Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Teknisk analyse (PCIB) (TA)

Da ble omtalte gapet ned til kr 38 endelig lukket i dag.
Herfra blir det trolig oppover.

11 Likes

Jøss aldri sett dette før, her går det fort i svingene.
Ned til 38 og opp igjen. Som en laser som treffer et speil. (innfallsvinkel = utfallsvinkel)
Veldig kort tidsintervall, men veldig store svingninger.

4 Likes

Ja, en nærmest surrealistisk situation på de fleste børser i dag. Det er stort set samme billede i TRVX … rent bounce efter massivt sell off.

1 Like

Teknisk har det lenge vært klart at aksjen skulle ned til kr 38 før eller senere :wink:.

Har du visst dette lenge…? Hvor mye tjente du på shorten du satt? (-- antar du var smart nok til det siden du lenge har visst den skulle ned til 38)

5 Likes

He, he, var selvsagt ikke helt sikker og derfor heller ingen short.

Har jo antydet et par ganger her på TI at det tekniske gapet ned til 38 trolig vil bli lukket.

Men kjøpte litt PCIB selv om kr 38 er himmelhøyt over det jeg har som snitt fra før.

Utrolig at du traff bunnen ved kjøpet ditt da :wink:

1 Like

Veldig enkelt å forklare med at aksjen kom ned til den antatte bunnverdien jeg flere ganger har nevnt at kan komme.
Å gå short fra et høyere nivå og satse på at kr 38 ble nådd er langt mer risikabelt.

Treffe nær bunn i en aksje er faktisk ikke spesielt vanskelig, det har jeg gjort i flere aksjer det siste drøye året, PHO, Funcom og i dag PCIB.

Måten man gjør dette på er å legge vekk ambisjonen om å treffe bunnen perfekt, men heller begynne å kjøpe ut i fra en definert plan straks prisen har kommet ned i en range man er komfortabel med.

3 Likes

Hva skulle TA si om de nærmeste dagene? Er det fortsatt risk-off som gjelder i markedet, eller har den ekstreme overselgendet resultert i at det kan komme en rekyl? Hva er motstandsnivå?

1 Like

Makroøkonomisk så er det fremdeles risk-off som gjelder. Japan falt 2,4% i natt, US er ned over 3% siden stengetid i på OB i går, i tillegg er oljen ned omtrent 4%. Ville dermed ikke forventet en oppgang i dag, men hvis nok svake hender forlot aksjen i går er selvfølgelig alt mulig i dag.

Det som er positivt er at aksjen fyllte inn gapet på 38 kroner fra november i fjor og bouncet opp fra 200 dagers MA på 38,9 kroner. Ved en rask rekyl opp igjen er det lite motstand før godt opp på 50-tallet. Går det ikke så raskt opp igjen er det litt motstand rundt 50 kr (som kan sitte igjen fra forrige opptur).

4 Likes

Dette er direkte usant og et forsøk på å manipulere kursen ned. Legger ved skjermdump av amerikanske indekser og Kina.

7 Likes

Ok.

Edit: Er det mulig å være så trangsynt!?

Edit 2: Bevis på at S&P utregningen er korrekt. Siden du mener jeg farer med løgn og manipulasjon kan du vel heller dokumentere hvor jeg har feil. Takk.

Igjen, dette er feil. Finn bedre, mer pålitelige og oppdaterte kilder.

4 Likes

Da du mener at disse tallene ikke stemmer, betyr det et annet resultat i kursen?

Ta dette i makrotråden…

1 Like

Trist utvikling, hvor finner kursen solid støtte nå da?

Slik utviklingen har vært, burde det være solid støtte ved emikurs på 30

Har vel vist denne her tidligere. Mener som før at det er en svakt stigende langsiktig trend som har utviklet seg over tid i PCIB. Mye tyder på at vi nå etterhvert skal ned å teste nedre linje . Samtidig er det noe støtte der vi er nå (bare å kikke til venstre på figuren). Brytes støtten i området 34-36, er neste stopp nede på “grunnfjellet”, i området 29-30.

3 Likes

Var inne og sjekket om noen har satt short på PCIB - foreløpig ikke.

NANO derimot har nå 2% short…

2 Likes