@Christian Tenkte på fallende linje med breakout opp i horisontal kanal og ned igjen.
@Savepig Enig i at det ikke er svakhetstegn, det er et styrketegn etter mitt syn, for nå blir det straks mer omsettning i denne aksjen. Den skal slutte å bli kjedelig skal du se. (du viser egentlig det samme med akkumulert volum pr prisrange du viste her tidligere i dag)
Ok her er min tolkning:
Den kilen representerer utmattelsen hos investorene. De som holder hode kaldt akkumulerer i bunn på den horisontale linja, 25,00 blank. Etterhvert som det blir igjen flere og flere luringer i bunnen av trendkanalen her, så faller volatiliteten. Det nærmer seg tomt for lett utolmodige og tilgjengelige aksjer.
Legg merke til bevegelsen i pris. Som er ganske stor, mens bevegelsen i volum er lite. Her er det blitt tynt med aksjer tilgjengelig. Så har den falt ned igjen, på et relativt lavt volum. Spennende!
Den fakeouten der, er spekulantene blandt oss, som også er lei av å vente, de ser det samme og lukter at endelig er distribusjonen ferdig. Så ble noen ivrig på sjansen på noe nyheter/rykter, og pang, rett opp og rett ned igjen. Vi har sett det samme noen ganger nå rett før kvartalstall i Photocure.
Gir den en måned så får vi en trendendring, som jeg forventer opp. Og ut fra volumet er 25 bunn. De første vårtegnene er her.