Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Pcib fimaVacc (PCIB)

Blir vel noe sånn som dette om jeg husker immunologien min, men tar forbehold da jeg ikke er immunolog, og immunologi er skikkelig, skikkelig komplisert.

9 Likes

Så da er det i hovedsak snakk om et B-celle respons (?), hvilket etter min forståelse er fundamentalt annerledes enn et t-celle respons med vekt av CD8.

Immunologi er kjempevanskelig, og faget er i stor forandring år over år, men jeg har i hvert fall fått positive vibber av det PCIB selv har meldt.

Det blir spennende å høre hva Burgern sier når den tid kommer.

Forøvrig er det positivt den informasjonen som @Sorlendingen kom med at det er mulighet for å tegne NDA med interesserte selskaper. På den måten finnes det grunnlag for gode diskusjoner på den bransjekonferansen som holdes i USA i disse dager :slight_smile:

14 Likes

Ja, sånn sett så blir det anderledes, men det viktige spm er jo, hvis du skal vaksineres mot HPV; spiller det noe rolle om det er B-celle eller T-celle respons? Og det tror jeg ikke det gjør.

Men, det finnes sykdommer med molekylære mekanismer hvor T-celle respons er det man må og vil ha, og der tenker jeg PCIB sin Vacc kan passe fint.

Men jeg står fortsatt ved mitt tidligere utsagn om at respons på oppsiden og nedsiden av baseline fra Vacc studien burde være forventet når det prøves med andre antigen i pasienter som har forskjellige sykdommer :slight_smile:
Jeg sier ikke dette for å være negativ til PCIB og teknologien, jeg sier det fordi jeg mener det er rett :stuck_out_tongue:
Det er ikke negativt for PCIB, for Vacc var fortsatt bedre enn Hiltonol, og vil nok dermed være en attaktiv kandidat for flere.

12 Likes

Det vet jeg ikke, men det er heller ikke viktig. HPV-peptidene agerte vel bare som en testkanin i denne sammenheng for å demonstrere effekt. Selskapet har vært ganske klare på at T-cellerespons på disse peptidene angivelig er vrient, men som du sier det er ikke dermed sagt at det ikke finnes enda mer vriene antigener.

Jeg synes det er veldig interessant å høre dine tanker om dette! :slight_smile: Alltid spennende!

11 Likes

Nettopp, og vrient er relativt. Hvis Vacc skal brukes med den hensikt å danne en immunrespons mot et antigen som det tidligere ikke har vært mulig å få tilstrekkelig immunrespons mot, så må vi anta at det også er vrient. Det er derfor jeg sier at immunrespons vil kunne være over og under baseline. Det er ukjent for oss hva slags peptider Vacc blir brukt med så det er umulig å si hvor immunogene de peptidene er i forhold til HPV. De kan altså være både mer og mindre immunogene.

Vi kan derfor ikke si at immunresponsen sett i Vacc studien er worst case, gitt usikkerhet med antigen og at pasienter med sykdommer kan ha nedsatt allmenntilstend og immunrespons.

Takk, og right back at you! :blush:

6 Likes

Blir gledelig å se presentasjon fra Leiden ved Van der Burgh vedrørende dette. Artikkel form og presentasjon vil avklare mye i nær framtid. Utrolig gode resultater i fimavacc. Takk for kunnskapsdeling!

8 Likes

Forstår ikke den logikken. I følge transkripsjon fra Q&A på Q3 brukte PCIB Hiltonol i begge grupper, men den ene gruppen fikk FimaVacc i tillegg, som ga mye bedre resultater. Det er fortsatt en leveringsteknologi PCIB har, ikke en mirakelkur. FimaVacc gjør Hiltonol bedre, men gir vel neppe noen effekt i seg selv… (fagpersoner får gjerne korrigere meg om jeg tar feil).

