Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Teknisk analyse (PCIB) (TA)

2 Likes

Jeg holder på det jeg skrev forrige uke foreløpig, close over 30 to fredager på rad er steg 1 for å kunne sette mer to streker under svaret på at trenden holder.

Hva som skjer intradag midt i uka er ikke supervesentlig, alle opptrender trenger å testes til nedsiden. :slight_smile:

6 Likes

Jo jeg er helt enig og ser poenget ditt. Spesielt som idag så er det vanskelig å ta utslagene på hver side på alvor. Allikevel - utviklingen fra dag til dag (og delvis gjennom dagen) kan ha betydning for neste dager. Uansett - over 30 er viktig - over 31 enda bedre. Så må disse tekniske signalene helst backes opp med noe fundamentalt for å få større verdi. I denne perioden så jeg på som dagens presentasjon samt fokus på RNA som èn mulighet til å bygge kjøtt på beinet. Men vi får se. #sterkitroen.

10 Likes

Da endte dagen på svakt 29 tall. Ser vi frem mot helgen og håper på en closed o er 30 på fredag?

Sett fra mitt ståsted så ser det ut som vi skal ned og rulle litt på MA50 (ca. 28) en stund fremover nå - gitt at det ikke kommer noe annet som kan skape FOMO. Har ikke gjort noen endringer i dag selv men avslutning over 30 på fredag hadde vært å foretrekke…!

5 Likes

Det ble en klassisk PCIB bevegelse så langt, sjekk volumet på salg

Men det er fremdeles håp om en pen volumbekreftet higher low innenfor etablert trendkanal.

4 Likes

this is what keeps happening to pcib on “good news” days. Now they need to increase security at the gate next time :grinning:

IxRGp9

3 Likes

Finner vi støtte her ved 28?

4 Likes

Fikk ikke den kjempepbull 30+ closen jeg ønsket meg forrige uke, men vi trader over det også viktige 28-nivået, så opptrenden er fremdeles aktiv

19 Likes

  • A bullish harami cross is a large down candle followed by a doji. It occurs during a downtrend.
  • The bullish harami cross is confirmed by a price move higher following the pattern.
    Harami Cross Definition and Example
4 Likes

Spennende dager i PCIB med Q4 rett rundt hjørnet. Chartet har nå utvikla et stort symmetrisk triangel med stigende bunner fra krasjet i oktober. Kommer det positive nyheter på onsdag, og kursen bryter over ca 33, kan det bli virkelig morsomt i PCIB framover. Høyden i trekanten er på ca 35, så kan man legge det på 33…Og ja, jeg har tatt lodd igjen… (bør vel også lukke et stort gap fra fallet i oktober)

7 Likes

@Savepig - Du virker å ha litt innsikt her, har du noen oppdaterte tanker i forhold til det tekniske for PCIB etter siste tids nedgang og konsolidering?

3 Likes

Shit pokker dette tar tid, gett… Men jeg sitter nå her… loooong. God fredag! Nå en kald øl.

5 Likes

Det lille tekniske bildet som kanskje antydet at den ville raskt opp igjen gjennom kr 30 spilte seg ikke ut.

Så nå tror jeg vi er tilbake i nøyaktig samme tekniske bilde som forrige gang aksjen krakket, at den bare går horisontalt i en endeløs periode inntil 200 dagers og 50 dagers snitt har utlignet seg.

Hvis man velger å myse og tegne det sånn så kan man tegne en positiv trend fra den absolutte bunnen sist, men jeg mener ikke det er særlig relevant.

Før det kommer et brudd opp gjennom 30 på høyt volum er aksjen ganske så uinteressant mtp chartet.

4 Likes

Da får vi håpe det er mer å hente på det fundamentale, ikke så usannsynlig det…

4 Likes

Teknisk ser det ut som om aksjen er klar for endeløs sidelengs mellom 23kr og 30kr.

Hadde ett chart, men det sier ikke noe mer enn Savepig sitt. Her tror jeg man må vente ut folk som sitter med tap, eller få ordentlig gode fundamentale nyheter for å bryte oppover.

En oppdatering på antall innrullerte pasienter i GGK studien kan gi brudd opp eller ned, men ellers ser det i mine øyne veldig sidelengs ut. Og dette kan vare lenge, det har det gjort før for selskapet. For traderformål tror jeg man må holde seg oppdatert på seriøse triggere her, og ellers avvente.

10 Likes


1 Like

Hvad er det præcis du ønsker at vise med de to skærmbilleder?