Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Pcib fimaVacc (PCIB)

Jeg tenkte vi kunne være ferdig med dette temaet til Q4 er overstått, men du har tydeligvis ikke annet å skrive om. PCIB har sagt tidligere at nye guidinger blir tatt på kvartalspresentasjonene. Er du missfornøyd med det, får du ta det opp med dem på e-post.

Ellers får du vel bare fortsette å etterlyse avklaringer der du allerede har en dato på når de kommer.

Blir nyttige diskusjoner ut av sånt.

Det er forøvrig opprettet en egen tråd for PCIB-Q4. Kanskje du kunne klage der i stede? Dette er en tråd om FimaVacc og det vi vet der er at det kommer resultater snart eller det blir ny guiding på Q4, altså ikke noe mer å diskutere.

4 Likes

uff så lei eg er firmaVACC

no vil eg ha fimaCHEM nyheter !

2 Likes

Synes det er lovende med all klagingen over tidsbruk, aksjekurs. Null forventninger inn mot Q4 presentasjon. Kombinasjonen danner grunnlag for solid oppgang ved positive nyheter👍

2 Likes

Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke forventer noen FimaVacc nyheter før Q4 presentasjonen.

Jeg ville vært villig til å satse hele PCIB beholdningen min på det :slight_smile:

2 Likes

Det er ikke poenget, poenget er at du forventer noe som PCIB ikke har lovet. Noe du fortsetter og paastaa. Dette er utenfor PCIB’s kontroll. Van der Burgh har dette i sine hender. PCIB maa vente paa resultatene til han blir ferdig.

Naar Walday saa at han forventet at fase I skulle vaere ferdig ved juletider, har han blitt guidet av van der Burgh om dette., eller kunne han ikke sagt dette. Deretter tar analyser osv. litt tid.

Det viktigste er at resultatene er gode naar de kommer. Resten blir graatekoneri. Vi sitter og venter paa resultater som foere til at verdens kreftbehandling kan ta ett kvantesprang, allikevel er det noen som ikke er kommet lengre enn til sutring. Smaa hjerner kaller vi det;-))

1 Like

fimaVacc kunne komme Q1 2017 (Mai) har han godeste PW kommunisert tidligere. Så nei jeg forventer heller ikke noe der før Q4. Håper den kommer før vi begynner på siste halvdel av 2019.

1 Like

Jeg er veldig usikker på hvorfor en skulle si at PCI BIotech aksjonærer er tålmodige. Når en ser på PCI Biotech trådene så vil jeg nesten påstå at vi står litt i en egen særstilling over utålmodighet. Mulig dette delvis skyldes at samme personene repeterer seg littegran :yum:

Uansett, er nok en generell ting blant norske biotech investorer. Bransjen er relativt sett ny og i stor utvikling her, og dermed kanskje litt umoden sammenlignet med i andre land.

10 Likes

Må få opp forventningene til vacc 1. Her er en gammel forskningsabstrakt om hva Høgseth, Selbo og co har å si om peptidvaksiner og pci.

2018-01-01

Effective priming and activation of tumor-specific CD8+ cytotoxic T lymphocytes (CTLs) is crucial for realizing the potential of therapeutic cancer vaccination. This requires cytosolic antigens that feed into the MHC class I presentation pathway, which is not efficiently achieved with most current vaccination technologies. Photochemical internalization (PCI) provides an emerging technology to route endocytosed material to the cytosol of cells, based on light-induced disruption of endosomal membranes using a photosensitizing compound. Here, we investigated the potential of PCI as a novel, minimally invasive, and well-tolerated vaccination technology to induce priming of cancer-specific CTL responses to peptide antigens. We show that PCI effectively promotes delivery of peptide antigens to the cytosol of antigen-presenting cells (APCs) in vitro. This resulted in a 30-fold increase in MHC class I/peptide complex formation and surface presentation, and a subsequent 30- to 100-fold more efficient activation of antigen-specific CTLs compared to using the peptide alone. The effect was found to be highly dependent on the dose of the PCI treatment, where optimal doses promoted maturation of immature dendritic cells, thus also providing an adjuvant effect. The effect of PCI was confirmed in vivo by the successful induction of antigen-specific CTL responses to cancer antigens in C57BL/6 mice following intradermal peptide vaccination using PCI technology. We thus show new and strong evidence that PCI technology holds great potential as a novel strategy for improving the outcome of peptide vaccines aimed at triggering cancer-specific CD8+ CTL responses. PMID:29670624

Her er en litt fra Nature om hva som skal til for å få peptidvaksiner til å virke:

https://www.nature.com/articles/s41586-018-0810-y?WT.feed_name=subjects_drug-development

Patients with glioblastoma currently do not sufficiently benefit from recent breakthroughs in cancer treatment that use checkpoint inhibitors1,2. For treatments using checkpoint inhibitors to be successful, a high mutational load and responses to neoepitopes are thought to be essential

5 Likes

At potensialet er stort er det ingen tvil om.

