Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Pcib fimaVacc (PCIB)

God analyse, London. Mange rare hypoteser her. Når en får norovirus og må melde forfall til en viktig event, så har de ikke andre folk å sende pga lav cashburn som enkelte mener er positivt. Kanskje de har så lav cashburn at det ikke bare lukter diaré, men også forsinkelser

Stress kan fort gi mageknip det :yum:

1 Like

Interesting:

In my previous posts i shared info on the nanovax project, so this is progressing !!

1 Like

Is this relevant? Really don´t understand

Nanovax is very relevant to pci. using Pci to convey nano vaccines, this is in collaboration with Kristian berg lab. See link below, there is a summary about the project and some very good illustrations (pay attention to the light source) as I said this has already been discussed on tekinvestor.

http://euronanomed.net/wp-content/uploads/2018/08/nanovax.pdf

2 Likes

Synes svaret fra Ronny var ganske klart. PCI Biotech har ingen rettigheter til nanoteknologiprosjektene som Professor Kristian Berg driver med.

Pcinano and nanovax are 2 different projects. Regarding Ronny’s answer he used “i dag” so what about in few years when the technology is commercially viable, we all know we have certain rights of first refusal although this should not be our concern now, since we have full plate.

The whole point is that gaining international funding for projects and engaging in international academic collaborations for the technology enhances credibility and recognition of the technology platform, and this is something very positive for the long run🏃

11 Likes

Super interesting lecture on immune therapy by the 2 Nobel prize winners. This was presented 07/12/18, enjoy :wink:

4 Likes

Naar man hoerer paa denne videoen, sitter man igjen med en forstaaelse av at gode fimaVacc resultater vil slaa ned som en bombe i verdens immunterapi/kreftvaksine verden.

De kombinerer forskjellige medisiner med forskjellige checkpoints og forlenger livet til en god del pasienter, men det er ingen gitt 100% helbredelse og spore, noe vaar leveringsteknologi ganske sikkert kan oeke antallet paa. Hvis fmaVacc leverer, kan immunterapi/kreftvaksine produsenten oppnaa ett kvantesprang i egen forskning. Er ingen medisinmann, men det er i allefall inntrykket jeg sitter igjen med, naar man kombinerer informasjonen i denne videoen med hva PCIB soeker og levere.

4 Likes

En gjør seg litt tanker når en hører gjennom foredragene fra årets vinnere av nobels-pris for CPI.
Kan platformen til PCIB være “the missing link”?

Hva skjer dersom PCIB sin fimaVACC gir indikasjoner om at resultatene i vaksine-hensende kan gi like god eller bedre resultater enn CPI sine?
En kombinasjon av CPI og fimaVACC kan potensielt være en lovende mix.

Prekliniske resultater frigitt tidligere på fimaVACC viser vel det industrien er ute etter.
Høy og rask respons på cd-4 og cd-8. (mener jeg å huske)

http://pcibiotech.no/wp-content/uploads/2018/11/PCI-Biotech-Q3-2018-Interim-Report.pdf

Se side 7.
" The interim clinical results on antigen-specific T-cell responses indicate that vaccination with well tolerated doses of fimaVACC enhance cellular immune responses that are important for the therapeutic effect of vaccines. The data also suggests that fimaVACC triggers early T-cell responses and shows response in a high proportion of individuals, which are two highly sought-after attributes of vaccination platforms."

Spennende sak PCIB , det er sikkert og visst

6 Likes

2nd generation immuno terapies checkpoint inhibitors have very good results but not good response rates.
FimaVacc is a potential technology to enhance the effect and response rates of the checkpoint inhibitors

PCI Biotech believes the fimaVACC technology may play a key role in solving this key challenge :star_struck:

6 Likes

Spennende Nobel-lecture Stock DZ. skal høre og se meg igjennom den i løpet av helgen.

Synes figuren Nobel laureat Allison viser etter 14:50, og snakker derfra er super interessant
(“When we got this result I was amazed, I expected it to slow the tumor but it just completely eliminated them”).

For hvis du sammenligner Allison sitt museforsøk med PCI sitt, f.eks side 16 på denne presentasjonen

http://pcibiotech.no/wp-content/uploads/2018/05/180515-BIOEquity-PCIB.pdf

Så ser man at PCI er minst like effektivt. PCI eliminerer også tumoren fullstendig med sin vaksine, eneste forskjellen er at PCI tydeligvis har en en tumor som har vokst til 3 ganger størrelsen på samme tid, og eliminerer den like fort.

