Nei, de 20% her inne er jo “fullastet”, så de kan jo ikke skape et forventningsrally, men de har nok evnen til et lite skuffelseskrakk.
Tiden etter emisjonen har vist at markedet har veldig få forventninger til PCIB. Så får vi se om vi relativt stabile topp100 har mer rett enn resten av markedet.
Lothian
Så du mener sensasjonelle resultater nærmest er priset inn allerede? Hva med utlisensiering? Vil avtaler her ha noen effekt på kursen eller er dette også priset inn?
Nei, jeg tror ikke det. Men for de 20% her inne, så er jeg tilbøyelig til å svare ja
Det er godt mulig at de har medisinsk og finansiell kompetanse som langt overgår de fleste, for ikke å si alle, her på Tekinvestor. Men nå er det nå en gang slik at disse nederlenderne heller ikke kjenner detaljene i resultatene som nå analyseres. Så spørs det da hva deres medisinske og finansielle kompetanse kan gjøre i et tilfelle der de ikke kjenner til resultatene?
Nå er det nå en gang slik at også blinde høner kan finne korn og de dummeste bøndene ender opp med de største potetene. Om det skjer indere tilfellet skal være usagt, men å ha medisinsk og finansiell kompetanse, når man ikke har data å bruke kompetansen på, det gir nødvendigvis ikke noe fortrinn over dem med mindre av den slags baggasje.
Men det kan godt hende at de med sin medisinske kompetanse mener at det PCIB forsøker på vil være en medisinsk sensasjon og derfor er sannsynligheten for at PCIB lykkes innenfor fimaVACC er svært liten. OK, men hva hjelper det dersom PCIB likevel har lykkes? Her vet man ikke noe før resultatene er fremlagt.
Ja, det er spennende og ikke noe er avgjort. Risiko? Ja, helt klart. Men du verden for en oppside dersom de har lykkes. Og jeg tror det skal bli en tøff spurt dersom man forsøker å løpe etter dersom PCIB lykkes. Derfor er jeg villig til å ta risikoen. Om det var rett får jeg tidsnok vite.
Ja, det handler jo bare om sannsynligheter og hvor god man over tid er til å beregne dem ut i fra tilgjengelig informasjon. Og som jeg skrev over, så er jeg også en blind høne/dum bonde
Om Mr Burger sier at Amphinex vil være very promising som adjuvant i vaksiner har vi gode grunner for å kunnne fantasere om astronomiske kurser. Og senere bli virkelig når Amphinex blir en vaksineplattform.
Det er en lang og usikker vei, men målet er verdensrommet.
At Nyenburgh selger seg ut på grunnlag av at de skulle vite mer enn oss andre om fimaVacc resultatene, kan vi vel med stor grad av sikkerhet se bort fra. Tenk hvilken skandale noe slikt ville vært om det skulle kommet frem i lyset! At en garantist for emisjonen skulle få tilgang til slik informasjon!? Det ville vært ødeleggende for både Nyenburgh og PCIB!
Hva da med en annen mulig teori: At Nyenburgh med sine stadige småsalg driver kurspleie. At de på denne måten hindrer et forventningsrally, slik at kursen er lavest mulig når resultatene fra fimaVacc en dag slippes. Da vil Nyenburgh kunne snu seg rundt 180 grader og kjøpe et stort antall aksjer til en lavere gjennomsnittskurs enn de kanskje hadde klart uten en slik kurspleie på forhånd.
Hvis Nyenburgh hadde kjennskap til at resultatene var dårlig hadde selvsagt aldri blitt med i emisjonen.
Jeg sikter selvsagt til om de skulle ha fått slik kjennskap ETTER emisjonen! Men om så skulle vært tilfelle, ville de nok solgt med langt større iver og volum enn det vi nå ser. Dermed bør det kunne være en grad av relevans i min teori…
Et spm angående fimaVacc: Resultatene analyseres av van der Burgh & co, og den kjenner selvfølgelig ikke PCI før den foreligger… Men rådataene fra forsøket er tilgjengelig for PCI eller? Det er ikke slik at disse er “låst” på noen måte? Dvs når PW sier at det er promising, så betyr det mer enn en god magefølelse.
Han har faktisk en relativt god pekepinn på dette? Van der Burgh tilfører deretter sin analyse og vurderinger, som han selvsagt styrer selv, og det presenteres på egnet vis?
Hvordan vil fimaVACC bli presantert til markedet?
Vi vet jo at det vil foregå via en konferanse eller et tidsskrift.
Det jeg lurer på er om det blir van der Burg m. sin gruppe som står for dette og hvordan vil det bli formidlet til pressen?
Denne delen som gjelder presentasjon av studieresultater har PCIB dekket heller dårlig synes jeg.
Resultatene har vært missforståelser og faktisk har positive resultater blitt fremstilt så rotete at det har ført til kursfall.
Her kan vi kanskje øyne en forskjell dersom van der burg står for publiseringen og være en meget positiv tillegseffekt.
Hvem andre enn PCIB selv skulle vite bedre hva fimaVacc resultatene er god for? Jeg tror hensikten med å oversende dette til Burgh er mer for å få verifisert resultatene fra en anerkjent aktør enn å få dem analysert. Altså ikke for å forklare PCIB hva de har klart å utrette, men for å få mer tyngde ved en presentasjon internasjonalt!
Det er helt klart at Pcib og Anders Høgseth og Co vet hvilke immuneresponser de trenger og hvilke de har fått i fase 1 studiet.
Jeg ser for meg to scenarier. Et hvor de har så å si optimal respons på alle og et hvor de har suboptimal på noen.
Uansett tenker jeg at det er viktig å få en god forklaring av Mr Burger på at dette med stor sannsynlighet vil virke og å få stor vitenskapelig annerkjennelse for resultatet som mulig, slik at utviklingsselskap av vaksiner kommer til Pcib før studiene deres strander og ikke etterpå slik som nå.
At de ved gode resultater skal klare å få kjøpt 200-300k til et lavere snitt enn det de har solgt på til nå, har jeg ikke stor tro på. Jeg tror vi bare må leve med at Nyenburgh har et annet syn på fair prising av PCIB med dagens tilgjengelige informasjon enn det vi har.
Dette har sikkert vært opplyst om før, men hvor mange flere aksjer endte Nyenburgh opp med som følge av sin garanti, enn det de egentlig tegnet seg for? Hvor mange aksjer har de så langt solgt ut igjen i ettertid?
de garanterte for 90 millioner Nok ved emisjonen
det utgjør 3 millioner aksjer a` 30kr.
De satt igjen etter emisjonen med:
765 597 aksjer dvs. 2.07% av selskapet 20 096 921 Nok
ABN AMRO GLOBAL CUSTODY SERVICES N
nå har de:
479 724 1.29% AMRO GLOBAL CUSTODY SERVICES
De tegnet seg bare for garantibeløpet. Siden de uansett fikk honorar for å garantere så kom de vel ut med en snittpris på rundt 25kr på disse.
Enig med deg at det vil neppe være mulig å få kjøpe 200-300k aksjer til gunstig pris dersom det kommer en positiv fimaVACC melding. For da tror jeg selgerne vil fordufte som dugg for solen og at man skal strekke seg rimelig høyt for å få tak i noe volum av betydning.
Hva legger dere i gunstig pris? 50kr 100kr 500kr 1000kr ?