Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Pcib fimaVacc (PCIB)

Eg vil gjerne ha 500 for å sitte her å trøkke og vente :rofl:

Er vanskelig å vite hvor mye effekt svært gode data fra analyse vil gi, men da vil PCI Biotech endelig ha et produkt hvor de kan begynne å tjene penger. Med noen gode lisensavtaler fremover så trenger vi kanskje ikke lengre tenke på videre finansiering etter en evt. markedsgodkjenning, da en allerede begynner å få økonomiske midler. Mulig det er i overkant optimistisk, men hvorfor ikke drømme. FimaNAc kan jo også gi penger i løpet av de neste årene så kanskje PCI Biotech har da hatt sin siste emisjon. Da tror jeg fort den tålmodige investoren får valuta for pengene lagt inn i selskapet.

5 Likes

Tror ikke vi i første omgang får mer 10-20 % på gode vacc-resultater. Sånn sett kan det være god business å sitte utenfor og vente.

Må få lov til å presisere en ting her:

Det har aldri vært vanskelig å komme inn med mindre beløpe i PCIB (Dvs fra 50k opp til 400k) etter en gunstig melding. Ja det er et gap opp, men en veldig stor del av bonusen kommer over tid i etterkant av melding. Så det er en utbredt misoppfatning at PCIB kommer til å hoppe avgårde med en gang.

Den eneste meldingen som motvirker dette vil være en melding som innbefatter et beløp det vil være mulig å regne hjem,

Jeg har vært med på alle oppturene siden 5 kr, så dette vet jeg.

1 Like

Lykkes PCIB mener jeg alt under kr 50,- må betraktes som særdeles gunstig og alt under kr 100 som gunstig. Jeg har ingen peiling på hvor høyt kursen da vil kunne gå, men langt, langt over kr 100,- skulle jeg tro.

1 Like

Det kaller jeg gambling, like mye som å sitte på innsiden.

Jeg har tapt mer på å sitte inne enn å sitte utenfor. Så er det opp til andre å bedømme hva de greier, men at det er en valgbar strategi, det er jeg 100% sikker på.

Det som er oppskriften til gevinst er å ha kunnskap til å lese hva som er en god melding og deretter agere dertil.

50k kr. Ja OK

50-200k aksjer , eg tviler, vi får sjå…

Upresist, ja mener selvfølgelig k NOK :slight_smile:

Ja, det blir gambling uansett hva en gjør, men venter en blir det mindre risiko og mindre avkastning, men hvor mye er jo spørsmålet. Selv sitte jeg nesten all in fordi jeg har ståltro på chem og vacc. Nac får bli en overraskelse.

Venter en til gode resultater på extension og vacc, må nok risikoen sies å gå mye ned, tror nødvendigvis ikke kursøkningen vil stå i stil, selv om den f,eks går til 75. På den annen side burde den stått der i dag, så hvorfor vente?

2 Likes

For fimaVacc anbefaler jeg Radium episode 15.

Fra ca 15 min.

Fra ca 16 min forklarer PW at det er CD8 respons man særlig er ute etter i terapeutiske kreftvaksiner.

Fra 33 min forklarer han bra hvordan fimaVacc skiller seg fra andre adjuvanser.

Litt senere har Jonas Einarsson også en fin utledning, nevner bl.a. forebyggende vaksiner.

Verdt et gjenhør nå som vi står foran fimaVacc resultater.

10 Likes

Ikke uenig i det. Men her bør man vurdere risk reward seriøst før før man tar en beslutning.

I tilfellet PCIB er kursen nå halvert i forhold til det nivået den lå på i januar for et år siden. I mellomtiden har selskapet fjernet usikkerheten rundt finansieringen. Det er også kommet et godt stykke lenger innen alle tre områdene. FimaVACC skal visstnok ikke være priset inn i dagens kurs. Dog vil jeg tro at en fiasko i FimaVACC likevel vil gi kursen en betydelig nedgang, ihvertfall på kort sikt. Men lykkes PCIB, så vil kursen kunne doble seg i løpet av svært kort tid.

Dersom man velger å vente med å gå inn i PCIB så vil man etter en positiv fimaVACC melding kunne forvente å få kun 50% av det antall aksjer man kan få kjøpt i dag, muligens enda mindre. Det er umulig å si noe om i dag, men i verste fall skyter kursen opp mot kr75-80 og da vil man kun få ca 33% antall aksjer i forhold til hva man kan få i dag. La oss benytte dette forholdstallet i fortsettelsen.

Dersom PCIB lykkes i fimaVACC, samtidig som det er rimelig sikkert at selskapet lykkes i fimaCHEM, så kan en slik beslutning få større og større utslag dess høyere kursen går. Når kursen står i kr 200,- vil f.eks 1000 aksjer ha en verdi på 200.000,-. Den som derimot tok sjansen på at PCIB lykkes og kjøpte på 26-27, vil med samme innsats sitte med ca 3000 aksjer og en formue på kr ca 600.000. Altså en forskjell på ca kr 400.000,-.

Skulle kursen stige mot kr 400,- vil utslaget bli enda større, henholdsvis 400.000 mot 1,2 mill. Frykten for at PCIB ikke lykkes vil altså fort «koste» deg kr 800.000,-!! Og verre og verre vil det bli, forutsatt at kursen fortsetter oppover.

Dette bare for å vise hvilke utslag det vil gi dersom man velger å vente med å gå inn og PCIB lykkes.

