Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Teknisk analyse (PCIB) (TA)

Kanskje noe slikt.

9 Likes

Fin den - er mulig dette

Kan nevne at Wave 4 i Elliot Wave er Profit taking wave , Reduced Media coverage og som oftest den som tar lengst tid. Så d stemmer jo litt til nå…

3 Likes

Merkelig, innlegget ditt er fra 6 dager siden men fikk det opp som “siste” når jeg svarte.

Anyway, har jo mer data å bedømme nå og du har sikkert rett, uten at jeg har sett på chartet selv. En test av 49-50 og påfølgende opptur ville vært en fin trademulighet hvis den kommer ned igjen… :thinking:

Helt fersk på TA, så trenger ikke bry dere om forvirrende streker. :sweat_smile: Det jeg lurer på, er om dette kan kvalifiseres som “Hammer pattern”?

3 Likes

Hamma time! :upside_down_face:

7 Likes

12 Likes

Blir litt skeptisk når man tolker at candlesticksene likner en gravid dame som skal føde og dermed skal kursen opp, men hvem er jeg til å krangle… :smiley:

1 Like

Japanerne kan ikke noe for det

image

Edit:
Momentum er i bedring her, men det trengs nok mye volum for å pushe opp gjennom det forløsende 64

3 Likes

Snakker om sola så røyk 64

4 Likes

Den lange stigende linja er nå testa, og som venta har aksjen reagert opp. Et mulig forløp fram mot juli (uten kursdrivende meldinger), kan være en symmetrisk triangelformasjon som nærmer seg den lange stigende linja mot juli mnd. (avgjørelse AZ - deal). Alle venter på en mulig svært kursdrivende melding, som kan gi store utslag, både på oppside og eventuelt nedside om meldingen er dårlig. Da ser man som regel utvikling av triangelformasjoner. Slik kan utviklingen bli fram mot juli (vel og merke: UTEN MELDINGER AV KURSDRIVENDE INF.)

Tror derfor vi ser en reaksjon opp mot 75 i første omgang før den eventuelt vender ned.

12 Likes

Når vi først er i det kreative hjørnet:
“I see inverse Head and Shoulders” :slight_smile:

3 Likes

Og det betyr?

Upward trend!

2 Likes

En kan lure på om en del her på forumet lever under samme tak. De får tilgang til tekinvestor men blir utestengt fra søkemotorer :slight_smile:

3 Likes

Bør vel gå til kiropraktor med de skjeve skuldrene der…:laughing::rofl:

Definitivt! Jeg hadde aldri gått ned den bratte stigen med skuldre ut av ledd.

Da må vell volymet opp betydlig de nærmste dagene og bryte oppover for å fullføre denne formasjonen? Volymet har jo vært latterlig lav de siste ukene…

Volumet har faktisk tatt seg kraftig opp og volumøkning fram til i dag begynte i november 2019. Utfra graf over ser det ut til at stigning til ATH skjedde på høyt volum og fall på betydelig lavere volum.

1 Like

Det Stemmer det du sier, men det jeg ønsker å påpeke er at dersom formasjonen inverse head and shoulder skal bli fullstendig så burde det komme på mye høgre volym en de resterende delene av formasjonen. Dette har @Savepig skrivet om tidligere i tråden. Vi kommer oss raskt opp på 70-tallet dersom vi bryter opp gjennom 64 på høyt volym.

2 Likes