Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Pcib fimaVacc (PCIB)

Prising på FimaVacc
Mange lurer på hvordan vi skal prise fimaVacc. Dette er bestemt ikke lett. FimaVacc fungerer som en ajuvans til vacciner i nuværende studie, og den blir den sammenlignet med poly ICLC også kaldt Hiltonol (som også fungerer som en ajuvanc). Men det finnes også andre typer f.eks Elektroporasjon.

Elektroporasjon har jeg jobbet med nu snart i 10 år, og det er primært to sterke selskaper på dette område, et i Europa og et i USA.
De jobber på forskjellige områder og i USA er heter selskapet INOVIO https://www.inovio.com, her kan man se hvordan deres teknologi fungerer og transporterer ”DNA inn i cellen” https://www.youtube.com/watch?v=SzwyTxXRs5M

Innovio jobbet i mange år på å forbedre HPV vaccinen, som egentlig er en ”profylaktisk kreft vaccine” som dreper HPV viruset, som jo er årsak til langt de fleste tilfelde av kreft i livmoderhalsen.

I 2015 kjøpte MedImmun (AstraZenca) rettighetene til å bruke INOVIO´s teknologi som ajuvans til deres HPV vaccine.

Inovio kom med elektropration, og MedImmune kom med vaccinen. Pris for å få lov til å bruke INOVIOS elektroporasjons teknologi til HPV USD 700 mio.

700 mio USD, kostet det å kjøpe en flis av vaccinasjons markedet, hva vil det ikke koste å kjøpe hele fjøla?

Hvor godt virker det da? Jo i et studie på HIV viser det seg at INOVIO sin teknologi øker tilstedeværelsen av CD8 T celler med 45%

Pcib klarte 20 til 40 ganger forbedring i mus. Altså 2000-4000% økning.

image

Innovio mener selv at de revolusjonerer vaccineområdet innenfor cancer.

Akkurat det tror jeg ikke de bliver alene om :blush:

37 Likes

Jonas Einarsson diskuterte litt PCI Biotech i sin oppsummering av året som har vært og gav de et terningkast 5. Han er jo som kjent langsiktig investor og henger seg ikke så mye opp i at noe drøyer noe ut, noe som ser ut til å være rimelig normalt innenfor biotech.

I podcasten diskuterte han også litt rundt regulatoriske prosesser i forhold til checkpoint inhibitors og den type behandlinger. Det jeg syntes var veldig interessant var dette med at han mente det kanskje kunne bli endringer i hvordan denne type behandlinger/prosesser må gjennomgås for å få godkjenning. Han mente at den gammeldagse måten med at en måtte få godkjenning pr. kreft type kanskje ville kunne gå bort, og ved en eventuell studie hvor en beviser en systematisk effekt kan gi godkjenninger for flere medikamenter på samme studiet. Dette er ihvertfall slik jeg oppfattet det han sa.
Dette er jo høyst spekulativt, men dersom noe sånt skulle skje, så vil det kunne være noe som ville være av svært stor betydning for fimaVacc. Da er det mange aksjonærer å pasienter som vil ha godt nytte av dette. Får starte 2019 med å drømme seg litt bort :slight_smile:

6 Likes

Store summer. Hva vil en avtale på 700 mill dollar si for kursen anyone?

De får også:

MedImmune will fund all development costs during the study of INO-3112, and Inovio is eligible to receive up to double-digit tiered royalties on related product sales

2 Likes

Er dette i forhold til SOC vaksinasjon i mus? Altså en 20-40 dobling i forhold til "vanlig " behandling? Og hvor stor økning av CD8 T- celler i menneske vil være “gode tall”? Sammenligner man med det som brukes som SOC i mennesker?

1 Like

Dette er vaccination med eller uten ajuvanc (fimaVacc eller elektroporation).

Nei vi vil ikke få så gode resultater i mennesker som vi fikk i mus. Jeg vil heller overlate til Pcib å si hvor godt dette er, men Sjorg van den Burg ville ikke legge navn til hvist dette ikke var godt.

6 Likes

700 UDS er vel 6 mia, så mon ikke kursen skulle 5 dobles i første omgang.

5 Likes

thosolb
Kommer det en slik avtale ganske kjapt, så betyr det at det kommer flere ganske kjapt også tror jeg.
Hvis vi tar de $700mill og ganger med kronekurs 8,71 og ganger med en P/E på 15 for å være forsiktig og deler på nuværende antall aksjer så kommer jeg til 2460,79.

