Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Pcib fimaVacc (PCIB)

Noe må det være med resultatene, siden PW nevnte forsiktig en tid tilbake, at de er «Very Promising»!

Og snart vet vi mye mer…

3 Likes

“Very promising” sa han når resultatene antagelig var så godt som klare! Hvor sannsynlig er det da at vi nå plutselig skulle få en negativ melding??

2 Likes

Ikke så lett å avgjøre hva som er en god melding? Det beste vi kan håpe på er vel at vi har alle de riktige immuneresponsene og at Mr Burger sier “very promising.”

Så lurer vi fælt på om Ultimovacs står klar til å bruke teknologien, kanskje sammen med et top-tier selskap. Men hvordan kommer responsen til å bli selv med gode resultater???

2 Likes

Fryktelig vanskelig å prissette fimaVACC som knapt er priset inn i aksjen etter min mening, men er det et annet selskap der ute med litt cash som blir overbevist om at sannsynligheten for å få vaksinen sin gjennom godkjenningshinderløypa øker med x% med denne teknologien, kan man fort tenke seg at de er villig til å betale en del.
Så selv om markedet ikke prissetter fimaVACC til noe særlig, kan det fort være verdt mye for den riktige kunden.
Her ligger et stort oppsidepotensial.

6 Likes

@Investor hadde en grei tolkning av hvordan man på nåværende tidspunkt kunne gjøre en grovregning av fimaVACC.
Pcib har brukt ca 100 millioner så langt på VACC, og nå er det make or brake, funker dette i mennesker? Hvis ja, så bør man ihvertfall kunne gange verdien av de 100 millionene med 2-3 ganger over natten. Så vil partneravtaler etterhvert vise hvor mye verdt dette kan bli.

Men på Pcib fimaVaACC tråden her på TI, så var det noen som la inn en link til et oppkjøp AstraZeneca gjorde for en tid tilbake. De kjøpte et produkt for ca 700 millioner dollar. Dette produktet ga en økning av CD8 T-celler på ca 45%. Pcib ga en økning på 2000-4000% av CD8 T-celler i museforsøk.

Så kan enhver tenke sitt…

Ups, så nå at dette var VACC tråden!:wink: Da ligger jo innlegget fra Snøffelen angående AstraZeneca oppkjøpet litt lengre oppe i tråden.

4 Likes

Den dagen vi får en kreftvaksine på markedet blir 700 mill $ småpenger.

2 Likes

Du sikter formodentlig til FiloDs innlegg ovenfor (nr. 41).

Først får vi se hvor gode data VACC leverer og hva konklusjonen til van der Burg blir.
Men med prekliniske data fra mus i bakhodet, så er det vanskelig å ikke være optimistisk på vegne av VACC prosjektet!:moneybag:

3 Likes

Finnes det tilsvarende data på mus av AstraZeneca eller andre som referanse mot 20-40x?

1 Like

Melanoma første indikasjon ut på fimaVacc?

https://patentscope.wipo.int/search/en/detail.jsf?docId=US197689026&tab=NATIONALBIBLIO&office=&prevFilter=&sortOption=Pub+Date+Desc&queryString=FP%3A(PCI+Biotech)&recNum=14&maxRec=124

En del spennende figurer der som jeg ikke har sett før.

5 Likes

15-01-2019%2023-33-00

"
Thus, the present invention is based on vaccination or immunisation of a subject with a melanoma antigen. The vaccination can be prophylactic, i.e. administered prior to development of melanoma to prevent melanoma. Surprisingly, it was found that the vaccination can also be therapeutic, i.e. wherein the vaccination supresses an existing melanoma. As demonstrated in Example 1, the present invention can also reduce the metastatic potential of melanoma"

11 Likes

Mye som er rejected?

https://patentscope.wipo.int/search/docs2/wipocase/EXXhx-FxIEbkpRkTFpvoSanmej0XELpEqF4Hu54i26Wpb93CThTkJMHTO-uyPyB8e1vzGZ-r7uTQvgjpXpjK7FqvyNQ-gbAy_FsJyKESPrJ_7C6gYxbYkQXqjDgYfHeSgTlcTHWslA1eDkJmRfh_A5WGr_3Fnr0_cR-ZU5fgtTsTrc_2agKC50Etkrh0B4yBxyxpDvpKSnLvIBJlGdLKwvLHOehzw9cqYYIHY8oQr4DgVGbyWDVr0wcjSdSVYnFQ1l-WZYVrgOXQizkkzsQRueSIHLxJYSKIwX6UfPWXyB4pqVzPtzjHGfYc62rIPojLMLplY7szW8VnV1IhsNM3zg?filename=Non-Final_Rejection&psAuth=BrFacDy-cDbZ_3VqZQpAJMr7i1_4UfqszfSfYVcziOQ

1 Like

Høgset regnes som wizard på etablering av patenter. Videre beskrives PCIB sine etablerte patenter som gode. Einarsson i Oslo Cancer Cluster var svært imponert over Høgset.

3 Likes

@Investor er dette patentet godkjent…? I så fall… kjenner at jeg får litt pusteproblemer her nå😱

Melanoma (hudkreft) regnes jo som noe av den farligste og vanskeligste krefttypen å behandle etter det jeg har fått med meg. Har våre venner fått et godkjent patent på dette da…

Må bare få ut fingeren og få solgt en leilighet så jeg kan bli med på mere moro. Kostholdet har jeg tynt nok som det er. Smoothie og kornblanding holder lenge👍

6 Likes

Det er oppgitt |Publication Date:|25.05.2017|. Er dette nytt? Rart at ikke denne ikke har kommet fram på radaren tidligere.

Hvis du kjøper PCIB aksjer for leilighetssalget, kan du jo alene flytte kursen ganske mye :slight_smile: Vi trenger omsetning, så det er et bra bidrag :slight_smile:

Dette er stort!!! Er jo en bekreftelse på at de har ammunisjonen til å bekjempe dette. Idag skal det ryke av aksjekonto. Jeg fyller på!

5 Likes

Det er nok det. Men uansett hvor mange som hevder de sjø selge leiligheter og begynne å spise av seg sel for å bruke pengene på PCIB aksjer, så viser fasit en skuffende lav omsetning og at kurse har falt med kr 0,90 så langt i dag.

Men den som venter på noe godt venter ikke forgjeves.

1 Like

Er det bare meg, men for meg virker det som om patentsøknaden har blitt avslått. De har ikke funnet opp noe nytt. De har bare brukt allerede kjent viten og skapt noe som man kunne forvente?`

Så i neste patentsøknad må de finne på noe glupt. For meg virker det som om Berg tidligere har vært litt for flink og opplyse hvordan vaksinering vil fungere med pci. Spørsmålet er vel om de bør få noen patenteksperter til å se på det. Eller om det ikke betyr så mye?

Vil anta at de skal patentere hva de finner ut nå i mennesker i vacc? og da bør de kansje bruke eksperter i tillegg til trollmannen?

Her er patentsøknad på google patent:

https://patents.google.com/patent/US20170143811?oq=15303314

Denne patent søknaden ser ut til å være relatert til publikasjon PCIB har gjort som beskrevet i firmapresentasjon juni 2018:

På google patensiden er det linket til en referanse på Japansk:

I den referansen( link )er det patent omkring PCI, vaksinasjon etc. En del referanser til PCIB, men ikke at det er de som har sendt den inn. Kanskje det er en søknad for et annet PCIB patent i Japan som de allerede har?

Svar: Ja det er det :slight_smile:

6 Likes