Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Pcib fimaVacc (PCIB)

Og Per gjør en god og selvsikker figur på webcasten nå!!

5 Likes

Jeg har hørt og lest gjennom q1 presentasjonen. Som lekmann ser jo dette veldig bra ut, men jeg klarer ikke helt å skjønne hvor bra det evnt er. Det som ble vist av Vacc data bekrefter PW på spm at er det som blir presentert for evnt partnere i samtale. Dette også før Burg sin rapport.

Siden det er masse ny info hadde jeg (tror jeg snakker for flere) satt pris på en mer utdypende populærvitenskapelig fremstilling av det som ble presentert under q1.

2 Likes

Det Walday presenterer fra fase 1 i vaksinestudien i dag var, slik jeg ser det, ikke bare en utmerka populærvitenskapelig presentasjon av fase 1-resultatene, men han gikk langt djupere inn i materialet enn det jeg hadde venta. Se nøyere på lysarkene fra nr. 16 til 20 om igjen og merk deg forskjellen mellom “kontrollarmen” og PCI-teknologien en gang til; dette er jo mindblowing i vår favør.

Når Walday så sier at dette grunnlaget holder godt for selskapets videre dialog med interessenter, er det definitivt godt nok for meg. Herfra dreier alt seg om hvor godt de karakteristika en har funnet, matcherde spesifikke behov ute blant de som er i alvorlig beit for en effektiv leveringsløsning. De fleste av dem har lagt store beløp inn i sine produktkandidater og det sitter nok langt inne å avskrive dem når løsningen svært sannsynlig finnes.

Derfor er jeg helt enig med @FiloD; dette kan bli eventyrlig.

18 Likes

Å Herregud eg som kjøpte mere i går!!!
Dagens reaksjon, Helt Ufattelig.,
Kanskje en elendig melding må til for å få kursen opp,for dagens presentasjon var Knallbra…
Så får vi vente å høre hva Einarson sier, han prater vel ned kursen noen kr til.:joy::joy::joy:

4 Likes

Ja jeg er enig i det. Men jeg synes ikke det reflekterte hva PW sa om dataene. Videre var han ikke så fremoverlent som jeg kunnet håpet på ifm som om hva evnt partnere mente om disse dataene. Fikk følelsen av at det var litt “jeg vet ikke om dette er bra nok for de”. Kan hende det bare er meg.

2 Likes

Det merka jeg også meg, men jeg synes det er svært klokt av Walday at han ikke går inn i noen beskrivelse av grad av interesse og behov blant de interessentene de har kontakt med - langt mindre spekulerer offentlig i når en eventuell første avtale kan komme.

5 Likes

Tenk å legge fram data fimavacc som viser sterkere kraft og effekt i størrelse fire fem ganger bedre (flere hundre % det)enn standard behandling i dag. Så faller kursen. Smått utrolig. Det må ende solid i pluss i dag. Her kommer det kjøpere snart uansett?!

Results compared to Control.

HPV responders substantial increase compared With state if the art. Increase responders 5 times and strength of the respons 4 times compared to Control Group. More and its stronger.

Dette er helt hinsides gode resultater og ikke minst mot state of the art!

7 Likes

Han er CEO, jobben hans er å balansere mellom å opplyse markedet men samtidig unngå å fyre oppunder spekulasjoner. Han var helt tydelig på at de som har produkter som passer til bruk av fimaVACC skjønner at dette er så bra som slidesene viser oss. Hadde med meg en dr. i immunologi i dag. Han bare ristet på hodet og lo av hvor bra VACC dataene var da vi forlot presentasjonen. Det er best. Ingenting slår best.

34 Likes

Takk for synspunkter her og på den andre tråden. Her er det tydeligvis noe som går markedet hus forbi

2 Likes

Det var en relativ positiv tone fra en immunolog :tada:

Lothian

2 Likes

Blivende ny PCIB aksjonær da vel?

3 Likes

Vi har våre avtaler.

4 Likes

Synes det er veldig lovende data fra fimaVacc. En ting som differensierer fimaVacc i markedet av kommende vaksineadjuvanter er at det ikke virker kun immunstimulerende, men at det induserer krysspresentasjon av antigener mellom MHCI og MHCII slik at man får en CD8+ respons. Det betyr at selv om det kommer vaksineadjuvanter som har en kraftigere immunstimulerende effekt så vil man uansett ha noe som induserer krysspresentasjon i tillegg. FimaVacc er derfor veldig attraktivt å bruke som kombinasjon sammen med andre adjuvanter. Og bare så det er klart, framtidens kreftvaksiner kommer til å bestå av kombinasjoner av adjuvanter.