Men dersom PCIB derimot mislykkes, så vil den som valgte å vente utvilsomt tjene på det. Men hvor mye? Tror vi PCIB også vil kunne mislykkes med fimaCHEM? Ja, alt er jo mulig, men jeg mener mye galt må skje dersom den tryner. Og i tilfelle PCIB kun mislykkes med fimaVACC, så vil fallhøyden i kursen derfor være begrenset. Ned til 17-18? Vi må ikke glemme at kursen er trykket betydelig ned i løpet av høsten 2018 og PCIB er slett ikke overpriset på dagens nivå.

Konklusjonen min er at utslaget vil bli størst og man har mest å tape på å vente, dersom PCIB lykkes. Så må man selv vurdere de faktorene som nå er kjent hvorvidt PCIB og deres teknologi har mulighet til å lykkes.

Vel , jeg tror på PW når han sier 2019 vil bli et fantastisk år. Da er sannsynligheten større for at PCIB lykkes, enn at de mislykkes.

Jeg personlig finner rewarden såpass god at jeg er villig til å ta sjansen. Men den enkelte må selv vurdere hva som er klokt for seg selv.

4 Likes

Jeg tror PW ville gremmes hvis han visste hvor mange ganger dette nå er nevnt på TI som en seriøs melding. Dette var noe han sa for spøk etter å på humoristisk vis blitt presset av “Sørlendingen” til en oneliner om fremtiden. Hele salen lo.

1 Like

Den som kun tar spøk for spøk,
og alvor kun alvorlig,
han og hun har faktisk fattet
begge deler dårlig.

6 Likes

Det stemmer det, dette ble sagt med et smil om munnen av PW. Hadde det vært webcast så hadde nok alle sett tegningen!:wink:

Så får vi se da, om spøk og alvor blir revolver…

4 Likes

Det er ti ganger så mye haussing, som kun bidrar til å bygget opp unødvendige forventninger, enn det er såkalt «gnål» her på forumet.

Etter min mening slipper Per Walday billig unna og hadde fortjent mange ganger verre enn dette.
Han skal virkelig være glad og takknemlig for at vi PCIB-aksjonærer er så tålmodige som vi tross alt er.

Jeg har heller ingen ønsker om å «grille» ledelsen i selskapet.
Mitt høyeste ønske er derimot at det under Q&A-sesjonen på Q4-presentasjonen egentlig ikke er noe særlig å spørre om.
Rett og slett fordi ledelsen da allerede har kommunisert klart og tydelig til aksjonærene, og lagt frem informasjon på en ryddig og profesjonell måte, som gjør at man stort sett har fått svar på de tingene man lurte på.

Jeg krever ikke å få FimaVacc-resultater, men jeg forventer å bli informert om NÅR resultatene kommer.
Og dersom Walday forskyver dette til 1H19, så er det heeelt ok, men nåde ham om de da ikke er publisert innen 1.juli.
Dersom han ikke er HELT 100% sikker på at vi får resultatene i 1H19, så MÅ han si det!
Han må i så fall si at han håper de kommer i 1H19, men at det er en mulighet for at de KAN komme litt senere, altså 2H19.
Det er ikke verre enn det! :joy:

Det samme med FimaChem.
Jeg krever ikke å få extention-resultatene eller at first patient dosed er klar, men jeg forventer å få en redegjørelse for hvordan ting ligger an og hva som skal skje de neste månedene. Og jeg forventer at eventuelle nye guidinger holdes. Det er på tide!

Jeg har forøvrig så stor tro på selskapet og teknologien at det er fullstendig uaktuelt å selge seg ut kun fordi Walday ikke evner å kommunisere presist. :wink:

4 Likes

Det er helt korrekt. Alle som enten lytter nøye eller var til stede vil umiddelbart forstå at det svaret ikke var en del av Q&A, men en humoristisk avslutning på en dialog med en ganske pushy Sørlending.

1 Like

Mener jeg har lest dette innlegget før, copy-paste?

Var denne myntet på meg?
Er det i så fall forsøk på en slags hersketeknikk, i mangel på et eneste motargument?

Nei, det er ikke copy-paste. Bruker aldri det, men i likhet med mange innlegg her på tråden den siste tiden blir det kanskje noe gjentakende.
Jeg skriver dog kun noen få innlegg i uken på PCIB-trådene. Det er drøssevis av copy-paste daglig om verdensherredømme, løsning på kreftgåten osv., så jeg føler meg i så fall ikke særlig truffet av kritikken.

Kan noen, med hånden på hjertet, si at de ikke forventet en eneste FimaVacc-nyhet før Q4-presentasjonen? Utifra det Per Walday uttalte på Q3-presentasjonen.
Det er trist å si det, men lederen vår må passe seg hvis han ønsker å beholde troverdigheten.

Jeg håper virkelig han endrer litt kurs på dette området, for jeg håper virkelig at det er Per Walday som får æren av å være den som står ved roret i PCIB når raketten blåser til himmels.
Det unner jeg ham, og det vil være vel fortjent etter mange års godt arbeid.

Ja, helt klart! Jeg forventer faktisk ingenting av mine investeringer innenfor biotek, alt baserer seg på HÅP. Så jeg håper på oppdateringer og gode nyheter hver eneste dag, men forventer absolutt ingenting.

Å treffe på guidingen i denne bransjen er heller unntaket enn regelen. Har man så store krav til forutsigbarhet som det virker som enkelte her har, så er ikke biotek stedet man putter pengene.

3 Likes