Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Jeg kan simpelthen ikke kapere mere ignorant propaganda. Måske du skal blive ny IR’er ved PCIB, Jubel. Alt dårligt er åbenbart godt for noget andet. Håbløst.

6 Likes

Hva skjer nå

Ja, dette er jo den store skrekken…

Får jo litt flashback til H&N fadesen

3 Likes

Alt er ikke godt. Det hadde vært bedre om det gikk selvsagt.

Poenget er at dette allerede ble gravlagt av selskapet og markedet som et reelt alternativ for noen dager siden…

@neuro Hva mener du var overraskende med dagens melding?

The company has previously reported that initial responses from the authorities suggested significant challenges for using external control data in a pivotal trial of a first line treatment.

The company continue with full focus on RELEASE assessing all opportunities to address retention and recruitment.

@InVivo hva mener du her? Resultatene var svært gode og det er vel vist nå i etterkant da BP har kommet med sine resultater i H&N? PCIB avsluttet vel kun fordi race mot BP ble sett på som lite appellerende konkurrent? PCIB så ut som rekrutterte greit her?

Ingen har vel klaget på at de kommuniserer dette? Tommel opp for det! :+1:

Jeg tror dog ikke nyheten blir tatt godt imot i markedet……

3 Likes

Tar man utgangspunkt i at markedet anså sjansen for å lykkes som 50% da aksjen lå på 85 kr så betyr det vel at sjansen for å lykkes anses som 6-8%. Forutsatt at den reelle endring i fremtidsutsikter ikke har endret seg så drastisk som dette så var det følgelig langt større grunn til å kvitte seg med aksjene på 85 kr enn det er nå. Oppsiden ved suksess er tross alt blitt mange ganger større når man tar i betraktning det kursmessige utgangspunktet. Ser jo ikke lyst ut for selskapet, men kan ikke se at alt håp skulle være ute. Og selv små positive nyheter kan prosentvis gjøre underverker for kursen.

3 Likes

Let’s hope for compelling data for IDMC to stop the control arm on ethical basis … it is what it is now … team is working hard we are 80 patients away from interim … they will get there one way or another. I agree that communication has slightly improved … we asked for transparency in the first place and authorities play by the rules especially for first line pivotal study with registration intent …

Don’t forgot that this company is 2 years away from commercialization … a short time in the life cycle of product development… hang in there, leave or take a break!

19 Likes

Det er jo ikke værre end at alt er som normalt, men det havde været en kærkommen hjælp. Jeg forventer at de sætter ekstra meget alt ind for at levere bedre end man forventer på næste Q, altså over 12 rekrutteret. Jeg tror faktisk at de forstår alvoren, og jeg ser en chance for at de kan overraske positivt på den baggrund. Lad os håbe det.

1 Like

Hadde Fda og EMA gitt grønt lys for syntetisk kontrollarm hadde vi vært tilbake på 50 kr!!!
Nå gjelder safety med 2 behandlinger og Asia partner :+1:
Og så har vi jo noen andre bein også…

11 Likes

De har nå rekruttert 30 pasienter på 2,5 år, og det gjenstår 90. Det må gjøres et godt arbeid for å dette i havn innen rimelig tid. Håpet er at Asia-satsningen får fart på rekrutteringen fremover.

4 Likes

Covid bestemmer nok til en viss grad rekrutteringen, men det er riktig at det vanlig er at det går sent i starten og så akselererer etterhvert.

10 Likes

Kanskje ikke dumt med AZ deal på 17 kr nå alikavel

2,5 år er fra FPD forøvrig.

1 Like

og 2 år med corona, så får håpe coronaen slipper og rekrutteringen går opp. håpe er vi hvertfall gode på i pcib

3 Likes

Lurte idag på hvem kjøpte. Meget lavt volume 1.7mio 9% opp. Tror @Aksjesnila får rett i at vi har ikke helt sett bunnen enda. :cry:

Dagens melding av PCIB var definitivt ikke det vi trengte.

@TheLion hvor var du for noen dager siden da selskapet sa dette var særdeles vanskelig å få til under Q?

Har du sett de siste dager etter stort kursfall etter Q, flere dager med enda mindre volum…? Hva mener du egentlig?

Det må da plutselig være mange ikke-aksjonærer som liksom skal selge på denne meldingen? Dukker stadig opp de samme hver gang?

Hvis så, hva ikke-aksjonærer mener, spiller ingen trille OM de faktiske aksjonærene ikke selger…? Eller? Fiktive eierskap teller ikke vel?

2 Likes

Spørs hvordan man ser på det, i kroner og øre kan nedsiden nærme seg 10% for enkelte i morgen, da blir det lett å se på det som senket kost.

Aksjene ligger godt nede i skuffen. Låsen er på. Selger pokker ikke nå. Det får briste eller bære. Teknologien er for meg like interessant og god. At vi ikke fikk omgå reglene rundt kontrollarm endrer ikke noe på teknologien for meg.

6 Likes

Den dritten her
Må være lov å si at dette ikke har gått veien uten at diehards skal grine

2 Likes

Fy fæn hvor tid skal vi få noen gode nyheter?

Selv om denne var forventet og mest sånnsynlig så er det allikevel en bittert pil å svelge og vil nok påføre videre nedsalg i det korte bildet!

Med det sagt så er kursen gruset så til de grader og nedsiden må være begrenset på dette nivået.

Release er spydspiss programmet. Vi trenger mye flaks men med 47 aktive siter og en mangel på 90 pasienter så er det ikke umulig å fremdeles holde guidet interim. Vi snakker tross alt om under 1 pasient per år per site. Vanskelig JA , umulig NEI men vi må innser at vi trenger hjelp og at verden får Covid under kontroll.

Vi må også ikke glemmer verdien i patent biblioteket som må i seg selv nesten forsvare dagens kurs. I tillegg noen spennende samarbeids prosjekter og selv om det er ikke til å slippe under at ingen av disse har medbrakt penger enn så lenge så betyr ikke at en eller flere av disse kan ta neste steg til en kommersiell fase i fremtiden.

Jeg forstår at flere vil enten selge seg ned eller helt ut nå. Å være aksjonær i PCIB det siste året har vært helt jævlig men for min del blir det ikke aktuelt å selge meg ut. Min tro på teknologien og oppnådde resulterer frem til nå er fremdeles på plass selv om det er en talmodighets prøve uten sidestykke!

Ønsker alle de som har hatt nok ,lykke til videre med den neste investeringen. Ønsker også lykke til ,til de som velger å sitter videre, gudene vet vi fortjener noen flaks og gode nyheter nå!

Har også en magefølelse og det er godt mulig det er ønsketenkning fra min side men jeg kan ikke slippe tanken om at det kan komme en overraskelse. Business avdeling meget travelt. Selskapet klarer å tiltrekke dyktige kvalifiserte medarbeidere. Tenker at disse folk hadde valgt andre selskaper å jobbe i hvis ikke de så PCIBsom et spennende selskap med en meget god sjanse for å lykkes.

11 Likes