Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Teknisk analyse (PCIB) (TA)

Er alt for tidlig å konkludere, og omsetningen var jo bare drøye 3 millioner på en market cap på rett over 1 milliard.

Men hvis vi ser på sektoren, så er den jo ihvertfall noen prosent opp fra bunnen:

For PCIB sin del får vi et litt kjipas “golden cross” ved at SMA200 dykker under SMA50. Men kursen tok seg en tur opp gjennom begge de to.

Det er ikke langt unna at et brudd opp gjennom NOK 30 både ville representere et brudd med den en tegnbar nedtrend fra siste topp og samtidig opp gjennom emisjonskursen.

Vi må bare vente og se om det kommer volum og et brudd opp som holder seg.

6 Likes

Er litt balle at den ikke klarte 29 i dag, litt kjipe candlesticks.

1 Like

Enig i det, ingen grunn til å bryte 30 hvis ikke det kommer nyheter

2 Likes

Er det et lille flagg vi har her på 30 dagers?

3 Likes

Noen tegner streker med kjøp og salg av 1 aksje og utnytter stor spread. Jeg ville antatt at det er noen som vil pushe opp kursen for så å dumpe, og ville holdt meg langt unna aksjen nå.

Inntil volum kommer inn selvsagt :slight_smile:

3 Likes

Hvordan skal du klare å dumpe hvis det ikke er volum da? Eller?

Blir jo rimelig meningsløst å prøve å pumpe kursen med mikroskopisk volum hvis hensikten er å dumpe en større post.

1 Like

Aldeles ikke.

Teknikken er å pushe kursen opp ved kjøp av veldig få aksjer 5 til 10 ganger om dagen, og så selge noen tusen aksjer om gangen 2-3 ganger om dagen på bid.

Fungerer utmerket som sakte nedsalg, og en teknikk du kan finne varianter av i mange lite likvide aksjer på oslo børs.

3 Likes

OK, var nytt for meg.

Høres litt risikabelt også spør du meg

2 Likes

Siste tid har PCIB kursen fallt i etterhandel på lavt volum. Skjer tydeligvis begge veier🥳

3 Likes

Forresten, var det dette Svein Larsen drev med i sin tid?

Forøvrig tror jeg stigende kurs handler om forventinger til fundamentale forhold som NAC avtale og avklaringer rundt strategi i Asia.

1 Like

Sånn går no dagan

Edit:

Snork av en aksje:

3 Likes

Ikkje heilt heldig viss vi stabiliserer oss under 24.
Dei fleste som har kjøpt siste 2 år er i minus.

1 Like

Det som begynte å tegne seg opp i forrige uke var jo et nytt legg videre ned innenfor den lange nedtrenden.

Som du sier skulle vi fryktelig gjerne se den på 25-26 eller høyere for å avkrefte noe sånt fryktelig.

Edit:
So far so good

2 Likes

Fremdeles sånn noenlunde so far so good

Kort:

Lenger:

9 Likes

Satser på denne er FAKE men

Lukter veldig breakout her

10 Likes

Jøss, håp in a falling linje. Godt observert, jeg kan være særs dårlig til å ta lange overblikk på trendlinjer. så denne har jeg ikke sett før nå :slight_smile: (har dog et godt øye til MA200)

Skal virkelig emisjonens klamme hånd slippe taket?

2 Likes

Et så stort fall som det PCIB hadde trenger en lang konsolidering for at alle skal få stokket opp porteføljene sine. Mulig dette chartet hadde sett litt annerledes ut log

3 Likes

på log så krysset den linja på kvartalspres. 28.aug.

Mange positive signaler teknisk.
Betyr jo at 25.5-26 nå er støtte på fallende linje og volumet på 28.aug.
200 og 50 MA støtter på 26.51 (litt volum på 26.55 i går. så da sier vi det)
Og titter jeg i ordreboka, så ligger det godt med kjøpsordrer på akkurat disse nivåene. Så da var det noen som har sett dette før meg :slight_smile:

4 Likes

Her er min amatør TA

Konklusjon: brudd på 27 kr utløser kraftg kjøpssignal!

9 Likes