Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Teknisk analyse (PCIB) (TA)

Som ezPappi skriver så betyr vel punkteringen av 49,5, med turen godt ned på 48-tallet i dag, at det er åpnet for å teste støtte på 47. Går den ned gjennom 47 så er det i alle fall solid støtte nederst på 40-tallet. Jeg hadde vel ikke ventet at den skulle såpass ned allerede i dag, men at den skulle pause på støtten og evt brutt ned senere. Problemet er vel at markedet generelt er nervøst.

Jeg kommenterte tidligere i dag at jeg ikke trodde NANO hadde skyld i dagens fall. Det kan det hende jeg må ta delvis tilbake, siden det var relativt kraftig fall i flere biotekselskaper, med Ultimo som det store unntaket. Men, 3% ned i TRVX er egentlig ikke noe spesielt, den kan svinge såpass på en normal dag på lave volumer. 6% ned i BGBIO og 5% i PHO er relativt mye, men i begge disse er shorten for tiden aktiv, og kan ha bidratt.

1 Like

2 Likes

Skal vi ikke ned til 47 og videre ned til lave 40 da?

2 Likes

Trender fortsatt fint denne. Skulle helst hatt den på riktig side av 52 i første omgang

5 Likes

Det avhenger jo av hvilket tidsperspektiv du har, og hvordan du legger og tolker støtte/motstandslinjene. Ta f.eks. den lange horisontale linjen i siste graf fra olafalo. Representerer den støtte eller motstand?
Mitt umiddelbare inntrykk er at den representerer støtte på kort sikt (dager), men motstand på lenger sikt (uker - måneder). Så får man tolke som man vil hva det betyr at vi i går falt ned gjennom denne linjen. Andre som har kommentarer?

AndyO: I utgangspunktet er jeg enig i at TA sier mer om fortiden enn fremtiden. Og spesielt i så volatile aksjer som biotek blir det usikkert. Men det kan si noe om handelsmønstre, og kanskje si noe på kort sikt om når det kan være gunstig å handle.

11 posts were merged into an existing topic: Er teknisk analyse verdt noenting?

Synes PCIB begynner å se fin ut. Testet MA50 og trender oppover (+2.50 fra bunnen rundt ca. 48.50). Har ikke kjøpt selv men ser an kontinuerlig hva jeg skal gjøre. Neste interessante nivå er på ca. 57-58 der vi har både MA100 og MA200. Brudd over her vil være avgjørende.

14 Likes

3 Likes

Et øyeblikk var jeg i tvil om din kommentar var ironi. Men mye avhenger av hvilke tidsintervaller man ser på. Legger for ordens skyld inn noen ekstra linjer i grafen din i rødt, for det jeg oppfatter som et mer relevant område for å vurdere trenden.
Ser man dette i sammenheng med hendelser/fundamentale forhold så er vel de store linjene innenfor mellomlangt intervall: kraftig stigning på forventningene til avtale 1 juli, og deretter to kraftige rykk ned basert på skuffelsen over utsettelsen meldt den 13 juli og deretter skuffelsen etter Q2-presentasjonen den 26 august. Så har det nylig vært en reaksjon noe opp etter den siste nedturen, og noe økende håp om at det kan komme en avtale. Men det er motstand i form av at det tas gevinst eller traderne feiger ut ganske raskt, når man ser på korte intervaller som innenfor en uke eller dag. Siste uken må noe av dette kanskje tilskrives den generelle markedsuroen, men markedet viser ikke akkurat at det har ståltro på en gullkantet avtale.
(Edit: Du har selvfølgelig rett i at brudd opp gjennom 57-58 vil være positivt.)

2 Likes

Markedet har en kollektiv IQ på ca. 70.

Markedet er med andre ord en halvtomsing, med sikkel i munnvikene og fire måneder gammel sennepsflekk på t-skjorta. :sweat_smile:

2 Likes

Hva skal man da si om IQ’en til de forvalterne som har som mål å “slå markedet” men som ikke klarer dette? :thinking:

1 Like

Vi er i en trading range fra 49,- til 53,-. Tydelig at kursen er avventende. Bryter vi ned så er neste støtte 44,- og bryter vi opp så kan vi fort sniffe på 64,- :hourglass_flowing_sand:

14 Likes

5 Likes

Jeg synes dette fortsatt ser veldig lovende ut og for meg er bildet like positivt som i forrige uke. MA50 holder, prisen trender opp og vi har enn så lenge et fundamentalt bakteppe som er positivt.

15 Likes

Venter på 20/100 bullish crossover

4 Likes

Brudd opp av trading range :muscle: Etablerer vi oss over 53 så er det kort vei til 60-tallet.

11 Likes

4 Likes
16 Likes

Er dette en klassisk hode skulder? Screenshot_20201013_173307_co.peeksoft.stocks

Batman

7 Likes