Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Teknisk analyse (PCIB) (TA)

5 Likes

Håper de mer kyndige kan komme med en skikkelig vurdering, men dette ser da veldig lovende ut?

Opp på høyt volum og ned /flatt på tullevolum? (nesten ingen høye rød bars de siste dagene).
Helt tydelig at de som vil ha volum må opp(erfarte det selv i går, forsøkte lenge på lav 27, men fikk ikke noe). Selgerne er avventende fordi de vet det kommer kjøpere.

Set-up for kraftig stigning? 30 naturlig motstand, men nå har vi en alvorlig trigger som nærmer seg så selgerne vil bli færre kommende dager.

22 Likes

Bring it on :face_with_monocle:

5 Likes

Vi har kraftig omsetningøkning, bullflag på kortere tidslinje, antydninger til en cup and handel på litt lengre tidslinje.
Alt i alt, meeget positive tekniske signaler.
Så får vi se om vi krysser 30grensen før presentasjonen. Mye motstand her til nå

5 Likes

Ser det som viktigere med brudd av 31 som har vært vendpunkt ved to tidligere tilfeller

4 Likes

Du kan og si at det bør bryte over 30 og holde seg over noen dager.
Om så skjer, så er det en god sjanse for at det sier boom, så er du over 40 før du rekker å sjekke kursen. (det er nesten aldri omsatt aksjer i pcib mellom ca 32 og 42 kr)

Tenkte egentlig å si noe utfyllende, men tid strekker ikke til. Så jeg starter forsiktig med det jeg har klart. et ukentlig chart for å gi oss det store bildet. Hvor er volum omsatt, hvor har den konsolidert. Hvor kan vi forvente at det konsoliderer på ny osv

Vi er nå i toppen av en veldig trang trendkanal som vi har hilst lenge og vel på ved en tidligere anledning i 2019. Vi kan regne bunnen som veldig veldig sterk. Så lav nedside, Aksjer blir blir tatt godt i mot nede på 21-22kr

Oppsiden vår her derimot, 43,00, bare vi bryter over. (jeg får si det sånn, jeg ble veldig fristet, og det hjelper mye med det lille rodeoshowet som har vært de 2 foregående ukene. Mye risting og relativt lite aksjer som falt ned fra treet, så hente seg fort inn igjen. Kjøper den for å si det sånn.

26 Likes

La oss ta et veldig kortsiktig bilde av PCIB aksjen, 45min chart. Se på motstanden som det jobbes på nå.

Så dette har pcib testet før. dette er da vippepunktet for om motstand brytes. Det er 2 måter å snu en motstand til støtte, Det kan skje seigt eller kjapt. seigt er best for en langsiktig oppgang. skal helst være en kamp mellom bull og bear for å være troverdig.

Ofte vil svaret være at det ikke er noen fight, det er de som tjener godt på å kjøpe på bunn og selge på topp av sånne horisontale kanaler som jeg streket opp på det ukentlig chartet i forrige post.

Hvis det ikke finnes nok volum av kjøpere ift trendtradere, så faller den ned igjen. Håper det gir litt mening om hvordan en aksje kurs beveger seg teknisk.

Hvis du kun ser på dette over tid, så bør den egentlig komme seg over et stykke. si 33kr, så falle ned igjen mot det som var motstanden for den kom seg over. Den bekreftes som støtte ved å teste den linja ved å falle ned mot den linjen over litt tid, si 3-10 dager. Så bare sprette opp igjen derifra.

Det andre er jo å få et voldsomt volum inn, altså en breakout. Den ser du for da er nok euforien til å ta å føle på i pcib trådene.

19 Likes

Pent rykk på høyere volum enn den har ligget på en stund.

Omsatt 10 797 918 klokken ti på 11.

Fredagsclose over 30 ville være veldig pent.

Edit:
Vi fikk close over 30, og volumet holdt seg veldig fint ut dagen.

16 Likes

Vi fikk close over 30 på fredag, og det var viktig i seg selv.

Men se hva som har skjedd tidligere de tre gangene den har brutt over 36:

Edit:
Ny dag med god omsetning, 10,5 millioner klokken kvart på 11.

Mye av dette er vel ren traderhalloi seff, men positivt uansett

19 Likes

Aksjen har roet seg ned, ettersom den var overkjøpt.
Der den ligger nå er det “make or break”

3 Likes

Ikke overraskende at vi stanget litt i MA100. Nå tester vi horisontal motstand/støtte rundt ca. 31 (+/-). Tror vi skal videre og tygge på neste volumbolk som ligger p.t. rett ved MA200 på 44-45.

19 Likes

Trodde Fomo ville trumfet overkjøpt i dag.

Nøyaktig hva jeg ville sagt.

Slik den ser ut er den helt perfekt rigget for å gjøre et nytt klassisk pcib svalestup ned gjennom 30 og tilbake til 26-27, men den kan også bryte opp gjennom topen av opptrenden den har vært i, og da er plutselig 36 i spill igjen før man vet ordet av det.

30 og 28 er de viktigste støttenivåene jeg ser på.

3 Likes

Vi ligger i overkjøpt territorie og Stoch er høy. Kombinert med en oppfattet/opplevd skuffelse ifm presentasjon imorgen (var nevnt at den primært er mot hvitfrakkene og ikke blå/sortdressene) kan vi ramle tilbake til 28 ish ja. Vi får se imorgen! :crazy_face:

1 Like

Nedsiden, som du ser av volumbarenene vil jeg si er i rangen 27-28kr, oppsiden ser større ut.
P&F sier faktisk 43kr ved brud opp 31,5kr.

2 Likes

Men hva sier P&F med tanke på nedsiden?

Nå sier jeg ikke at PCIB skal den ene eller andre veien, men viktig å ikke se seg blind på tellingen man har til oppside, men og ta høyde for potensialet for nedsiden.

1 Like

Hvis den bryter under 24kr er P&F ca 17,5kr

Hadde du giddet å legge ut P&F chartet ditt?

Letter å se hva du tar utgangspunkt i med tanke på om du teller alle fasene, om du kjører ATR scaling eller custom, timeframe, one step back building, osv.

Hadde seg en lod ned til 28-nivået vårt, tilbake over 30 nå.

Ganske så oppskriftsmessig foreløpig. Brukbart volum

6 Likes

Godt nede på 28-tallet idag. Avslutter vi over 31 idag så er det meget sterkt og borger godt for target på mid-40 som er nevnt av flere (inkl. meg)

6 Likes