Leveringsteknologien er meget potent og løser et av de vanskeligste problemene med mange medisiner; hvordan få best mulig effekt av lavest mulig dose og så lokal behandling som mulig. Vi som aksjonærer sitter på en gullgruve (jeg er vel på ca top 100) og går alt som det skal får vi meget god avkastning i løpet av de neste fem årene.

Transkripsjon fra Q3 som @InVivo postet på Småprat:

InVivo
2454

1

des. '18

Fra q3 Q&A:

So fimaVACC is a little bit complicated. When you present this, will you try to tell us like how good is this actually? There is a measurable possibility for us, normal shareholders, to understand. Is this good or this is just okay? Or is this very good?

Per Walday, PCI Biotech Holding ASA - CEO [26]

Yes, yes. So absolutely, we always try to do that and I’m sorry if we’re not always successful in doing that. But we always try to do that. But we don’t want to – we want to be sure on what we say before we say it, so we want to really characterize and make sure that we understand what kind of immune response we have before we tell how strong we think the results of the fimaVACC is. We see, as you say, that we get earlier responses, we get more responders, we get stronger responses. But this is for the [c23,] the total T-cell population. We want to characterize what kind of cell is it because some of these cells are more difficult to enhance or to induce and this is the population that we hope that we will be able to induce. Also, that we’ve induced so strongly in mice and we hope we will also be able to induce in man.

Og i forhold til benchmark gjentar jeg denne en gang til:

’‘It’s when you compare it with – we use an adjuvant together with the fimaVACC, Hiltonol, a toll-like receptor 3 adjuvant. And this is – adjuvant is used in a number of clinical studies, and the control group in this study gets the adjuvant but not fimaVACC. So that’s the comparison with only using the standardly used – standard-used adjuvant that are being used in a number of clinical studies today for therapeutic cancer vaccines.’

13 Likes

1/ Hvis en investor eller en gruppe investors melder seg hos PCIB for en investemnt matter og forteller at de vil signere en NDA mht FimaVacc, hva svarer PCIB?

2/ Hvis en type BP melder seg hos PCIB for utvikling og forteller at de vil signere en NDA mht FimaVacc, hva svarer PCIB ?

3/ Type BP fra 2/ kommer tilbake med bud på det hele, hva sier PCIB?

Som dere ser forstår jeg egentlig veldig lite av hva egentlig foregår med FimaVacc. Det kan blir veldig fort en GIGA krøll :bomb: med hvem viste hva eller hvem viste det ikke.

Hvem vet hva PCIB svarer på 1-2-3 :roll_eyes::nerd_face::boom:

2 Likes

Litt enig i poenget ditt. Og det hadde vært ryddigere om alt kom ut, om ikke samtidig, så i hvert fall litt nærmere hverandre i tid enn nesten et halvt år(!). Men jeg tror ikke det ligger noen positive bomber i det som kommer til å bli presentert til høsten, og som en NDA gir tilgang til nå. Som PW sa på siste Q: “So this is actually the in-depth. I mean what I presented here is a snapshot of the results, but it includes the – all the analysis that we’ve done.”

Det BP kan få tilgang til, tipper jeg er de “nitty gritty details” som skal til for å bruke dette klinisk, men som ikke endrer verdien av teknologien eller selskapet. Men når PW sier “We want to go to a very good conference where we have a high impact and a large audience when we present this.”, så betyr jo det at verden ikke har fått med seg dette ennå.

3 Likes

For en gave av en meningsutveksling mellom @larsmkn og @Bra_Britt. Takk!

5 Likes

Det er mitt inntrykk også tbh. Nøkkelen nå blir å virkelig få spredd budskapet om hva denne bittelille aktøren på nordpolen faktisk har fått til i denne bittelille indikasjonen og hva slags potensiale som blir antydet.

Edit: Så nå at jeg var i fimavacctråden, tenkte selvsagt på gallegangskreft som den bittelille indikasjonen.

