Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Teknisk analyse (PCIB) (TA)

Det er direkte feil. Formasjoner oppstår i forskjellige tidsintervaller akkurat som en mikrotrend som kan oppstå i en strørre trend.

3 Likes

Det er riktig. Generelt kan man si at man kan vektlegge formasjoner som har utviklet seg over tid mer enn formasjoner på kortere tidsintervaller / fått utvikle seg over kortere tid. Har forresten sett descending wedge i Nano også. Får se om det tilfelle i morgen (da må den nesten bryte opp!)

4 Likes

Jeg har fortsatt ikke så peiling på TA men syntes det er gøy lell.
Tegnet litt på chartet og det var jo som å se utover mot Randers og Jønshornet, de to flotteste toppene i Hjørundfjorden! Jønshornet er 1419 moh og går helt ned i fjorden 0 moh. Nå tror jeg ikke Pcib skal helt ned dit, men da burde kanskje gårsdagens støtte forbli gjeldene så ikke en større nedtrend blir ett faktum?
Jeg tenker at om 66,6 holder så er det egentlig jævlig bra?

1 Like

Tja du er kanskje inne på noe her.

Med sin dobbeltopp i dag-chartet for PCIB er veien ned til området rundt kr 60 ganske så klar.
Dette forutsatt at det ikke kommer kursdrivende meldinger med det første.

1 Like

Elsker sånne fagre drager. De slukker gjerne doble bunner i deres sluttfase.

4 Likes

Hva ligger nærmeste støtte på? Er det weekly 63?

Runde tallet 60 er et brukbart holdepunkt. Er noen strekerier på 58.

1 Like

Jeg ser 64,- og neste på 60,- så 58,-. Første motstand opp på 67,-

1 Like

Dersom den bryter opp fra fallende kile er vel potensialet minst tilsvarende høyden mellom første topp og bunn i starten av formasjonen. Dvs. første topp 82 kr og første bunn 68 kr. Oppside på 14 kr fra ca. 65,5 kr gir 79,5 kr.

14 Likes

Kjøpte litt på 65.5 så får vi håpe på at det var lurt og at vi får et brudd oppover å kan stabilisere oss rundt 74-75 før melding

8 Likes

Nærmer oss nå enden av kilen, og ligger i det minste fortsatt på oversiden.

4 Likes

Viktig melding!

Hvis det ikke blir sell on news denne uken, så fremstår plutselig 63 veldig mye mer robust enn den har gjort siden aksjen toppet.

8 Likes

Dette kan vel også (inntil videre) ansees som brudd ut av “Falling Wedge”?

3 Likes

Ja det er spesielt hvis den closer ovenfor falling wedge når vi tar helg det begynner å bli substans.

2 Likes

Mulig støtte nivå 66 til 68.

30 min chart

5 Likes

Falling wedgen vår ble litt rart fordi kursen gikk så vanvittig på starten av uken her. Men foreløpig ser kvalifiseringen min ut til å holde. Hvis vi lander over 66 blank i dag synes jeg vi skal godt fornøyde.

5 Likes

Nærmer oss 50ma.

Ja falling wedgen vår er stort sett bare å se bort fra.

Kursen virker nå å nærme seg attraktivt kjøpspunkt basert på fire ulike indikatorer. Fibonacci retracement på 0.382, 50-dagers snitt og støtte på ca 59kr virker å møtes innenfor et intervall på ca 62-58kr. I tillegg er RSI40 historisk sett et punkt hvor aksjen virker å være oversolgt.

12 Likes