Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Noen som har peiling på når dette kan være avklart? Snakker vi uker mnd eller år?

1 Like

Det er et langt lerret å bleke. Så dersom det skulle skje, tror jeg det er snakk om år.

Definitivt ikke imminent.

Tror dere snakker om ulike ting? Arve mener den syntetiske kontrollarmen.

Ok. Takk for svar. Da vil det ikke bety noe for det PCIB har på gang pr i dag med andre ord.

1 Like

Vi kan vel håpe på at dette går raskere mtp omstendighetene (covid). Men vet vi at de i det hele tatt har undersøkt mulighetene for dette?

Skulle vært interessant å visst hvordan du regner ut at PCIB sin teknologi har større potensial enn en generell vaksine mot nesten all kreft?

6 Likes

Potensialet må ses relativt til MCAP inkl emisjonsbehov.

Ikke en lett øvelse.

Nu er PCI Biotech nevnt og forskes utvikles på kreft indikasjoner, vaksinasjon, CRISPR mRNA teknologi, resistente bakterier, lakselus. Og kanskje mye annet. Hva fasiten blir er selvsagt usikkert. Men potensialet !!

Lykkes et selskap med en teknologi innen dette er det enorme verdier. Det regnes vel av WHO som kanskje den største trusselen for verdens befolkning:

Publication number: 20200268834

Abstract: The present invention provides a method of treating or preventing an intracellular bacterial infection, comprising contacting the cell(s) which are infected with an antibacterial agent and a photosensitizing agent and irradiating the cell(s) with light of a wavelength effective to activate the photosensitizing agent, wherein the antibacterial agent is released into the cytosol of the cell(s) and kills, damages or prevents the replication of bacteria in said cell(s). The invention also provides related uses, and compositions, products and kits for the same.

Type: Application

Filed: November 9, 2018

Publication date: August 27, 2020

Applicants: PCI Biotech AS, Academisch Medisch Centrum

Inventors: Anders HØGSET, Sebastian A.J. ZAAT, Xiaolin ZHANG

1 Like

Pcib sin teknologi kan vel teorien, i tillegg til en hel rekke kreftsykdommer, brukes på ganske mange andre sykdommer utenom kreft. Det være seg hjerte/kar-sykdommer, hårmangel som jo er en greie nå for pcib, diabetes, bakterielle sykdommer/bakterieresistens (fimabac), etc etc og også andre ting enn sykdommer som eksempelvis til hjelp mot lakselus ++
Så går nok greit å regne ut potensialet her til større avhengig av hvilke avveininger man tar…

17 Likes

Ser vi bare på kreft så kan Pci. Teknologien både Behandle/kurere.
I tillegg til vaksinere.
Bare der er potensialet større

2 Likes

Drøm og fantaser i vei, men merkelig at så uhyre få ser det uendelige potensialet!
Dvs. det å fantasere seg frem til et potensiale er ikke så vanskelig, men å realisere det viser seg å være uhyre vanskelig i den virkelige verden.
Og når man begynner å argumentere for at PCIB ser ut til å ha større potensiale enn Ulti på nåværende tidspunkt så da har man mer og mindre mistet både fotfeste og realitetssansen, og havnet i det ilende det er å bli blindt forelsket i en aksje.

Bør nevnes at jeg har vært aksjonær fra 2016 til nå nylig da jeg solgte meg ut pga. nærmest 0 tro på nåværende ledelse. I mine 40 år som aksjonær i norske børsselskaper mener jeg å ha til gode å oppleve en så tafatt og tilbakelent ledelse som det PCIB besitter!

4 Likes

Totalt uenig!!:norway:

6 Likes

Da kan vi være enige om å være uenige. Akter ikke å bedrive noen videre polemikk på denne tråden så lenge jeg ikke eier aksjer.
Men lykke til👍!

2 Likes

Dessverre mange her inne som har mistet fotfeste og realitetssansen. Jeg sitter dessverre med så stort minus at jeg føler meg tvunget til å sitte med aksjene foreløpig. Det skal sies at det er mange her inne som er dyktige til å finne frem dokumentasjon. Men så mye luftslott som jeg har lest det fables om her inne de siste årene, er vanskelig å finne maken til. Mange våte drømmer, men viser seg nærmest umulig og omgjøre til butikk gang etter gang. Men tro og håp er det i bøtter og spann her. Hvor blir det av den nye kommunikasjonsstrategien de har lovet!?

11 Likes

Helt enig.

1 Like

Dessverre helt enig her også, om jeg anstrenger meg til å ta i bruk den rasjonelle delen av hjernen… :frowning_face:

1 Like

Ja ikke godt å si. Hva er rasjonelt? De gode resultater i det som TyrionIV beskriver, altså bredt nedslagsfelt både preklinisk og klinisk med svært gode resultater? Markedsverdien er den rasjonell? Hva skjer hvis selskapet klarer å omsette disse resultatene i avtaler? Hva er da rasjonelt?

1 Like

For de som har sitte i PCIB de siste fem-seks årene er fasiten som følger: Så og si alt annet ville kastet bedre av seg. Som annen biotek, indeksfond, banken, inklusive lønnskontoen, og den gode, gamle madrassen.
Selv de som valgte å gå tungt inn i segmentet “kvinner, vin og sang” i 2016, har trolig kommet bedre ut.

Men der PCIB-aksjonærene er konkurransedyktige, er på graden av optimisme - som i dette selskapets tilfelle er omvendt proporsjonal med aksjekursen.

3 Likes

Kan du ikke heller fortelle oss hva som skjer kommende 5-6 år ?

6 Likes

Optimismen her inne er like komisk som selskapets ledelse.

2 Likes