Tipper at “the scientific community” vil ble “amazed” av PCI sine resultater ja.

18 Likes

tidslinjen 26 18

Kurven som vises her illustrerer vel sammenhengen med antall doseringer og antall CR?
Ser de oppererer med 4 doseringer for behandling og flere senere for vedlikehold.
Det nevnes vel at spredning også stoppes.

Blir spennende dataene for fimaCHEM i extention studien hvor ytelse vel vil publiseres av dobbel behandling.
Gjentagende behandling kan overraske både innen flere CR men også spredning/ascopal effekt.

4 Likes

Interessant å høre introduksjonen fra Immunolog og 2018 Nobelprisvinner i Medisin James P. Allison i hans 2018 Nobel-lecture, der han forklarer om T-cellenes rolle i bekjempelse av kreft (tidslinje ca 8 min til 11 min). Og det er absolutt forståelsen av T-cellens rolle som opptar Nobelprisvinneren 2018 om dagen, og hans forskerteam.

Fra tidslinje 21:15 til 22:20 hører vi hvordan de nå jobber:

"So going forward in a rationale way we really need to know the cellular molecular mechanisms of the effects so we can design the best possible ways to design things, and develop strategies for identifying patients who are going to respond.
And so, at MD Anderson Dr Shoreman? and I have built on a ? for some time for cancers on that we call the immuno therapy platform. And the goal of this is to do mechanistics studies on any patient with any kind of cancer that is treated with any drug that would have an impact of the immune system, we define that as “anything”, really.

And the idea is to get tissue and blood samples from them and and analyse them with any technique we can, to get some inside of whats going on.

I am not going to go into to details, but so far we have got over 3000 patients and blood and tissue samples from those patients."

Mao Nobelprisvinneren er opptatt av akkurat de vi venter på fra fase 1 i fimaVACC-studiet, definere T-celle-responsen fra blodprøver tatt fra pasientene i studiet.
Og det er fordi det gir nøkkel-informasjon om hvordan behandlingen virker.

Van der Burg skjønner dette like godt som Allison, og som en av de fremste eksperter innen immunologi er han neppe noe mindre ambisøs enn Nobelprisvinneren fra 2018, og nå har han fått los på PCI sine teknologi og resultater.

25 Likes

Tidslinje 37:48

“Measuring these subtypes is much more informative than measuring the whole CD4 and CD8s in telling who is going to respond”

Sier nobelsprisvinneren 2018, mao det er uhyre viktig det arbeidet van der Burg nå gjør for PCIB for å maksimere verdien av fase fimaVACC-studiet.

Ved grundig analyse og definisjon av T-celle-responsen (subtypes av CD4, CD8 og NKT) så har vi svært gode kort på hånda når vi skal profittere på fimaVACC-resultatene.

Van der Burg er definitivt mannen som kan gi fimaVACC solid kommersiell verdi.

20 Likes

Avslutning på Allison sin Nobel-lecture fra tidslinje ca 49 min til ca 50: 20 forklarer han om hvordan man har gått fra kjemoterapi Kaplan- Meier plot til immunoterapiplot med lang hale, hvor utflatning gradvis heves som prosent av overlevende, og man ønsker å få den så høy så mulig.

"So to closure this is what we are used to look at in cancer terapy for the last 30 years or so, and that is we treated a large numer of patients and compared the median survival to the standard of care. And if you move it over a few months that is sucsess. It is certainly important for those patients wwho respond.
But we know now from Ipilimumab that you can do that but also have a response rate of 20 percent or so in melanoma for patients ho live for a decade after a single round of treatment.
And of course this is not data, this is aspiration [viser graf med utflatning mye høyere enn 20 prosent], but that we hope to do is to move that tail of the curve as high as we can get it, and in as many kinds of cancers as we can.
And the good news is that we know the basic rules, but there are still som frustrations in gliabastoma and pancreatic cancers we have not responded yet "

Synes det er interessant å høre at Nobelprisvinneren si at det i pancreatic cancer så har man ennå ikke fått til noe med immunoterapi.

Gallegangskreft er helt i samme gata, kreften oppstår i samme type celler, og har samme utfordringer, dårlige resultater og responsrater.

Lykkes gallegangsindikasjonen blir det sensasjon, og alle BP vil selvsagt være villig til å legge store penger på bordet “to take the lead.”

