Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Teknisk analyse (PCIB) (TA)

Prøver å presse seg gjennom litt motstand på 64 ser det ut som

1 Like

Syntes mye ser bra ut nå… Den har brutt opp av taket. Den har også brutt opp av “skyen” og ligger i positiv trend. På daily tidsintervall så har indikatorene bunnet og snudd. Jeg har en ganske solid støtte på 55. Denne ble testet 31. Januar og snudde opp.
Mye som tyder på en positiv tid fremover hvis man ser på chartet men det er mye svingninger.
Skulle gjerne sett litt større volumer også.

Edit. Pass på støttelinjen siden 31. Januar. Da det har vært en “nedtrend” så er vi i et “bearflag”. Ville selv satt en stop-loss i underkant av denne

3 Likes

Takk. Slik jeg har forstått TA er det gull med brudd opp av taket🚀. Investtech kan tydeligvis sine saker.

1 Like

Lita oppdatering.
Byttet fra LOG til LINER SCALE som noen mener må gjøres i korreksjons bølger
1-2 og 3-4. Pcib har da korrigert seg mellom 38,2-50% av wave 3 som er normalt for wave 4.
Wave 5 here we come before summer!!Target wave 5 kr92,3-102,men husk at ting tar tid og at dette er hva jeg ser nå. Ting kan forandres på kort tid.

23 Likes

Skumle saker. Helt binært om den spretter opp igjen eller om den faller helt gjennom

1 Like

Ser til venstre og finner litt støtte der.
ca 46 til 50 kan ha god støtte.

3 Likes

Överensstämmer med min syn också.
Ner till 48 (i värsta fall 43) för att sen gå upp igen (100+), om man väljer att lita på AB=CD som pattern.

8 Likes

100% binær, nå blir det enten himmel eller helvete, for faller den herfra tilsier all erfaring at det blir en skikkelig kapitulering washout, mens all umiddelbar nedside er nå tatt ut i chartet så hvis den holder er det solid:

Momentumindikatorer i dagchartet begynner å nærme seg oversolgt.

5 Likes

Vi ser på mye av de samme tingene ser jeg. Er det dette som spiller ut kanskje? 3 harmoniske legs ned, 61,8% retracement av tidligere oppgang, som sammenfaller med support.

2 Likes

Svært at forudse, hvornår markedet ultimativt vender, men der er aktuelt svært stor risiko for at samtlige biotekaktier på OSE falder tilbage til start … en ganske beklagelig udvikling, hvor man som eneste trøst kan argumentere for, at der ikke er fundamentale ændringer i selskaber, der tilsiger dette sell off.

1 Like

Jesus f christ sjekk volumspiken. denslags utslag man får når man raser under en sånn støtte som 48-53 var.

2 Likes

Hvor ligger neste støtte?

Jeg ser 40,- så 36,-

1 Like

35,00

1 Like

De første støttene vil nok komme fra fibonachi og momentum som bombes ned, men det er jo 36 ish og 30 ish som er de neste støtte/motstand nivåene. Det har vi sagt helt siden aksjen føk opp fra 50-53 første gang.

1 Like

Med tanke på price/action, så er der en stribe svært store røde candles i markedet; med andre ord, sandsynligvis så meget momentum, at den vil faldt tungt til næste støtteniveau (kortvarligt, men alligevel …).

De (potentielle) aktionærer, der så langt efter aktier på 30-tallet mens aktien blev handlet til ca. 300% pris, får nu muligheden for at tage plads.

Det er en god presisering å gjøre. Akkurat nå forteller chartet oss at det erfaringsmessig desverre er en stor sannsynlighet for at vi vil se kurs langt ned på 30-tallet. Men det er ingen som nødvendigvis trenger å konkludere med at prisen vil konsolidere der, det vet ingen enda.

Bunner på 36 i dag?

24% ned!? Det er ikke COVID-19, men ren kapitulasjon. (antar noe er riv ruskende galt med presentasjonen i dag. Uten at det er relevant for TA tråden)
Tilbake til start? Støtte på 33-34kr

Trenger ikke chart. bare denne.
image

1 Like

Ja dette er kapitulasjon. Som har vært det store røde flagget teknisk når 53 først kom under press.