Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Teknisk analyse (PCIB) (TA)

Pcib har vel aldri vært lavere priset i forhold til fundamental status enn nå? Typisk at det er da Investtech anbefaler salg. Når en aksje er på billigsalg, anbefales det å holde seg unna. Dette viser hvor idiotisk TA kan være i denne type selskap.

5 Likes

Der er jo ikke kjøpere i aksjen så hva effekt skulle der være med å havne på en slik sverteliste?

PHO var jo kjøpskandidat for noen dager siden fra samme selskapet.
Det hjalp jo stort :slight_smile:

Dette er selskaper som går mellom høyflyvende lykkepiller og tung depresjon og har sin egen naturlov.

3 Likes

150% opp til ATH.
Kan ikkje sjå noe TA grunn til å kjøpe her enda.

2 Likes

Jeg har med noen flere indikatorer i mitt chart enn det du har, men er enig i at på kortsikt blir vi liggende her litt til. Men den kommer om ikke lenge er jeg overbevist om. Norsk biotek kan jo ikke dø ut :wink:

4 Likes

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/04/Analytiker-frykter-kursfall-anbefaler-salg3

1 Like

Analytiker ja vel, er vel mer en som sitter å ser på TA og kun det!

Hadde den gått over 28 hadde de ropt kjøp, uten å ha satt seg inn i noe av det fundamentale i aksjen, altså kun en Teknisk Analyse det der bygger på.

4 Likes

Kun TA ja, skulle gjerne hatt et annet navn ift de vanlige analytikerne. For de langsiktige blir slikt mest støy, men for kortsiktige investorer kan det være nyttig, eller hvis man trader litt med deler av posten da.

3 Likes

I alle de år jeg har fulgt Investtech har det vært mest lønnsomt å gjøre det motsatte av hva de anbefaler.
Hadde det enda vært en person som satt å gjorde en fornuftig TA-analysene, men hos Investtech opererer de med noen “tullete” dataanalyser

4 Likes

Hva er årsaken til at Investtech stort sett anbefaler salg av aksjer på lav kurs, og kjøp på høy? Driver de volatilitetsforsterkning for meglerhusene?

Investtech anbefaler salg av aksjer i PCI Biotec Holding.

  • PCI Biotech Holding viser en svak utvikling innenfor en kortsiktig, fallende trendkanal, skriver Investtech.

Analytikeren minner om at fallende trender indikerer at bedriften er inne i en negativ utvikling og at kjøpsinteressen blant investorene er avtagende.

  • Negativ volumbalanse indikerer at volumet er høyt på nedgangsdager og lavt på oppgangsdager, noe som svekker aksjen ytterligere, skriver Investtech.

Det ligger støtte ved 23 kroner.

  • Vurdering: Salgskandidat, avslutter Investtech.

I skrivende stund omsettes aksjen for 24,90 kroner, opp 2,26 prosent. Det betyr at aksjen har falt 5,32 prosent siden nyttår.

4 Likes

Investtech påstår at PCIB er inne i en negativ utvikling? Mens nok det motsatte er tilfelle. Rett og slett misvisende informasjon.

3 Likes

Er vel heller din påstand som er misvisende, direkte feil/løgn om man ønsker bruke et mer direkte språk, personlig pleier jeg å pakke det litt inn, bare fot å være hyggelig :slight_smile:

Investtech driver med teknisk analyse, ut ifra det trenger man ikke være kreftforsker for å se at dette stemmer med kursutviklingen.

Det er et stykke derfra til å hevde at bedriften er inne i en negativ utvikling.

1 Like

TA og TA fru Blom. Ut fra vanlig teknisk tradinganalyse er PCIB nå anbefalt kjøp.

2 Likes

Investech anbefaler ikke alltid salg, til og med, og av og til på biotek anbefaler de kjøp.
16. januar anbefalte Investech kjøp på Photocure på 45,60.
Tok ikke lang tid før den tekniske analysen der ikke gjaldt og man kunne fått aksjen nesten 10 kroner billigere. Bom på råd og timing.
Mitt inntrykk er at Investech bommer langt oftere enn de treffer, men det er trolig ikke tilfellet, for da kunne man jo tjent penger på deres råd (ved å gjøre motsatt av Investtechs anbefaling).
Trolig er nok rådene til Investech bedre enn som så, og heller på linje med kaffegrut.

8 Likes

Jeg la inn et chart, se over, som viser tradingkurven for PCIB. Den viser klart kjøp nå.

1 Like

Slik jeg ser PCIB sitt chart har tiden jobbet for aksjen og den har nå konsolidert over lengre tid og er nå straks moden for å prøve et nytt forsøk på brudd ut av den meget etablerte biotechdeprimerte nedtrenden.

Så man kan fint se for seg at her er et greit sted å kjøpe, men man bør da ha stram stoploss, for nedsidepotensialet i pcibaksjen er stort.

Det er noen solide gaps i chartet som kan ta aksjen veldig høyt opp på kort tid om den først får ben å gå på.

image

Det er fint lite i sentimentet for biotech i markedet som tilsier at ikke nedtrenden til PCIB vil bli gjenopptatt og at prisingen av aksjen kan falle ned til targovax sitt nivå.

2 Likes

Investtech’s analyser er ganske ubrukelige ja. Så de anbefalte investorer og selge B2holding når den sluttet på 11,96. Jeg kjøpte istedenfor. De som fulgte deres råd, solgte på bunn.

1 Like

Skjønner at denne tråden handler om teknisk analyse, men det blir meningsløst å ikke sette dette i en sammenheng.
Som Feks at LOA for PCIB er over 50%, mens den for Targovax er 10%, eller at PCIB har finansiering i 14 kvartaler fremover, mens Targovax har til 5-6 kvartaler.

5 Likes

TA forholder seg ikke så veldig til det fundamentale egentlig, det chartet forteller meg er at enten tror jeg kursen vil reagere solid oppover fordi de fleste svake hender og midlertidige interesser snart er ferdig, eller det vil være nødvendig med en skikkelig washout slik vi nylig så i funcom for å skape grunnlag for ny vekst.

Nå er det ikke akkurat fest heller i Trvx om dagen da…