Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Teknisk analyse (PCIB) (TA)

Dette er en hypotese. Kryss fingrene!

1 Like

Under 50ma er negativt.

Kan ha eit Bear Flag (sammenfaller med 50ma)

Eventuelt fullført ABC korreksjon? ( Da ønsker vi brudd opp 74,8 på volum)

3 Likes

Begynte å tegne den sånn. Neste uke får vi svar. Kryss fingrene. :slight_smile:

8 Likes

Er det bulltegn?

1 Like

Mulig trendskifte. Høyere topper og bunner. Vi vet helt sikkert om/når aksjen bryter ut av nedtrenden.

10 Likes

Wich way are you going?

Interessert i å høre din tolkning av Weekly her @fish1430 :wink:

1 Like

Har holdt et øye på pcib i påvente av en daglig trendendring, noe vi faktisk nylig fikk. Vi har foreløpig fått lite follow through, og da er jeg alltid på vakt for bear flag/rising wedge i det korte bilde.

Når det er sagt, så ser jeg ikke noe faretegn på sikt(når det kommer til volum, divergens, chartets linjer osv), og denne bør fint kunne gå til all time high, NÅR konsolideringen er moden:-)

Noen tanker selv?:slight_smile:

14 Likes

Jo - vi tenker nok likt. Jeg forventer egentlig continuation av bevegelsen vi fikk i fjor - men avventer og ser hva weekly gjør. Ligger foreløpig i en EQ pattern på både daily og weekly og trenger som du sier volum-messig conviction ene eller andre veien.

Grunn til at jeg ser på weekly er pga. flagget - men potensiell nedside er også stor siden avstand mellom topp og bunn i EQ mønsteret er så stort.

1 Like

Føler kanskje fallet har vært litt for stort til at bullflag i ukes er favoritt hos meg. Kommer nok til å vente på en tydelig trendendring i daglig frame før jeg foretar meg noe, nettopp pga det du nevner; få støttepunkter er etablert:p

Forøvrig et klassisk eksempel mellom PHO og PCIB, hvor pcib hadde en brattere akselerasjon under oppgangen, og derfor trenger lenger konsolidering i ettertid.

2 Likes

Avventer selv - er enig i at flagget er noe prekært - hadde likt bedre om korrigeringen stoppet på 65-ish ifht. pullback for et flagg. Likevel kan det fort bli bullish tendenser om den bryter opp av EQ mønsteret, men nok bedre å se på daily for å time dette fremfor weekly :thinking:

1 Like

TA ser lovende ut🚀
Innom investtech, Jubel kan ikke TA😂

Investtech KAN TA!!!:bomb: Det er jeg glad for!!!

5 Likes

Den der synes jeg blir ganske far-fetched😅 Hvorfor trekker du øvre trendlinje fra baksida av en topp?

Edit: La plutselig merke til at chartet kommer fra Investtech, men jeg er fortsatt uenig i måten kanalen blir laget

Om man absolutt skulle laget en kanal (noe jeg personlig ikke liker å gjøre i slike sterke kursutviklinger), ville jeg heller tegnet den slik:

1 Like

Det ligger iallefall et brudd i lufta i løpet av kort tid her nå…
Så får vi se om den får styrke til brudd i taket av den nedadgående trenden.
Da kan det plutselig se veldig bra ut fremover

Edit. Legger også ved indikatorene på “Daily” tidsintervall.
Kryssing av MACD og RSI og Stockastic på vei nordover.

9 Likes

Sånne lange spekulative trendkanaler er for all del valid ta, men det er jo et gigantisk utfallsrom. Ikke noe som jeg kommer til å bruke som grunnlag for å sitte fullinvestert, den leksa lærte jeg i nano.

2 Likes

PCIB virker hissig på å komme igjennom taket nå…

5 Likes

1 Like

Rounding bottom?

Litt vagt kan det minne om det, men også som med et bredt hode opp-ned, med en liten “skulder”
på venstre siden og en ufullført på den høyre.

The idea of Gestalt has its roots in theories by Johann Wolfgang von Goethe and Ernst Mach. Max Wertheimer is to be credited as the founder of the movement of Gestalt psychology. The concept of Gestalt itself was first introduced in contemporary philosophy and psychology by Ehrenfels in his famous work Über Gestaltqualitäten ( On the Qualities of Form , 1890). Both he and Edmund Husserl seem to have been inspired by Mach’s work Beiträge zur Analyse der Empfindungen ( Contributions to the Analysis of the Sensations , 1886) to formulate their very similar concepts of Gestalt and Figural Moment respectively. His analysis of the transition of a melody to another key became famous. Ehrenfels explained that a melody consists of individual sounds, but that it is considerably more than the sum of these notes. The individual notes would be able to join themselves for completely different melodies, while the melody would remain the same, if transposed into another key and containing single tones. This new opinion, that came up to a “perception of the whole” compared to its “parts” Ehrenfels called Gestaltqualitäten ( Figure qualities ).

1 Like

Investtech hadde fin trendanalyse rett opp på PCIB. Hvordan mener du TA er nu? Ser ut til brudd opp. Rakett?