Disclaimer: Dette var kun et regnestykke basert på DEN ene avtalen, jeg la ikke inn no fremtidig royalties eller flere avtaler. Ei heller noe for FimaChem. :roll_eyes:

Nei det er nok best å holde seg borte fra denne aksjen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Tulla. Hold ut folkens, dette blir bra, hipp hurra.

5 Likes

Dette har også PW sagt. Data er ikke like gode som i mus. Men vil en 50% økning være nok for å vekke interesse? Hva samenligner man mot?

2 Likes

Da kan man plusse på 163 kroner og 86 øre

1 Like

Det var ikke langt unna en p/e på 1 det?

Det er vel ikke ofte at et selskap som har 6 mia på konto prises til akkurat det?

Genmab, for eksempel, hadde etter 2017 egenkapital på 6,2 mia og selskapsverdi nå på 63 mia.

Markedet tar nok ikke dette inn over seg før en avtale er i boks. Da er det best å være inne.

4 Likes

Det var banalt nok fortjeneste per aksje ja. Dersom en utlisensiering uker sannsynligheten for flere utlisensieringer, så er det selvfølgelig naturlig å prise selskapet høyere. Men jeg tror P/E uansett blir et feil måte å tenke på når det ikke er snakk mer løpende inntekter. Tror det blir mer fornuftig å tenke sannsynligheter x avtalesummer.

Irrelevant edit: Noen som kan forklare meg hvorfor det bare annenhver gang står hvem jeg svarer, når jeg trykker på svar på innlegg, og det også står hvem jeg svarer når jeg skriver selve innlegget?

2 Likes

Takk for et godt sammenlikningsgrunnlag! Jeg har lenge slitt med å få hodet rundt evt. verdi av denne plattformen. Hvis PCIB sin adjuvans i form av fimaVACC har en bedre effekt, og ledelsen sørger for at dette blir kommunisert til mulige partnere, blir det spennende hva de kan forhandle seg fram til av royalties eller engangsbetalinger.

5 Likes

Utrolig interssant FiloD, og benchmarking er alfa og omega for å vite hvor gode fimaVACC-resultatene ender opp med å være.
Blir fantastisk spennende å få formidlet og forklart dette når våre resultater endelig foreligger.

9 Likes

Ja, det er mye som er feil tenkemåte når vi skal tenke på et fremtidig tall polygon.

Poenget er at det er minimum 100% og det er uansett bra, målt opp mot de fleste andre selskaper på børsen.
Ditt tall basert på P/E = 1 gir jo også 6X . Og om vi får en slik melding så er det ikke mange som klarer å gripe en eneste aksje før den er passert kr 100,- fordi de ikke har brukt kalkulatoren eller et regneark.

2 Likes

Nei, det ville vært hinsides. Sjøl ikke et begrep som “disruptive” ville da holdt. I medisinsk historie ville vi fått et FØR og ETTER-skille.

Nå har ledelsen lenge snakka om lovende resultater og både rask og sterk immunresons. Men kan noen forklare meg om en i finanalysen som foregår i Leiden også opererer med andre parametere og i tilfelle hvilke disse kan være. For en uvitende som meg høres det rart om finanalysen skulle dreie seg om hvor hvor nøyaktige multiplikatorer en kan sette på rask og på sterk immunrespons. Det må da være mer en graver i? F.eks. noe som kan si noe om særlig stor egnethet som adjuvans til visse typer vaksine framfor andre.

“En dåre kan spørre om mer enn ti vise kan svare” - eller hur?

6 Likes

Ja, hva innebærer egentlig dybdeanalysen? Relevant, interessant og godt spørsmål @abacus! :nerd_face:

1 Like

Time will tell;)

1 Like

Her er en kul tolkning. Tenk om fimaVacc resultatene rett og slett er så bra at PCI var redd for ikke å bli tatt tilstrekkelig seriøst. Dermed leide de inn van der Burgh for å gi det hele faglig tyngde, slik at når bomben smeller så er det tung akademia som står med lighteren i hånda. :slight_smile:

11 Likes

Det er nok et svært veloverveid og ambisiøst valg å engasjere Sjoerg van der Burg og hans forskergruppe til denne finanalysen. Styret og ledelsen i PCIB vet utvilsomt hva de sitter på.

9 Likes

Slik jeg har forstått det er det ikke bare CD8 T-celler og andre T-celler men mange flere andre immuneceller som også må ha den ønskede økningen.

HIV og kreft i livmorhals pga HPV virus er en ting. Kreft noe helt annet.

Likevel dette blir utrolig spennende. Føler jeg har levert en lottokupong med 20 % sjanse til å vinne når det gjelder vacc.

7 Likes