Men så lenge vi ikke kan kvantifisere dataene spiller det liten rolle. Når VACC analysene foreligger og man har kliniske data og forholde seg til, da kan man man snakke om forventninger.

2 Likes

Poenget var at i en henvisning i Nature(des 2018) er det opplyst at for å få peptidvaksiner til å virke godt er de avhengige av stor respons av epitotene(antigen). Noe Pcib har klart in vitro med 30 til 100 gangen.

Men dette prøver jeg bare å skjønne, har ikke peiling.

3 Likes

Nei, det er vel her SVDB kommer inn i bildet!:wink:

2 Likes

I siste Radium podcast nr 73 får jeg en følelse av at selveste Einarsson er utolmodig med å vente på resultatene / dataene på fimaVACC rfa der Burg.

“om resultatene ikke blir gitt på selve Q4 så ihvertfall i nærheten …”

https://soundcloud.com/user-972208711
ca 2 min inn i podcasten.

Min konklusjon så langt:
PCIB har ingen invirkning på når publikasjonen kommer.
Van der burg må bare gis den tiden de trenger.
Intet så langt indikerer at der er forhold med studien i fimaVACC som er negative.
Kan en tolke einarsson sitt utsagn dithen at der er teoretisk mulighet for at resultatene i fase1 studien innen fimaVACC kan bli publisert under Q4?

“om resultatene ikke blir gitt på selve Q4 så ihvertfall i nærheten …”

2 Likes

Jeg tror ikke det er noe vits å tolke hva han sier i forhold til når resultatene kommer. Han er opplagt mer kunnskapsrik innenfor området enn oss.

Men når det kommer til dette ser jeg ingen grunn til at hans tanker om når resultatene kommer skal være veiledende eller tolkes på noen som helst måte.

1 Like

Enig i det.
Derfor er det da også formulert som et spørsmål.

Nei, men det er uhyre skjeldent å høre Jonas litt småirritert over at resultater fortsatt lar vente på seg. Men det henger sammen med at han får svært mange henvendelser og pes fra utålmodige investorer. Jeg har prøvd å forhøre meg litt hos Hans Vassgård Eid, CFO hos Ultimovacs. Han har vært på reise til London denne uka, men håper å få noe info, om børsintro. og hvordan de tenker seg sammkjøringen med FimaVacc i deres pivotal-studie skal skje?

5 Likes

Er det gitt at Ultimovacs vil bruke PCI som adjuvant i pivotalstudien? De har jo også kjøpt sin egen adjuvant.

Flottesen; Jeg vurderer sannsynligheten for at PCI adjuvant blir benyttet som litt over 80%. Men kan forhåpentligvis bekrefte det om Hans sender meg en e-post i løpet av helga!

5 Likes

Nei, det har de ikke. Immuneed er et analyseselskap.

At Ultimovacs hadde kjøpt sin egen adjuvant og ikke skulle samarbeide videre med Pcib var en bløff som ble spredd på biotekchatten for en tid tilbake. Mener det var JCP som sto bak den ryktespredningen.

‘‘Immuneed specializes in advanced ex vivo characterization of biotherapeutics to provide better understanding of first-in-man infusion reactions prior to clinical trial entry.’’

‘‘Unique and comprehensive human whole blood data from one supplier.’’

http://immuneed.com/immuno-services/

7 Likes

Kreftvaksiner virker sannsynligvis best når de brukes tidlig i sykdomsforløpet, helst hvor behandlingen er i grenseland mellom behandling og forbygging. Den nye teknologien fra det svenske selskapet skal brukes til å utvikle en vaksine som er spesielt godt egnet til akkurat dette.

Arnesen påpeker at teknologien som kommer fra det svenske selskapet er validert i såkalte prekliniske modeller, og at det planlegges å teste den på mennesker om noen år.

– Dette er lange, store og dyre lerreter å bleke, sier han.

2 Likes

Greit å få akkurat det avklart!

1 Like