Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Hvor er optimismen? Enorm optimisme😂?

Eksempelvis er Ultimovacs priset ca 10 ganger høyere enn PCI Biotech. Kanskje med rette det per nu? Men det viser vel langt fra optimisme ved PCIB.

Tja even44. Jeg kjenner flere som var svært positive til Genmab, Algeta og sist Ultimovacs. Ikke alltid, men sjelden at det ikke har vært verdifullt med stayer i biotek.

I mine øyne fullstendig latterlig å være bastant. Fasit er den her ALLEREDE på OM PCI Biotech vil klare å kommersialisere den brede teknologiplattform som viser mange vertikaler å kunne benyttes ved?

2 Likes

Ingen kan fortelle om fremtiden. Men alle som har gjennomgått grunnskolen kan se at selskapet har levert elendig i 5-6 år i forhold til stort sett alt annet.

2 Likes

Hvem diskuterer det? Det er lett å se avkastningen! Det er siste 5 år pluss 86%. Bedre enn statsrenter og dårligere enn mye annet.

Det virkelig interessante er om R&D, journals, artikler, patenter, resultater og forskningssamarbeid, prekliniske og kliniske studier, styret, advisory board, ledelse og ansatte skal ha en større verdi enn i dag. OM HVA SOM ER SANNSYNLIG % KAN SKJE I FORM AV AVTALER OG VERDIER. FRAM I TID!

1 Like

Å kjøpe aksjer i PCIB er min guilty pleasure. En avansert form for mental selvskading. Samtidig utøves det en selskapsledelse som tilfredsstiller kriterier for tortur av aksjonærer iht. FNs menneskerettighetskonvensjon. Men det er ikke mulig å stoppe…definisjonen på avhengighet. Helt irrasjonelt, men snittet skal ned.

Det drømmes om avtaler som gir penger på bordet. Men en dag vil vi våkne opp til nyheten om emisjon til 10-12 kroner og 40% utvanning. Helt nydelig!

Most soon…

8 Likes

Man trenger ikke grunnskole for å se på et chart.
Forteller chartet noe om når Release er ferdig ?
Kan du tjene penger på å kikke på gamle chart ?

3 Likes

Ingenting forteller egentlig lenger noe om når “Release” er ferdig. Det siste vi har fått høre om det var vel Elisabeth Andreassens uttalelse i Radiumpodcasten om “svært alvorlige problemer” eller noe i den retning når det gjelder “retention” ? Kanskje det inngikk i den nye måten å kommunisere på som styreformannen opplyste om for noen uker siden og som vi skulle komme til å merke i de “kommende ukene” ? :expressionless:

3 Likes

Sa hun « svært alvorlige problemer” ?
Dessuten er ikke Elisabeth i PCIB

HAHA, å kalle stemningen her «optimistisk»,.,.,.,.

2 Likes

Til trods for en jævn stort minus får jeg stadig mange grin af at være pcib aktionær tak for det til alle som bidrager.

3 Likes

Jeg merker jo også selv at man lett kan komme til å overfortolke det lille som slipper ut av informasjon. Som med en ny ansettelse nå nylig og hvor det kom frem at vedkommende først og fremst skal jobbe med fimaVACC og fimaNAC. Det fikk meg faktisk et øyeblikk til å tenke at styret kanskje har innsett at det må satses litt mer på dette fordi det har oppstått en slik usikkerhet rundt hvorvidt “Release” noen gang blir fullført. Jeg tenker selvsagt samtidig at det er irrasjonelt å “tolke” det slik. “Rasjonelt” tenker jeg at det kan da umulig bli enda verre ? En ting er jeg ihvertfall sikker på og det er at mine egen reaksjon tross alt også er et uttrykk for den opplevelsen av usikkerhet som preger “markedet”.

4 Likes

Optimistene kjemper en hard kamp her inne for tiden. Var enklere når det var uavklart om samarbeidet med AZ skulle fortsette. Mange som kastet seg på hallelujastemningen når det ble forkynt om hvor bra dette kunne bli.
Nå har de fleste gått lei av høre hvor bra dette selskapet kanskje kan gjøre det bra i fremtiden. Håpet henger på en syltynn knagg, og det gjenspeiles i aksjekursen.

