Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Teknisk analyse (PCIB) (TA)

Finner vi støtte rundt 29.5?

2 Likes

Det er rimelig binært i PCIB nå, er vel et flagg der med target på rundt 35, men også mulighet for brudd ned og da er det først støtte på 25-ish.
image

Hvor går veien fra dette flagget?

• brudd opp
  • brudd ned

0 stemmegivere

Etablering over 29-30 og deretter etablering over 200 dagers er hva jeg ser etter.

3 Likes

Det er neppe helt tilfeldig at bunnen av vimpelen i dag er på 29,00 :stuck_out_tongue:

1 Like

Jammen TA funker jo ikke i biotech

Du kunne ikke brukt TA til å forutse meldingen nei :stuck_out_tongue:

3 Likes

Så hva sier kaffegrutfolket om utviklingen? 200 dagers vektet glidende snitt (grønn)ble iallfall smadret idag!?

200 dagers aritmetisk glidende snitt er den blå.

3 Likes

Min supertekniske analyse: emisjonskurs på 30kr legger lokk på kursen, og det er en grei mulighet for å komme seg ut og kjøpe seg inn igjen senere billigere hvis du syntes det er greit at toget eventuelt går uten deg. Som enda er uavklart.

Den mer fundamentale analysen tilsier:

Med andre ord: fortsetter det å omsettes på volum nå så byttes alle de som helst vil ut med og som er pessimistiske med nye optimister eller langsiktige trofaste som øker. En feilet breakout vil fort forsterke motstanden ved neste forsøk.

Håpet er vel at de som selger seg ut rett under 30kr blir ferdig nå.

ps: Dette er ett forsøk på breakout fra eksisterende sidelengs trend, en upward thrust. Det som er uavklart er om breakout lykkes, og i mine øyne er volum veldig relevant her. Jeg har 28 - 29.5 sånn ca som motstandsområdet i eksisterende trend, og kursen er nå over dette.

10 Likes

Man må se om det som før var motstand nå blir støtte.

Edit:

Enig med han over.

2 Likes

Nå mener jeg fortsatt at TA har 0 betydning for selskaper som PCIB.
Men når du først spør så er 50 dagers glidende snitt brutt men ikke 200, og teknisk er det mest essensielle at 50 bryter opp gjennom 200 (golden cross).

Et stykke igjen til det skjer men er overbevist om at det kommer!

3 Likes

Alle mine TA-streker er printscreen+paint uten linjalfunksjon, så tar det “verbalt”:

Kan man lese noe ut fra handelsmønsteret intradag her som ikke kommer frem i disse chartene?

Det jeg syntes var påfallende var hvordan det store salgsvolumet først lå over 30kr, og jeg synes selgerne fremstår som tålmodige.

De som “på død og liv” ville ut rundt emi-kurs hadde i stor grad vært rimelig fornøyd med 29kr, og jeg satt og ventet på 29/28kroners-dumpen gjennom hele dagen.

Er det større sjanse for at dag 2(mandag) i “3dagers regelen” er fornøyd med å selge på f.eks 32kr, siden vi i dag i stor grad har møtt “30kroners klubben”?

6 Likes

Jeg mener det samme. Vi går ganske så direkte opp til 33-34 før vi må litt ned og teste 29-30 igjen.

De som fikk tålmodigheten satt på prøve, og forventet ut på 30 har allerede solgt i range 25kr-29kr
se rød ring i chartet mitt for 3 dager siden, på denne tråden.

Forventer at 29,5 blir ny støtte og vi skal opp og teste 33-34 som er neste “step” Skal normalt gå litt tid på disse testene, men selger disiplinen i dag tyder på at det faktisk er tomt for emisjonspris aksjer.

Nå har jeg 2 frustrasjoner med borsdata.se som jeg bruker.
Det er ingen intradag data for OSE og jeg misunner Mr.Pig her oppe har en veldig nydelig akkumulert volum pr pris range, som jeg ikke finner på borsdata, litt rart siden tradingview leverer løsningen.

1 Like

Beklager, jeg blir for bastant, hadde jo håpet at noen skulle si meg i mot på dette.

Er det noen andre med meninger om bruddet ut og rangen 29-33? (ser mer på det i dag og 33 ser ikke så relevant ut)

Neste volumbar som stikker ut, og 37,00? Noen som tror at selgerene plutselig har fått disipling og ikke selger lavt? tegn på dette?

2 Likes

Det er alt for tidlig å konkludere om noe helst egentlig.

2 Likes

2 posts were merged into an existing topic: Er teknisk analyse verdt noenting?

@sulzrox

Ser du også bruker tradingview. Har et problem med chartene der, de viser feil kurser på PCIB. Virket som om det er lagt inn en omvendt splitt ifm emisjonen. For kursene før er feil, toppen var feks ca 60 kr, mens du i ditt chart ganske riktig har 64,5 som var høyeste kurs 12/1/18. Noen tips til hvordan man få justert slik at det blir rett?

2 Likes

Bruker Børsdata som igjen bruker TradingView.
Så det kan eg ikkje svare deg på.

https://borsdata.se/en/pci-biotech/technical-analysis

3 Likes

Da traff vi 35 som var @Jcp første mål ved brudd. :+1:

6 Likes

Kunne vært interessant å få en ny vurdering basert på dagens handel. En ny 5-kroning opp og på ennå høyere volum enn fredag.

3 Likes

72% svarte opp, og tjente en femmer per aksje, mens jeg solgte halvparten pga en for tight stop loss :see_no_evil:

Hadde jeg bare klart å sette korrekt stop loss hadde jeg faktisk tjent på TA-en min. Fornøyd med å ha truffet såpass bra på target ved brudd opp da. :stuck_out_tongue_winking_eye:

7 Likes