11 Likes

At dagens presentasjon går markedet hus forbi kan da ikke være overraskende da markedet primært består av personer som skjønner seg på økonomi, ikke medisin, langt mindre forskningsresultater. Når to helt forskjellige kulturer møtes, og når den kulturen som er hovedaktør for å bestemme verdien på et produkt, er den som minst skjønner seg på produktet, da kan det ikke være overraskende at det gir seg noen utslag som ikke går overens med de faktisk forhold.

Det er det som nå skjer. Jeg tror man må ta tiden til hjelp, nok en gang, og vente til BP får drette under huden og bestemmer seg for hva de skal gjøre. Da kan det hende at den kulturen som hovedsakelig består av økonomer ikke vil skjønne hvorfor produktet prises såpass høyt ettersom de aldri har skjønt betydningen av produktet. Men jeg kan garantere deg at de vil skjønne verdiene som da vil materialisere seg, og på det tidspunktet vil de også kunne regne hjem verdien til hver enkelt aksje.
Forhåpentligvis vil vi da se en helt annen, og langt mer realistisk prissetting av de resultatene som i dag ble presentert.

En floskel sier at markedet alltid har rett. OK, men det betinger at markedsaktørene til enhver tid og i ethvert selskap skjønner seg på selskapenes produkter. I tilfellet farmasi tør jeg påstå at det er svært sjelden at markedsaktørene evner å prissette et selskap korrekt. Ref Algeta. Det var først når Bayer kom på banen at markedsaktørene fikk gluggene opp. Inntil da kunne man kjøpe Algeta aksjer til en spottpris. Det samme skjer med flere av dagens norske farmasiselskaper. Bare vent og se.

12 Likes

Londonmannen, du har selvsagt rett i at markedet veldig ofte tar feil. Men om du bruker Algeta som eksempel på et undervurdert selskap kan du jo ta Clavis med som var mer eller mindre samtidig. Algeta gikk X-gangeren for de fleste aksjonærene og var selvfølgelig undervurdert, mens Clavis mer eller mindre endte i null og var tilsvarende overvurdert. Så i snitt “traff markedet” på disse to :slight_smile:

Håper selvfølgelig på at vi har mange “Algetaer” i det norske markedet nå, men vi har garantert flere “Claviser” også for det å misslykkes i dette markedet er vanligere enn å lykkes.

Londonmannen treffer spikeren paa hodet her. Foer noen viser interesse vil kursen forbli lav. Men Naar avtalene begynner og komme, vil kursen gaa til himmels. Saa enkelt er det.
Den store gleden er fimaVacc resultatene, som har derisket PCIB ganske kraftig. Og baade fimaChem og fimaVacc viser bedre resultater enn det beste som tilbys paa markedet i dag. Derfor er det kun tiden og veien frem til PCIB kursen gaar til himmels. No doubt anymore. Skulle oenske jeg hadde penger til aa kjoepe mer.

3 Likes

Helt på slutten av podcast oppfordres det til å se Lørdagsrevyen,. Uten å røpe hva som kommer, men meget spennende,hvorpå en hører PW i bakgrunnen jaa…
Må være pcib som skal på riksdekkende :metal:

12 Likes

Driver å hører på dagens Radium episode, og må si at det er nydelig at de går igjennom dagens pressentasjon.

Så på slide 18 “Overall T-cell responses” så er det en illustrasjon av respons kurven, hvor idiellen ligger på like under 70% respons. Det står ikke noe tall på hvor stor FimaVacc dose det er, men er det jo en diskre fordelig. Det er vel da mulig å optimalisere dosen så man kan få så høy respons som mulig.

4 Likes

Det er ikke mulig å komme med noen horisont for dette, da de enda ikke vet hva neste steg vil være. Det mest sannsynlige er at de lisensierer (“leier ut”) fimaVACC til et eller flere (blir nok mange) BP som har en eller annen terapautisk vaksine som de vil forbedre. Deretter er det BP som styrer løpet gjennom safety, fase-II og fase-III (eller tilsvarende). PCI vil da gjerne få litt inntekter underveis, mens de virkelig store inntektene kommer når disse vaksinene levert med fimaVACC kommer på markedet. Sistnevnte vil ta tid (kanskje rundt 5 år), men aksjonærene vil få betalt lengre før dette. Hiltonol, som ikke gir i nærheten av samme effekt, blir brukt i et titalls (om ikke hundretalls) studier as we speak. Etter hvert vil vi finne fimaVACC i en tilsvarende liste.

12 Likes

Fase 2 og 3 her vil mest sannsynlig kjøres av andre etter utlisensiering fra PCIB.

1 Like