Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Pcib fimaVacc (PCIB)

Vaksinestudien, dvs. fase 1 - konseptstudien for dokumentasjon av sikkerhet og effekt (immunrespons) - ble langt fra hva styret og ledelsen forestilte seg for to og et halvt år siden. Den ble noe mye mer, for i dag vet vi at den undervegs er blitt langt mer tidkrevende, samtidig som ambisjonene har vokst.

Etter at et antall friske, frivillige ble rekruttert i tredje kvartal 2016, kunne Walday allerede ved Q1-presentasjonen året etter melde at resultatet kunne komme når som helst. (Alle husker utsagnet: “imminent” i mai 2017.)

I dag, ett og tre kvart år seinere, har vi all grunn til å tro at utprøvingsfasen er unnagjort, og at vi bare venter på en sofistikert analyse av det store datamaterialet som er produsert.

Under dette forlenga løpet er pasienttallet økt. Men først og fremst tror jeg både styre og ledelse har erkjent et helt annet potensial for hva PCI-teknologien kan utrette; framfor alt innenfor terapøytiske kreftvaksiner.

Ved hver gitte anledning siden mai 2017 har ledelsen gjentatt karakteristikker som “svært lovende” og “sterk immunrespons”. Jeg tror det har krevd atskillig sjøldisiplin å holde seg til disse korte meldingene.

Jeg tror PW nå gleder seg “som en unge før jul til” til at alle data kan publiseres. Ytterpunktene er fiasko og mindblowing efficacy. For egen del holder jeg en god knapp på det siste.

23 Likes

Enig. Hadde det vært fiasko så ville katta vært sluppet ut av sekken allerede. Et annet poeng er at dersom de mot formodning hadde fått fiaskoresultater, så kan jeg ikke skjønne og begripe at de skulle ha behov for å få en uhildet tredjepart til å analysere resultatene for å bekrefte det ledelsen i PCIB allerede hadde konstatert.

Nei, her har nok ledelsen fått så mindblowing resultater at de simpelthen måtte få en uhildet tredjepart til å verifisere hva de hadde oppnådd.

Når det nå tar lengre tid enn hva ledelsen bebudet på Q3 presentasjonen, så skyldes nok det trolig at det uhildete analysefirmaet selv er blitt så overrasket over hvilke eminente resultater de sitter med at de har blitt nødt til å dobbeltsjekke at de ikke har gjort noe galt.

Vel, det kan trolig skyldes andre årsaker også, men det er slett ikke umulig vi her står foran en medisinsk sensasjon. Vi må ikke glemme at selv Madame Curie heller ikke skjønte betydningen av å oppdage Røntgenstråling. Men du verden hvilke betydning det har fått innen medisinen.

9 Likes

En slik uhildet tredje part som det faktisk dreier seg om ville vel i det hele tatt ikke vært villig til å stille opp om det hadde dreid seg om noe annet enn å få verifisert gode resultater.

6 Likes

Tvilsomt.

Det spesialiserte laboratoriet ved Universitetet i Leiden, under ledelse av Sjoerg van der Burg, hadde neppe tatt på seg dette oppdraget om det ikke hadde vært betydelig prestisje forbundet med det sannsynlige utfallet av analysen.

6 Likes

Spørs om vi ikke allerede bør legge en eller ti gode flasker champis på kjølen​:money_mouth_face::money_mouth_face: Tiden frem til neste onsdag vil gå fort…

3 Likes

Så de utfører analysen gratis? Dersom det er penger involvert ville jeg vært forsiktig med å bruke betegnelsen uhildet.

Tviler på at et respektert miljø som vi her snakker om, lar seg kjøpe til å publisere resultater det ikke finnes grunnlag for. Disse gutta lever av å ha et plettfritt rykte. Vi snakker ikke om et lugubert annenrangs analysemiljø som skriver en rapport som oppdragsgiver ønsker, og betaler hva det koster for å få konklusjonene som ønsket.

3 Likes

OSjoerd van der Burg is full professor in the immunotherapy of solid tumors with emphasis on immunomonitoring at the University of Paris. he is Head of the laboratory of Experimental Oncology of the departments of Medical Oncology and Ophthalmology at Leiden University Medical Center. He is also Leader of the group of Experimental Cancer Immunology and Therapy, Member of the permanent Science Committee (VCW) of the LUMC and Member of the Steering Committee of “Cancer Pathogenesis and Therapy.

