Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Pcib fimaVacc (PCIB)

Mye wishful thinking i kveld, kanskje dere er inne på noe. Men fimaVACC KAN vise seg å skuffe kapitalt.

Det ville selvsagt være et relativt stort sjokk, uten at det ville være første gang i biotek…

Får bare håpe at det blir gode dager og uker fremover.

Lothian

Jeg føler at de som står utenfor PCIB i dag ser på FimaVacc som ingenting i det hele tatt. Kanskje en liten økning i aksjekurs ved gode resultater, men utover det, liten eller ingen verdi.

Det er derfor dette blir så spennende.

Fikk bare lyst til å formidle hva Jonas Einarson sa i en 2 uker gammel podkast ang fimaVacc.

Jonas sier: Jeg er døds spent på de resultatene, å jeg vet att ledelsen i PCIB intet annet vil enn å gå ut å fortelle om de resultatene, spesielt vis de er gode. Hvilket jeg da tror de kan være.

Elisabet sier: Men du vet ingen ting?

Jonas sier: Nei jeg vet ingen, de resultatene er utrolig viktig for PCIB og Radforsk som aksjonær
att de er så holdbare som mulig det er resultatene som PCIB skal gå til andre farma selskaper for å forsøke å lisensiere ut den teknologien, det å verefisere de resultatene, de hadde jo tenkt å gjøre det på den vanlige måten ved å gjøre det selv.

Å så finner de ut det slår mye bedre når vi skal selge dette att det gjøres i ett spesialist miljø å att det publiseres fra de. Det betyr att du gir fra deg styringa over når det blir publisert.
Fordi du kan altså ikke si til en forsker att den publikasjonen skal være ferdig til den datoen, du kan mase så mye du vil.

Det gjør vi hele tiden i alle selskapene: Vær så snill vi vil ha en poblikasjon.
Men vi kan ikke rusje dette arbeidet for om det er den minste feil i data grunnlaget som blir publisert så kan det rive grunnlaget ut av studien.

Så d d det att je jeg er like utålmodig som alle andre, men jeg vil heller att de som bruker tid å gjør att dette står på skikkelig grunnfjell enn att de skal komme ut med noe som etterpå må ettergåes, så holder det ikke helt til mål. Det er slik i denne næringen med kreftlegemidler, så lever du i ikke faste tidsrammer, sånn er det bare.

Jeg Hansine la merke til dette Jonas sier her.

Utrolig viktig for PCIB og Radforsk? Hvorfor sier han det tro? fimaVacc er jo priset til slikk og ingen ting.

Sterke ord fra godeste Jonas Einarson: Døds spent, slår mye bedre, skikkelig grunnfjell og spesialist miljø.

8 Likes

Intressant observasjon, mtp at dette kjøpet dreier seg om immunterapi.

3 Likes

Lothian
Det hevdes at fimaVACC i dagens prising av PCIB er verdsatt til null. I den grad dette stemmer burde en fiasko ikke bety all verdens, bortsett fra er kortvarig kursdipp i det informasjonen slippes.

Men, et stort MEN! Dersom våre mistanker om at selskapet her har truffet på en medisinsk gullåre, en gullåre de har besluttet å søke ekstern ekspertise for å få bekreftet, så kan en slik melding formelig blåse taket av kursen med det resultat at stjernehimmelen vil åpne seg med et gedigent smell! For da ligger formelig verden for PCIB sine føtter. Da sitter de med samtlige kort på hånden, en hånd de største og inflytelsesrike BP vil konkurrere for å få spise av. Hvilke sensasjon!

Jeg sier ikke at det skjer, men som Einarsson, så tolker jeg tegnene til at det her ikke er snakk om noe fiaskoresultater. Til en slik analyse trenger de neppe et av verdens ledende analysemiljøer til å verifisere resultatene. Da ville de nok ikke brukt ressurser på slikt, men akseptert nederlaget, sluppet katta ut av sekken og gått videre.

Men folkens, det er ikke det de har gjort! De har oppsøkt verdenseliten for å få en uhildet verifikasjon! Hvordan er det mulig å tolke dette feil?

7 Likes

Eg tror også på den positive tolkningen. Stuffers verdsatte fimaVACC til ca 150 MNOK i sin analyse. Ved en ubetinget suksess bør vi kunne se minst en 10-dobling av denne verdien.

Gleder meg til onsdag i neste uke…

Lothian

4 Likes

Einarsson;
Det betyr att du gir fra deg styringa over når det blir publisert.
Fordi du kan altså ikke si til en forsker att den publikasjonen skal være ferdig til den datoen, du kan mase så mye du vil.
[/quote]

Van der Brugh antydet ved juletider ovenfor PCIB, men saa holder de ikke hva de lovet, de trenger mer tid. Noe som betyr at tidsrammen for presentasjon er ute av PCIB’s hender. Ergo har ikke PCIB gjort noe galt her slik mange paastaar.

6 Likes

Selvfølgelig har PCIB bommet med guidingen her. Ansvaret ligger ene og alene på PCIB og Per Walday, det kan ikke skyves over på forskerne i Leiden.

