Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Teknisk analyse (PCIB) (TA)

Simplifisert versjon av det han over her sier:

Ja aksjen er ned en del fra topp, men der er faktisk ikke halvgæren performance det her.

pcib

5 Likes

Og dette betyr?

Støtten funnet å videre 200% opp ved neste melding? :crossed_fingers:

5 Likes

Den har ihvertfall testet støtten rundt 55 kroner, men jeg vil si den er nokså vag i området 49-58 kroner.

2 Likes

En finfin første test av 54-55, det er en god ting.

Ikke voldsomt volum, men ikke veldig dårlig heller.

6 Likes

Eg er helt klar til 200% til opp :joy:

4 Likes

Oppgang på +487% på 5år, 127% på 3år, 123% på 1år og 111% på 3mnd… Mener du at alle fortjener mer enn det når man putter penger på børs?? Eller gleder du deg til det snur til nedgang? :wink:

1 Like

Sorry at du missforstår, Aksjesnila. Selvfølgelig er jeg fornøyd med oppgangen som har vært siden jeg kjøpte meg inn høsten 2016 (eller var det 2015?). Men det nå en gang slik at både jeg og mange andre mener at potensialet er mye større enn dagens kurs. Så ja, jeg gleder meg til vi når nye høyder i kursen og forhåpentlig til glede for de som trenger behandlingen når den er klar :+1:

8 Likes

Fjernet

Er det noen som har en oppdatering på TA? Ser at det har vært en generell opptur i norsk biotek sektor men at PCIB kanskje ligger litt etter. Hvor ligger nærmste motstand? 64?

2 Likes

Ja enig med du, skulle gjerne likt å se den over 64. Akkurat nå trader den litt retningsløst midt i den kortsiktige nedtrenden den har tegnet opp siden toppen.

3 Likes

God mulighet for et bra kjøp her nå. Bør vel reagere opp fra støttenivå. Alternativet er svært dårlig, langt ned til neste støtte…

Er vel støtte på 54 også?

1 Like

Men under 54 er det sannelig ikke mye støtte før området rundt 35.

Joda, men en ting av gangen

Ja, og tror dessuten ikke på noe fall til 35 med mindre det kommer svært negative nyheter fra AZ-forhandlingene.

1 Like

Ser veldig ut som en capitulation candle - både volum og wick ned.

Jeg har den i nøytralt territorie, men i nedtrend.

Jeg tror den skal ned og teste 54 igjen uten nyheter. Bryter den gjennom 63-64 på volum er det bra.

Du tenker da den touchet 54?

1 Like

For lite volum og for dårlig forpliktelese til nedsiden til at jeg vil kalle det en kapitulasjon. Volum er avtagende i det store bildet. En ren kapitulasjon burde hatt ett tydelig høyere volum og lukket lengre nede i spreaden. Wicken viser at det foreløpig er nok etterspørsel til å stoppe prisen i det kortsiktige bildet.
Effort vs Result. Over 2x volum men resultatet fra forrige bar er faktisk mindre når man ser på close til close.

Men har ikke sett en reversering av nedadgående trend enda. Og bunnen skal testes igjen. Så får vi se om testen blir positiv eller om man faller videre.

6 Likes