Vi er ikke langt unna gjennombrudd både på fimaCHEM og fimaVACC.

20 Likes

Kanskje dette blir innerblink i jakten på den neste algeta’n?
Jeg har kjørt hardt på å beholde samme filosofi stort sett hele tiden og det har sannelig kostet i form av urealiserte gevinster , men det hører nok til dette spillet.
Statistisk lykkes …var det et av 10 selskap?, så da skulle det for min del passe godt inn med et selskap med produkter som BP vil gjøre nær sagt hva som helst får å slå kloa i.

Så salg for mitt vedkommende ved positive data er helt uaktuelt.
It’s payback time :sunglasses:

Investering i aksjer i pcib har allerede vært en enestående reise så langt.
Tenker tilbake på tiden da jeg m.flere hamstret PCIB aksjer for ca nok 7-9 og deretter var med i den eneste emisjonen som for meg har gitt stor uttelling så er PCIB allerede det som har vært mest innbringende , ever. (ca en 6 dobling på det høyeste).

Klorer meg fast videre da dette selskapet innen bioteknologi er det beste av mange på oslo bors (min personlige mening).

Det som jeg ønsker mest av dette selskapet er at der skal komme en positiv melding snart som garanti/kvittering på at det en leser og forestiller seg er virkeligheten og ikke en tullete drøm , for de har det sannelig vært nok av.

Apropos melding , noen som har noen tallverdier / annet på fimaVACC’n som vi må holde oss over slik at vi kan være istand til å tolke meldingen om den er fantastisk , passe bra eller helt ordinær.
Disse meldingene som utgår fra særlig norske biotek selskaper er jo formulert helt flatt emosjonelt og ofte umulige å forstå.

Hvorfor kan de ikke bare si rett ut hva de mener?
Der er stor forskjell på “fantastiske” og “promising”

Lykke til

7 Likes

Veldig interessant, @Snøffelen. Men inntil store gjennombrudd skjer i behandling av bukspyttkjertelkreft, vil vi nok se at PCIBs behandlingsløsning for gallegangskreft eksperimentelt blir tatt i bruk også på bukspyttkjertelkreft - “off label” rett og slett fordi det stort sett er de samme onkologene som befatter seg med disse to “naboindikasjonene”.

I så fall kan bruk av PCIBs løsning bli vesentlig større enn for primærindikasjonen. For hva annet skal en gripe til i mangel av noe som virker?

13 Likes
  1. Børsmelding om avslutta fase i i vaksinestudien kom ikke før årsskiftet slik ledelsen forespeila ved siste kvartalspresentasjon.

  2. Ledelsen forespeiler nå (jf. Skuggedals svar til flere for et par dager siden) at det vil bli gitt en oppdatering ved neste kvartalspresentasjon, men ikke før.

  3. Flere ganger gjentatte utsagn fra ledelsen om at resultatene er “svært lovende” og viser kraftig immunrespons, er ikke modifisert siden forrige presentasjon.

Som flere har skrevet de siste par ukene, er nok ferdigstillelse av finanalysen ved Universitetet i Leiden, NL utenfor PCIBs kontroll. Den tok lengre tid enn Walday sjøl åpenbart trodde for to og en halv måned siden. Men dét kan det være ørten grunner til. Hva det er, har jeg verken tid eller ork til å spekulere om.

Å gå slik og vente på noe som svært sannsynlig er en veldig god nyhet - særlig når en hadde “lovlig” grunn til å tro at den ville komme før jul - er både slitsomt og frustrerende. Men jeg finnes ikke det spor urolig. Til slutt får vi bekrefta at dette er svært lovende - og ikke minst hvorfor.

Gjett om det er andre som følger spent med. Det ligger et tresifra antall kandidater til terapøytiske kreftvaksiner der ute med én ting felles: En effektiv leveringsløsning. Selskapene som representerer disse produktkandidatene følger uten tvil godt med, og at det har vært kontakt mellom PCIB og flere av disse, er jeg svært sikker på.

Sjøl om PCI-teknologien anvendt på store molekyler (nukleinsyrer) er et eget produktområde (fimaNAc), tror jeg nok også PCIBs samarbeidspartnere innenfor dette området er svært interessert i de samme resultatene som vi venter på.

PS
Ser nå at det forrige innlegget mitt på denne tråden var feilplassert.

5 Likes

Er dette noe du vet eller tror?

Forøvrig så har PW sagt at det er mange selskaper som venter spent på data fra VACC.

1 Like