Immunotherapy

Immunotherapy in its various forms has more recently been added as the fourth pillar for the treatment of solid tumours in addition to surgery, radiation therapy, and chemotherapy. Immunotherapy based on the infusion, the activation and/or the unblocking of tumour-specific T cells had clinical success in patients with yet unmet clinical need. The aim of my chair fits well with cluster questions 85 and 96 of the Dutch National Research Agenda and is to implement immunotherapy as treatment modality for patients with solid tumors by focusing on the exploration of key factors in host-tumor interactions that determine successes and failures in immune control of cancer via fundamental, translational and clinical studies using animal models, patient cohorts and clinical trials.

Academic career

Van der Burg received his PhD on April, 1 1998 for his thesis on Identification and evaluation of cytotoxic T-cell epitopes in HIV-1 and tumour-associated proteins, from the Leiden University.

In 2003 he was appointed as staff member (LUMC) and assistant professor (Leiden University) at the department of Immunohematology of the LUMC.

In 2006 he was appointed as associate professor and head of the laboratory of the department of Clinical Oncology, and leader of the group of Experimental Cancer Immunology and Therapy. In 2010 he was promoted to full professor following which he gave his public speech (oratie) with the title “Op zoek naar een éénarmige immunoloog”on May 9, 2011.

Prizes and honourable appointments

In 2004, Van der Burg received the Marie Parijs Prize for innovative research on health topics. Furthermore, in that year he was endowed with the VIDI prize, a large grant from the Netherlands Organisation for Scientific Research for top researchers in the Netherlands.

In 2008, he received an educational prize for best teaching module Molecular Biology & Oncology (BS-3).

Since 2010, is Van der Burg appointed as part time Advisor for the immunomonitoring of spontaneous and immune therapy induced immune responses at the Dutch Cancer Institute, Amsterdam, The Netherlands

Sjoerd H Van der Burg

https://www.researchgate.net/profile/Sjoerd_H_Burg

Leiden University Medical Centre | LUMC · Department of Clinical Oncology

48.47

About

Network

Projects3

Research420

8 Likes

Hvorfor skulle en slik tjeneste tilbys gratis? Du tror ikke en gang på det sjøl.

Analyserapporten fra det ledende instituttet for immunologisk analyse i Europa er verdt hver j… Euro. Bære eller briste.

8 Likes

Ja, det var det jeg lurte på. Betaler PCIB for analysen?

@Jubel, takk for CVen, men det var ikke den jeg lette etter.

I den grad et slikt anerkjent forskningssenter gjør denne analysen gratis så må det være noe annet de får som betaling. Hmmm hva kan det være? Er resultatene så revolusjonerende at det vil være betaling god nok å få navnet sitt på analysen og retten til å publisere funnene i et tidsskrift? Ja, si det!

2 Likes

Hvem ellers? Jeg med min part, du med din.

1 Like

For meg ser det ut til at du og @Londonmannen er på kollisjonskurs. Men det blir spennende å se hva som befinner seg under sløret. :blush:

Den CV en gir klart svar i forhold til hva du insinuerer. Lavmål.

1 Like

Kan du ikke heller legge ut referanser / weblinker?

He he jeg viker til styrbord!!

Jeg antar at dette er noe PCIB betaler for å få gjort, men jeg har ingen detaljkunnskap vedrørende avtalen som er inngått. Hvis PCIB derimot får jobben gjort gratis, så må det jo være en grunn til det. Det finnes ingen free lunch.

God natt! På tide med skjønnhetssøvnen!

6 Likes

Ser at Van der Burg er konsulent i BP GSK som gjorde stor transaksjon i dag👍. Greit nettverk mot Big Pharma kan komme godt med.


Ancillary activities:

GSK, Rixensart, België
Consultant

DC prime, the Netherlands
Scientific advisory board

ISA pharmaceuticals, the Netherlands
Strategic advisory board

5 Likes

Jeg er sikker på at det kommer til å være penger involvert den dagen et av BP vil overta PCIB også, og da kan vi jo ikke stole på dem heller, makan! :wink:

2 Likes

Legal entity responsible for the study: Medical Oncology, Leiden University Medical Center.

Funding: KWF (Dutch Cancer Society).

I dette studiet var funding Dutch Cancer Society. Er det en ting som er sikkert er at teamet i Leiden følger etikk og moral, skrevne og uskrevne regler også ved fimavacc analysen.
Ingen blir sitert i fagskrifter over 15 000 ganger ved å fuske med de ovennevnte forhold!

4 Likes

¡Buenas noches y suenos dulces!

Para todo - optimistas y pessimistas tambien!

2 Likes