Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Teknisk analyse (PCIB) (TA)

Primært tenker jeg dette er konsolidering, men at sjansen for brudd ned er høyere enn for brudd opp. Jeg mener likevel at det er størst sjanse for videre konsolidering, og at det bare er å avvente - helst utenfor - til aksjen er ferdig med å konsolidere.

Hvis man vil trekke inn det fundamentale - finansiering for 14 kvartaler framover - så ser jeg liten grunn til at ikke aksjen skal kunne konsolidere videre i 8-10 kvartaler til. Eller den kan bryte i morgen. Sidelengs bevegelse er like mye en trend som opp eller ned.

2 Likes

Ja er enig i at så lenge sentimentet i biotech fortsetter å være elendig, så vil aksjene fortsette nedtrenden.

Trengs desperat en suksess

Jeg er teknisk tilbøyelig til å være enig, men fundamentalt uenig:)

Med dagens bevegelse er det antydning til konvergens rundt brudd med nedtrend i PCIB.

Ta det med en klype salt,. for den kan tegnes på ganske mange forskjellige måter.

8 Likes

5 posts were merged into an existing topic: PCI Biotech Småprat 2019 (PCIB)

Joa, men første steget er jo å bryte nedtrenden.

1 Like

For meg virker som test av stop loss hvor det kom ikkje frem flere som vil selge.
På oversiden av 29,50 har vi 200 ma.

3 Likes

Langsiktig trading kjøp nå og fremover nærmeste tid.

Legg merke til hvor godt langsiktig trading har truffet på PCIB de siste 10 årene. Fallende volum på fallende kurs styrker dessuten kjøp.

2 Likes

8 Likes

Der dundret vi rett gjennom 200-dagers glidende snitt.

6 Likes

Deilig å kjøpe på salgsanbefalinger av investtech🤑 Snart for vi golden-cross også. Det ser veldig bra ut👍

2 Likes

Nå så jeg på chartet til han over, men vi er vel ikke over 200 dagers enda, slik jeg ser det

Vi trenger vel ikke minne folk på hva som skjedde sist kursen brøt opp gjennom 200-dagers.

Koser meg også veldig med at Investech gikk i baret med pcib. De gikk inn med 94000 aksjer i nov og forsvant fra listene tidligere i år. Flott at kursen går nå uten dem

3 Likes

Utrolig at folk betaler for det der. Jeg kunne ikke dy meg og måtte kjøpe B2H når de gikk ut med salgs-anbefaling når kursen der sluttet på 11,96. Tror de for dratt med seg ut siste bunnslammet av dårlige investorer med sine salgsanbefalinger. Så nå går det en vei for pcib🚀

1 Like

Hvorfor er vi ikke over 200 dagers, @Buffet?

Spørs jo hvilken type glidende snitt enn bruker, jeg bruker Arithmetic moving average. Er på hytta og ser bare raskt på mobilen nå. Så jeg ser ikke vi er over der enda, men på god vei.
Hvordan bruker du glidende?

Bruker weighted moving average som vel er det volumvektede snittet.

2 Likes

Okei :+1: sier ikke noe er rett eller galt. Det ser bra ut uansett :+1::slightly_smiling_face:

2 Likes
5 Likes

Investtech har fremdeles “Selg” anbefaling, og det pleier ofte å være et godt kjøpssignal!

5 Likes