1 Like

Da er det godt det finnes rasjonelle/ objektive data og resultater, statistikk fra preklinisk og klinisk forskning og patenter. Det er vel til syvende og siste virkelig det som skal danne grunnlaget for kommersiell virksomhet fremover?

HVIS det blir avtale (r) får pipen rimelig kjapt en annen lyd? :pray:

Når sist var en novel (paradigme, disruptiv teknologi) ikke tungsolgt? Ketchup effekt hvis det først lykkes med en validering / avtale. Er jo ofte slik, ikke spesielt for PCIB teknologien det.

2 Likes

Du har helt rett i at om fremtiden vet vi lite. Da jeg gikk inn i PCIB, Photocure og Ultimovacs for en del år siden, lå det ingen garantier der. Aksjer er jo en form for veddemål, og i sær i biotek med selskaper som ennå ikke har produkter i markedet.
Fasit så langt er to gode treff og en helbom.

Hvordan det vil se ut etter nye fem, seks år vet ingen av oss. Om PCIB blir vinneren, er det ikke meg i mot. Jeg sitter fortsatt med en grei post, om enn mindre enn for halvannet år siden under AZ-euforien. Men det vil bli en overraskelse.

For om jeg skal basere meg på erfaringene, er det mye som tyder på at PCIB-teknologien er tungsolgt. Walday må mer enn gjerne overraske meg.

2 Likes

Tydeligvis mange som ønsker en billig inngang her, for jeg antar dere har bedre ting å fylle livene deres med enn å skrive om aksjer dere ikke har tro på :rofl:

6 Likes

Dessverre har de frem til i dag bevist at de ikke klarer å gjøre om dette til kommersiell virksomhet. Patenter og forskning har frem til nå ikke gitt en krone. Det er ingenting som gir de tillit til at dette skal de klare på sikt heller. Kun håp og tro.

1 Like

Patenter, forsking, preklinisk og kliniske studier, statistikk og resultater. Det er name of the game i biotek det. Svært få som kanskje burde investere i biotek?

3 Likes

Jeg har så mange aksjer her at jeg blir kvalm. Så flere aksjer er jeg absolutt ikke interessert i :sweat_smile:

Min egen erfaring er dessverre at det langt ifra er “rasjonelle/objektive data” som styrer begivenhetenes gang… Kanskje er det grunn til å ha mer tro på det her enn i privatlivet. Men det slår meg ihvertfall at denne troen på at det objektive skal seire til slutt, den er noe jeg har “brent” meg grundig på. Og det gjelder da strengt tatt også de siste fem årene med PCIB. Faktum er at jeg etter drøyt fem år nå er såvidt i minus på mitt aksjeinnehav i dette selskapet. Og jeg er vel da blant de heldigere. Det begynner å minne litt for mye om hvor dårlig troen på det “objektive” alt i alt har fungert.

3 Likes

Enig, husker likevel ikke sist langt bedre resultater enn i markedet per nu ikke førte til produkter? Nu hadde jo ikke besserwissere tro på at Apple skulle komme tilbake heller. Nei, dette er ikke lett. Spesielt å mene noe skråsikkert om fremtiden…

2 Likes

Men vi kan vel blive enige om, at ledelsen ikke ligefrem drukner os i transparens. Selvom de lander en aftale, så vil jeg stadig ikke være tilfreds med forløbet op til. Hvis der ikke er meldt nyt inden Q3, så må jeg sige, at Hr. Bøhn endnu engang skuffer gevaldigt jf. bedre kommunikation.

2 Likes

Javel nu, kommer der en avtale innen novel teknologi i biotek skal jeg være svært svært lykkelig. Se nu tilbage på en rekke biotek forløp og kommersialiseringsprosessen. Dette er da vitterlig meget typisk biotek.

2 Likes