4 Likes

Bittelille indikasjon? Skjønte ikke den! Teknologien fimavacc har et enormt markedspotensial.

3 Likes

Kanskje denne konferansen hadde vært passende for fimaVACC dybdeanalyse presentasjon?

Global Biotechnology Conference 2019

Date: September 3rd – 5th
Venue: Boston, Massachusetts

This unique international conference provides a platform for researchers and decision makers in biotechnology to present their latest findings and learn about all the important developments in biotechnology. Many Nobel Laureates and world’s renowned experts will participate in the conference.

The conference will cover the translational nature of biotechnological research, with emphasis on both the basic science as well as its applications in industry and academia. Presentations will include major research advances in biotechnology, business development, strategic alliances, partnering trends, product opportunities, growth business models and strategies, licensing and pharmaceutical biotechnology, medical biotechnology, industrial biotechnology, bioprocess engineering, protein engineering, plant and environmental technologies, transgenic plant and crops, bioremediation, and microbial diversity research.

Throughout the course of the three-day conference, you will have the opportunity to both networks and hear leaders from the international academic and corporate biotechnology communities.

3 Likes

Alexion sin Soliris har mindre indikasjon enn Amphinex sin GGK, og solgte for over 30 mrd NOK i 2018, mens Celgene sin Pomalyst nærmer seg 20 mrd NOK og har en litt større indikasjon enn Amphinex på GGK. Felles er at alle 3 er såkalt «ultra orphans».
FimaVACCs verdi ligger i antall avtaler og at de på sikt kan generere masse inntekter på royalties.
FimaVACC-avtalene vil neppe være fortunge, langt i fra, men første avtale vil være veldig viktig. Det er som å fiske i et vann, forskjellen på 0 fisk og 1 fisk er størst, for da vet man at det er risk i vannet.
Akkurat nå surrer folk litt rundt vannet med stanga i hånda, og lurer litt på om det er fisk eller ei. Men når første fisken er landet da veit vi at det er fisk og satser på bett,

22 Likes

Faktisk en strålende analogi! :smiley:
Du har det i deg

3 Likes

Hyggelig at du likte analogien Savepig, for da har du kanskje vandret på vidda med spinnerstanga i hånda og slengt i tilsynelatende fiskelause vann. Følelsen når det da hugger til, kjenn på den, samme som første FimaVACC-avtale det.

Og du veit selvsagt hva som skjer med kompisene dine som sitter ved kaffebålet, eller ligger og drar seg i teltet.
Joda, de spretter opp og beinflyr ned til vannet med snelle og stang.
Sentimentet i aksjemarkedet kan snu på no time.

26 Likes

En stund siden vi har opplevd skikkelig storfisk på kroken …sist gang var vel 20. des 2017?

Nå gjelder det å holde varmen rundt bålet og ikkje sovne hen…

Lothian

5 Likes

Fortung eller ikke.? PCIB har alllerede sagt at interessen er stor, og det lenge foer Mr. Burgh har presentert noe som helst. Noe som burde gjoere avtalene fortunge. Det er ingen grunn til og vaere pessimister i disse dager, for PCIB kan raskt bli ett av de hotteste biotek selskapen i verden, med fimaVacc som base, (les som alle vil ha en bit av.)

For naar BP forskere leser resultatene, har de saa stor erfaring at de vet hvilke muligheter dette skaper. Jeg tror de vil rope over seg. Derfor forventer jeg at vi tar en GenMab i lopet av de neste 12 maanedene.

3 Likes

Ikke vært på fjellet desverre, men jeg har sittet mine mange timer på fiskegrunnen med sluken ute og ventet på pale eller makrell, og gudene vet at alle måker og båter i mils omkrets kommer stimlende til straks du får det forløsende nappet. :smiley:

7 Likes

det er som med storfisken , den må trettes ut.
prøver du med rå kraft og hale den inn så sitter du knapt igjen med sluken.
TTT

4 Likes