Per kunne sagt at han HÅPER å kunne presentere hovedkonklusjonen til oss aksjonærer før Jul.
Han kunne latt være å uttale seg så bombastisk, denne gangen også, og ha. Kunne vært tydeligere på at dette arbeidet er møysommelig og tidkrevende og KAN komme til å trekke noen måneder ut i tid.

Så enkelt kunne han ha gjort det. :smile:

5 Likes

Det finnes altså noen meget profesjonelle nederlendere som nettopp ikke tolker det slik. En ting er i hvert fall sikkert, og det er at du og en hel masse andre aksjonærer blir fryktelig skuffet om ikke disse resultatene er helt sensasjonelle. Er selskapet og aksjonærene i det lange løp tjent med en slik ekstrem forventningshaussing?

Og erase and repeat nok en gang, @solo. Alle vi som lager “dårlig stemning” mener IKKE at ledelsen kan klandres for at resultatene er forsinket. Vi klandrer ledelsen for ikke å melde at de ble forsinket på det tidspunktet de visste at de kom til å bli det (en eller annen gang før jul) sammen med en forklaring på hvorfor (som ikke hadde trengt å være noe annet enn at van der Burg hadde mye å gjøre). Vi klandrer ledelsen for i total stillhet å ignorere en guiding.

5 Likes

Siden alle andre gjentar seg selv så gjør jeg det også.

Jeg gleder meg VOLDSOMT til vi får noe annet å diskutere enn hvorvidt PCIB er forsinket, om de har guidet feil, om PW har kjørt grisekjørt i kollektivfeltet osv…

7 Likes

Dere gir dere ikke? Skal dere fortsette å spamme ned alle tråder med dette gnålet ? Hva med å møte opp på q4 så kan dere grille PW i egen person? Eller så kan dere som ikke klarer å legge dette fra dere gå sammen og komme i dialog med IR Ronny Skuggedal? Eller bare selge dere ut…

Bare så det er sagt, jeg synes elleville hausingen og spekuleringen er like irriterende som den evinnelig klagingen og sutringen. Men nå er nå det en gang sånn at potensialet er enormt i alle biotek selskaper, og det tiltrekker seg lykkejegere og dagdrømmer, så da blir på en måte hysteriet en naturlig konsekvens av dette.

Din toleranse for å høre repetative forsvar for ledelsen kjenner tydeligvis ingen grenser, og her var det altså @solo sin repetative misforståelse av hva vi kritiske mener som motiverte meg til å skrive.

3 Likes

Ja, selvfølgelig vil jeg bli voldsomt skuffet, men det skal ikke gå ut over deg. Det blir mitt problem og du skal slippe å bekymre deg om så skjer. Jeg er ikke suicidale, og jeg har ikke satset hus og bil på dette caset, så dette går bra.

Ha en riktig god dag og mange takk for den rørende omtanken for min mentale tilstand og den risiko jeg utsetter den for! ;-))

5 Likes

Jo, det kommer til å gå ut over både deg og meg, for dersom disse resultatene blir dårlige (noe jeg altså heller ikke tror), så kan jeg love deg at MCAP synker mer enn 150 mill sporenstreks. Poenget mitt er at det er mye i utfallsrommet mellom fiasko og sensasjon som man bokstavelig sett kan sette pris på. Og dersom alle forventer sensasjonelle resultater, så blir det vanskelig.

1 Like

Joda, men det er vel ingen nyhet? Farmasi er risiko og dersom man ikke liker risiko, eller ikke tåler at mynten faller ned på feil side, da må man gå en runde ned seg selv og redusere eksponeringen mot risiko. Verre er det ikke. Jeg har tatt mine forholdsregler og det forventer jeg voksne mennesker evner. Det blir litt for sent å sutre over skribenter som var optimistiske når det har gått åt skogen. Jeg forventer at også du innser det?

2 Likes

Ingen her aner hva motivasjonen deres for å gå inn i Pcib var. Kanskje de håpet på at historien rundt emisjonen i 2016 skulle gjenta seg og at de kunne gjøre noen raske kroner?

Kan være enig med Stuffers verdivurdering av Vacc på grunnlag av sannsynligheten for at vacc skal bli en vaksineplattform for utallige vaksiner vil føre til et paradigmeskifte innen medisinen og dermed ganske usannsynlig.

Men nå virker det ikke så usannsynlig lenger. Har vi alle de rette T-celle og MHC-presentasjon kan Amphinex rett og slett bli en vaksineplattform for hele verden.

1 Like

Meget mulig. Men det betyr ikke at når de en gang endte opp med noen hundre tusen aksjer, at de ikke følger like godt med som deg og meg, og altså har medisinsk og finansiell kompetanse til å analysere caset som nok overgår de fleste her. Men jeg er i likhet med de fleste her fyllt med nok overmot til at jeg kommer til en annen konklusjon enn dem.

2 Likes

Jeg synes det er ganske tydelig at nærmest ingen forventer sensasjonelle resultater og svært få tror Vacc blir verdt noe betydningsfullt. Dette gjenspeiles i aksjekursen. Hadde markedet forventet fantastiske resultater her så hadde vi jo hatt et forventningsrally på et tidspunkt.

3 Likes

En kan si det slik…

Blir dette dårlig i vacc , så blir der billige aksjer for de som satset pga galle kreft.

Litt synd men slik er gamet.