 Likes

Din beskrivelse av handelsmønsteret i det siste er helt riktig, @Kreft. Man ser det gjennom hele hele børsdagen, og aller tydeligst har det vært de siste par børsdagene.

Med god fart i tilløpet helt fra “retentionstupet” var over, har de førende aktørene nesten lyktes med å halvere kursen. Dermed er vi der vi er.

Meg bekjent er det ingen registrerte og identifiserte shortaktører på banen (slik som f.eks. i Ultimovacs). Men opplegget fungerer utmerka ellers også dersom bare aksjen er tilstrekkelig mørbanka av frykt, frustrasjon og generell mistillit.

Sjølsagt har ikke styret og ledelsen ansvaret for aksjekursen fra dag til dag, og fra uke til uke. Men over tid er den alltid en konsekvens av selskapets innsats og resultater.

27 Likes

Men… innimellom all frustrasjon over kurs osv. Har folket mistet helt troen på teknologien pcib besitter? Er det mindre fantastisk teknologi nå enn for et par år siden? Naken leveranse uten bieffekter… jeg har ikke peiling. Leser kun hva som som legges frem av artikler. Men dette må da være av det bedre hjelpemiddel innen medisinering? Hodeløse høns og panikk virker som rår kursen om dagen.

12 Likes

Jeg reagerer på inrulleringen og tallet 2025, selv om det frister å kjøpe idag så avstår jeg litt til. Både T og P er på radaren.

Must virker å være fornøyd med Bøhn. Bøhn virker å være fornøyd med PW.

Osv

Merkelig når teknologien ikke er verdt noe lenger, og pengene går mot slutten 2H 22.

11 Likes

Når panikken brer seg, Kjøp :boom:
Teknologien løser det største problemet innen medisin.
Levering ,levering og levering.
At kursen nå er på 10 tallet er helt utrolig.
Teknologien er ikke blitt dorligere…
Corona har. Ødelagt Masse både på innrullering og partnering, Men, den har også pushet frem Mrna,
Noe Pcib kan levere…
Ting løsner,og jeg er ikke i tvil om at de lykkes.

21 Likes

Panikken bredte seg vel i sin tid på 20-tallet også…

Når det er sagt; lykke til alle seige pcib’ere! :crossed_fingers:

1 Like

Aaleby, takk for det! Og hvis det er slik at PCIB ere som du sier er seige, ja da skal jo kursen rett opp igjen?

Og med tanke på RELEASE (rekruttering som har gruset kursen) i avsluttende fase ODD:

Oppgang på børsene i Asia

Markedene stiger på optimisme om at omikron muligens ikke vil medføre så stor risiko som først antatt.

Nu ventes IDMC 2H 2021 tilbakemelding safety data 2 behandlinger. Blir interessant å se vurderinger og data.

Utdrag:

Group sequential statistical designs offer a mechanism to consider terminating a trial early and the results made public if the interim data become sufficiently compelling. Interim monitoring of safety and efficacy data is an integral part of modern clinical trials.

Most randomized clinical trials include strategies for terminating the trial early if a combination of treatments is found to be either effective or harmful to the patients.

The primary responsibilities are to periodically review and evaluate the interim data with an emphasis on the safety of the patients enrolled in the trial, the overall conduct of the study, progress toward the trial’s goals, and (under certain circumstances), the efficacy of the protocol defined intervention.

In metastatic castrate-resistant prostate cancer, IDMCs have been particularly active in terminating clinical trials after interim instead of final analyses during the last several years. Three trials1214 have been terminated because positive interim results

4 Likes

Jeg har ingen ting igjen å kjøpe for, men like før jeg selger unna arvesølvet for å fylle på. Vært med siden 2016, har igjen 95% av beholdningen.

10 Likes

Fra PhD
During the first 20 days post-ATRA+PDT, we obtained significant antitumor
responses in HT-29 xenografts, including complete responses in 2/5 animals.
In conclusion, ATRA+PDT represents a promising novel combination strategy for the
treatment of solid tumors.

19 Likes

Hvorfor det?

Hvorfor ikke? :joy:

2 Likes

Ikke så kverulant @Chrkni på 30. de forsøket. Jeg oppfatter deg godt plassert å kritiske spørsmål rundt bolaget er på sin plass, men fra 10’ern er det vel bare oppside igjen med det fundamentale fortsatt på plass :man_shrugging: Vi gir vel heller hverandre en klapp på skulderen for lang å tro tjeneste å muligheten for å fylle på mer hvis hen har troen på bolaget er vel nu å nye investorer i følge oppslutningen på nordnet begynner allerede å ta plass.

17 Likes