Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Teknisk analyse (PCIB) (TA)

Jeg tipper vi skal ned og legge oss rundt 55-60 en stund. At den faller ned til og under 50 er dessverre litt for sannsynlig med det volumgapet vi ser. At vi ser 50-og-noe ila de nærmeste dager og uker holder jeg for nærmest 100% sannsynlig. Lykke til!

PS! Sitter fortsatt godt lastet og kjøpte mer på 70+. Legger endel flere kjøp rundt 60 og et par rundt 50 så får vi se an litt!

2 Likes

Dette kan være en litt nyttig øvelse for en del.

Kommentaren er jo ofte: TA er verdiløst, for det er ingen måte TA kunne visst om at AZ evaluering ville fortsette i 6 nye måneder.

Og det er jo helt sant.

Men TA kan gi oss verktøyer til å snakke objektivt om hvordan aktørene i markedet forholder seg til nyheten.

9 Likes

1 Like

Det jeg ser i minuttchartet for i dag er en disiplinert kjøperside som sitter og koser seg med å plukke på 53-54.

Der la de ut biden ved open og svelgte unna en rimelig stor dump, så var det en god del som ble for ivrige og kjøpte mye dyrere enn de hadde trengt, mens nå er det tilbake igjen til proffene.

Er kun omsatt for 42 millioner kroner av en marketcap på 2 milliarder klokken halv to.

8 Likes

Hvor god er støtta på 48kr? Ser med stor sannsynlighet at vi skal innom dette området før AZ- avklaringen.

Vanskelig å si egentlig. Kommer an på omkringliggende faktorer.

Jeg syntes i utgangspunktet det er alt for stor avstand mellom det jeg tegner inn som “trading range forrige oppgang” og “støtte definert av volum denne oppgangen.” 40kr til 55kr sånn ca.

Det burde være mulig å finne en mellomting egentlig.

Aksjen er jo ekstremt volatil, og fantastisk for swingtrading, så hva som er “riktig” nivå er veldig vanskelig å si.

7 Likes

Nesten enig i benevnelsene dine.

Men jeg ville kalt den nederste for “Trading Range kun GGK før Asia bekreftet” på mitt subjektive chart

2 Likes

Forventer vi noen rekyl på et eller annet punkt?

Kanskje i januar(?)

1 Like

Er en del momentumindikatorer som var ganske nøyaktig like lave nå som da den bunnet på 20-tallet sist.

Sånt som sammen med volumet omsatt antyder at markedet er i ferd med å reprise fra ca 30 til ca 50, dog trengs det litt mer tid seff og makro kan komme og rævkjøre oss.

Edit:
Ser ikke bort i fra at vi får en trading range under 55

14 Likes

For de kortsiktige: 5 min chart.

1 Like

Hode/skulder som er på vei?

En fin kaffikopp hvis PCIB bryter 53, men muligens litt for kort tidsramme for å legge stor vekt på den.

7 Likes

Vi har flere signaler som viser styrke. Ser at 50 kr treffer bra på 61.8% fib retracement og kanskje ikke tilfeldig at vi stoppet der i dag.
Vi hadde i går en rsi på under 30, som i dag gikk opp igjen.

6 Likes

Mager trøst akkurat nå men den neste toppen er bokstavelig talt “off the chart”.
Forutsatt at indikatorene som viser at vi har nådd bunnen er korrekte. Det får vi se om ikke så lenge.

6 Likes

Før det kommer noen ny hype inn i bildet som tar med seg ekte kjøpsinteresse, så tror jeg det skal alvorlig mye til for å slå gjennom den motstanden som nå er bygd oppover i chartet.

Det gikk jo nesten to år mellom A og C i chartet ditt.

Prisoppgang uten nye storfisker inn som akkumulerer er lite verdt, er hva chartet forteller oss. Så det blir veldig spennende å se om det nye prisleiet kombinert med Release i Asia gir oss noen spennende innslag på topp 50 listene nå utover høsten.

4 Likes

Det stemmer. Denne gangen svinger det litt raskere med tanke på kommende nyheter og forventninger. Jeg regner med stigning fram til Q2 i august og at vi da får vite mer om utsettelsen.

6 Likes

Det man ihvertfall kan slå fast er at hvis og når den doble toppen på 80ish der blir brutt opp gjennom med godt volum, så vil det være et helt episk kjøpssignal.

Inntil videre er jeg fornøyd om vi kan få en stabil marketcap over 2 milliarder, det ville være en signifikant reprising sett opp imot det manglende kjøpspresset i chartet.

3 Likes

Her er noen streker mens vi venter på finværet :sun_behind_rain_cloud:

Det kjøpes mye rundt 47. Er det storfisker vi ser som er på jobb nå?

2 Likes