De står oppført med kjøpsanbefaling hos Investech så de er sannsynligvis langt unna “Holde deg unna” porteføljen nå.
FYI
Virker som det er veldig få her som forstår Investech.
Ein aksje kan ha “anbefaling” overvåk, selg eller kjøp på samme tid . Det kommer ann på om det er kort sikt, middels sikt eller lang sikt.
Uavhengig av dette kan aksjen også være i “hold deg unna”
Og jeg tror en del andre her ikke innser at en datamaskin ikke har samme noier som et menneske av typen “uff nei jeg sa jo i januar at TA indikerte en nedtrend, så da kan jeg ikke bare snu på flisa nå og si at alt ser mye bedre ut”.
En datamaskin snur gladelig på flisa uten TA-skam overhodet. Er en grunn til at det er datamaskinene som vinner i aksjemarkedet.
Update:
Ser ut som det tekniske bildet for PCIB holder inn i helga:
Fra tidligere i uka:
Ukeschart PCIB, man kan tegne inn en liten opptrend som forsøker et brudd med den lange nedtrenden nå:
Min enkle analyse viser at det kan være lurt å feste setebelte nå
Hyggelig med respons
Tar da like godt på meg oppgaven med å spå litt fremtid.
Her er min: Omvendt middelaldrende mann med kulemage og nisselue-formasjon (Døpt av Investor. Takk skal du ha )
*
Er det deg med nisselue @Otard
Ler så jeg rister her i sofaen!
Men du må jo gi den tekniske analysen din et navn.
Hva med omvendt middelaldrende mann med kulemage og nisselue-formasjon?
Spott on Nisselue og kulemage
Otard er min nye profet!
Verdensklasse!
Meget treffende! Det finnes mange av disse kroppene som foretrekker å handle etter speil i aksjemarkedet. Og når ,an velger å kjøre med ryggen mot kjøreretningen så hjelper kulemagen lite når det først går galt.
er vel Japp spaceshot det er snakk om så hvilken retning de sitter er ikke så viktig
Kulemagen til Otard drar farten litt ned og hvordan det går med nisselua får tiden vise !
Ingen tvil om at den veien han sitter og den utviklingen grafen vil få i kvartalene som kommer, så er nissemannen svært utsatt for å få tidlig høydeskrekk.
Kan noen TA eksperter fortelle hvor hvor det neste store støttenivået er ?
Alle de gamle nivåene består. Aka 25 er sterkeste støtte. Har vel vært et under 25 i et lite (anti)klimaks siste halvåret, kan regne den som neste krykke.
Vi i TA tråden pratet forøvrig om gap og lukkingen av disse hullene i lysestakene våre i tidlig mai. I dag ble i det minste gap på nedsiden lukket. Var det noen som fantaserte i det i euforien over brudd opp?
PCIB har vandret sideveis veldig lenge nå, faktisk så lenge at SMA200 har kommet ned mot samme nivåer som kursen.
Noterer at acc/dist indikatoren bunnet ut nylig uten at det skapte noe voldsom kursvolatilitet.
Jeg ser nå at analysen min vil komme til å mangle bordet.
Men i stedet ser det ut for at det har dannet seg et aquadren som de fleste med litt praktisk erfaring bak seg vet bør ligge på det laveste punktet.
http://www.aco-nordic.no/produkter/aco-drain-s100-300k/
Hvordan tolker du dette da?
Stigende trend på acc/dist antyder at det foregår nettokjøping, men er alt for tidlig å konkludere.
Kan noen komme med en teknisk analyse?
Over 200 dagers nå.