Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Teknisk analyse (PCIB) (TA)

Ser ut som at mange sitter på gjerdet av flere grunner. Venten på melding fra ledelsen rørende AZ å Asia, Trump/Iran etc. Kursen ligger stabil å ser ut som støtte på 71 med en klart lav volym. Håper på at det kommer en melding snart i positiv retning.

Den tis 7 jan. 2020 13:04Brutto via TekInvestor Investorforum tekinvestor@tekinvestor.no skrev:

1 Like

Hva må teknisk til for å bryte en slik formasjon?

Det var vel en “bearish engulfing” også for 2 dager siden hvis man ser på candlesticks.

Etter en topp er ikke første mål å bryte opp fra det, det er mer å finne ut hvor det nye gulvet ligger.

Først og fremst ønsker man å se om støtten på 68-70 fortsetter å holde, og at volumet på nedsalg roer seg.

I går var det ganske stort volum på nedsalg, det er at helt etter oppskriften fordi en del som bare var inne for å trade selger seg ut, mens andre kvitter seg med eller reduserer tradingspostene sine.

Så ser man at det er lavere volum i dag. Fortsetter det å tørke ut er det i utgangspunktet mest positivt.

8 Likes

Uten sammenligning forøvrig så ble det samme sagt når Nano toppet ut på ATH, og se hvor vi er nå :sweat_smile: Biotek er volatilt, enten må man trade eller være long. Klage på fall nytter lite uansett :slight_smile:

Hva andre sier eller ikke sier, bryr meg svært lite.

Hvis du prøver å spre usikkerhet biter det dårlig her i gården. Men om noen usikre sjeler hiver kortene er det helt OK.
Å sammenligne Pcib anno 2020 med Nano 2016 blir bare for dumt.
Ser at termen «uten sammenligning forøvrig» blir brukt. Men om man ikke hadde ønsket at noen skulle trekke paralleller, hadde den heller ikke blitt brukt.

9 Likes

Nuvel, poenget var bare at man må regne med en korreksjon når en aksje har 3-doblet seg på så kort tid. Har ingen interesse av å spre usikkerhet, men liker når det tekniske spiller på lag med meg. Jeg ser en aksje som har «toppet» ut. Chartet således er likt Nano 2016 med unntak av volumklimaks på topp. Så vil jo det fundamentale diktere veien videre, okke som så følger jeg bare med for interessensskyld. Har ikke aksjer i PCIB og vil trolig ikke ha det heller (med unntak av tradingformål).

Jobber fremdeles med 68 støtten. Vil jo i utgangspunktet være oppsiktsvekkende og superbull om den holder.

6 Likes

Hadde vært fint om den holder seg i en trading range mellom 68 og 82.

Ikke umulig det - virker som ganske greie støtte / motstandsnivåer å basere seg på.
Hadde tenkt å ta en trade i PCIB i dag, men liker ikke formasjonen jeg tror er under utvikling.

Hvilken formasjon? Mener du at volum går ned?

Det er en potensiell formasjon, ikke nødvendigvis riktig, men ser ut som bearflag .
Formasjonen er annulert ved brudd eller close over 74.30-75.30.

Kan også bare ligge videre i tradingrangen som @Biotec sier over her.

1 Like

Tja, en close på 74,30 eller mer virker lite trolig i dag :grimacing:

Flere som har noen tanker rundt dette?

Jeg ser den som nøytral, svakt fallende om det ikke skjer noe fundamentalt. Det må nok noe ved på bålet for å få stigning herfra. Jeg kan skimte en range på 68 - 74.

Hvis jeg skal supplere med noe positivt så er moment til nedsiden noe begrenset om man ser på Stochastics og andre slike indikatorer, så det kan godt være den bare kommer til å trende i range til noe fundamentalt vipper den ene eller andre veien.

1 Like

@Nocturne, hva er den enkleste måten å se støtte og motstandsnivå for en aksje? Hva slags modell bruker du/dere? Hilsen en som ikke kan noe om TA men ønsker noen enkle regler for å se disse nivåene :grinning:

1 Like

Viva la résistance!!! :muscle::crossed_swords:

5 Likes