Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Teknisk analyse (PCIB) (TA)

Har ikke helt peiling, men er det slik at vi nå er i en «falling wedge»? Hva er kursen vi må over for å forhåpentligvis bryte opp?

1 Like

Ser kun en gigantisk oksevimpel :slight_smile:

4 Likes

Hva tenker du @fish1430? Følger du med noe på denne for tida?

Jeg vil si at man kan fint kjøpe aksjer i PCIB på dette nivået, men da bør man være forberedt på ganske mye volatilitet og enten ha mage til å sitte i ro eller øke på lavere nivåer, eller man bør ha en ganske stram stoploss.

Mye potensiale både til oppsiden og nedsiden. 40-50 på nedside og 90-100 på oppside fra 63 er slett ikke de kjipeste oddsene du vil finne i løpet av et børsår!

Men selv ser jeg mest akkurat nå på at aksjen i det kortsiktige har etablert et lower highs, lower lows pattern, og det liker jeg fint lite med all annen usikkerhet vi har.

Er jo bare en drøy uke siden aksjen spratt fra 64 til 75 basert på at et big pharma som Astra lyste ut noen stillinger, så det sier noe om hvor potent den er.
Edit
@stiaka1 har helt rett, patentet glemte jeg i farten. Men et børsmeldt patent er også i 9 av 10 tilfeller et fullstendig non-event.
Bevegelsen den endte opp med å gjøre fra 64 til 67 etter at den gappet ned igjen var nok litt mer innenfor det som er normalt etter en sånn melding.

Edit2:
Slutter meg helt til det fish sier under her, det er for tidlig å si noe med høy conviction, som også er grunnen til at det er så store sprik i tallene jeg nevner over.

6 Likes

Er jo veldig enig i analysen din her, men det var vel godkjennelsen av patent (FimaVacc USA) som sørget for oppgangen forrige uke?

1 Like

Det er for tidlig å si ennå. Etter en sånn eksplosjon så kan det ta tid før neste bølge er klar, men ofte så ser man tydelig hva som er i emne når chartet er modent👍🏼

Nå kommer det helt an på strategi da, om man ønsker å scale inn eller trade bruddet ut av en ferdig formasjon.

3 Likes

Om 60 ryker, hvor er den tekniske støtten da?

Solid støtte på kr 35, og med et gap like i overkant.
Men noe helt ekstraordinært må nok skje før kursen skal ned dit.

Noe “skummel” er utviklingen etter som SMA 50 ble brutt ned idag.

Se på daily så vil du se noe konsolidering / støtte på 50+ men den kan snu når som helst i likhet med mye annet som faller nå.

1 Like

Hvis man ser på volumprofilen synes jeg det er en god sisteskanse på 54 ish om 60 skulle finne på å falle.

Men derimellom er det et skummelt gap ned til 35 som senior sier.

Skulle de kommer så langt som ned til 35,- frykter jeg det blir biotech med belåning :sweat_smile:

Synes den begynner å se klar ut for en bounce etterhvert jeg? Faller på synkende volum, ganske solid støtte på 60, samt lav RSI og EMA 50 toucher candle?

15 Likes

Nå ble det sluttkurs under 60 idag som er negativt for aksjekursutviklingen.
Tror SL-raidet ned til kr 55 skremte en del mindre aksjeeiere.

De rene bolkene på 1000-2000 aksjer som kom på løpende bånd var virkelig ikke mindre aksjonærer som begynte å selge, men en større som kvittet seg med en ok mengde.

1 Like

Dette er en tråd for teknisk analyse. Fundamental analyse, tro, håp og kjærlighet hører hjemme på en annen tråd.

9 Likes

Blir en bra kjøpsmulighet det da :wink:

TA forsvant fort her…

13 Likes

Veldig informativ oppstilling @rosk82!

Et slikt candlestick som vi fikk i dag er helt forventet å se når man ramler under en så viktig støtte som 60 har vært. Man kunne sett på dette som dag to i tredagers regelen, men nå er egentlig all bets off siden man ikke vet hvor negative nyheter som kan komme fra kina i løpet av helgen.

2 Likes

I 2018 oppgang på ca 200% og ein korreksjon på ca 30%.
I 2019 oppgang på ca 200% og ein pågående korreksjon på ca 34%.

10 Likes