Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Teknisk analyse (PCIB) (TA)

Hva tror TA om nærmst kommende uken? Finnes det noenting som kan gi en pekepinn på hvor kursen skal gå ila uken? Jeg ser det som sannsynlig at kursen kan gå både ned mot 30 men og 50… Jeg har vansklighter for å se hvor motstand ligger men støtten er vell nok 30

Bort sett fra at 30 er et rundt tall så ser jeg ikke helt at det er et veldig betydningsfullt nivå. Her er de nivåene jeg har sett for meg:


Tenker at frykt/makro bestemmer retning den nærmeste tiden, så dette er bare nivåer jeg vil se til ved kjøp/salg enten oppover eller nedover.

Jeg tror at det kommer til å bli verre før det blir bedre og selv om Biotek har fått seg en skikkelig knekk så tror jeg ikke bunnivåene fra i går holder hvis indexene fortsetter å falle de nærmeste ukene. 10% indexfall er jo ukult, men er kanskje bare halvveis inn i en korreksjon. Blir i hvert fall ikke overrasket om vi ser lav 27. Der ligger det vel ganske sterk støtte, men hvis den ryker så synes jeg ikke 22,5 ish ser unaturlig ut heller.

3 Likes

30 var vel en solid motstand lenge før vi brøt gjennom den i November.

Går ut i fra at volumprofilen også tilsier at 30 tallet kommer til å holde som en sterk støtte til nedsiden om det skulle spille seg inn.

Selv håper jeg jo at styrken den viste på torsdag viser vei tilbake til en range mellom 45 og 56 til vi får svar fra AZ.

3 Likes

Hvis man ser hele de siste års børsopptur under ett så er det en veldig stor volumprofil rett under 30

Samme hvis man zoomer inn på tiden fra rett før siste emisjon til nå:

1 Like

Ja, den jeg siktet til da jeg antydet lav 27 som et aktuelt nivå.

1 Like

Vel, det er et helt annet selskap enn da. Om vi ser under 30 igjen så skal det handles for alt av ledige midler og eg er nok ikke alene. Så støtten vil nok være bra.

3 Likes

For chartet sin del hadde det vært fint med en periode mellom 40 og 50 for å aksjen tid til å lande litt.

Frykter du en nedgang i kursen fordi at den ikke brøt opp av 46 i dag å heller landet nærmere 40?

Ps Dette er jeg ikke sikker på da jeg er 100% fersk i dette, men man må jo lære noe sted :+1:

Ser ingenting som skriker hverken det ene eller andre, momentum er ganske middels og 42 er jo en hyggelig pris ift 30 som var toppen i fjor. Tipper den kommer til å være volatil i takt med sentimentet generelt.

Omvendt hode-og skulder? :slight_smile:

3 Likes

Omvendt-hode-og-skuldre-formasjon

Kjøpssignal fra en omvendt-hode-og-skuldre-formasjon signaliserer at optimismen hos investorene er økende og at aksjen innleder en stigende trend. Mange regner slike formasjoner som noen av de mest pålitelige signalene innen teknisk analyse.

En omvendt-hode-og-skuldre-formasjon er en bunnformasjon som markerer slutten på en nedgangsperiode. Formasjonen består av en venstre skulder , et hode og en høyre skulder , forbundet med en halslinje . Kjøpssignalet gis når kursen bryter halslinjen på vei opp fra høyre skulder.

5 Likes

Tekniske gap blir alltid lukket i dagchartet til PCIB så vær oppmerksom på gapet ned til under kr 40.
Legger meg på langsiktig kjøp på kr 40.

Litt positivt kortsiktig, men tar ikke hensyn til dette i min langsiktige tekniske betraktning.
Mye kan skje fundamentalt fremover uten at dette kan forskutteres.

Ingen trodde heller at gapet ned til kr 38 skulle dekkes inn da kursnivået lå stabilt mellom kr 60 og 80.

Med unntak av ett tilfelle - “Island reversal”. Sjekk diagrammet til PCIB. :wink:

1 Like

Hva er din syn på TA for det kortsiktige? Du skrev tidligere om hode-skulder formasjon.

Kan i farten ikke finne andre gap i mitt chart bortsett fra de etter 24. januar. Disse antar jeg vil bli lukket om ikke alt for lenge.

danron; Ser ikke noen klare HS i chartene for øyeblikket. Gap opp til i underkant av kr 50 ble lukket i dag, og med et generelt positiv sediment er vel lukking av gap opp til kr 60 det nest.

Ingen trodde heller at gapet ned til kr 38 skulle dekkes inn da kursnivået lå stabilt mellom kr 60 og 80.

Strengt tatt ble det gapet lukket kun pga Corona😉

Jeg prøver å trade litt i aksje men det er jo nærmest umulig for noen som ikke har peiling på TA :joy: hvis ikke noe helt galet skjer så tror jeg nok at vi skal oppover i morgen, sikkert et stykke inn på 50 tallet, men det finnes klart en mulighet for at den siden snur. Den kan jo ikke bare gå oppover?

Vanskelig å si, men jeg tviler på at gapet ned til 38 og omsetning under kr 30 ville ha skjedd uten Corona.

1 Like

A post was merged into an existing topic: Er teknisk analyse verdt noenting?