Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCIB: mRNA er i vinden

Det var nettopp det hun også fikk høre hun som utviklet mRNA og fikk nei fra investorer og nærmest latterliggjort og ydmyket (det var litt for mye av det gode…). MEN plutselig stikk motsatt. Det ble grunnlaget for blant annet Moderna og BioNTech. Altså lurt og lov å tenke stort! Be brave, jobb med forskning og fokus på resultater. :bomb:.

Norsk teknologi kan også bli internasjonalt og STORT :pray:

mRNA sin mor som artikkelen beskriver og historien er interessant. mRNA anses allerede som kanskje noe av det største som har skjedd. mRNA favner bredt men har kanskje behov i flere tilfeller med bedre leveringsteknologi :sweat_smile:.
Og at mRNA er «atombombe» og noe av det hotteste hvis ikke DET hotteste innen biotek nu tror jeg nok kan være sant! mRNA er LANGT mer enn covid 19…dagens artikkel i DN :pray:

3 Likes

Ganske heftige saker dette her.
Her sover markedet :slight_smile:

4 Likes

Ja,

Oppfordring:

alle må inn og trykke på Twitter knappen!

1 Like
3 Likes

Og dermed dele: “Encouraging proof-of-principle data from AZ collaboration Positive for fimaNAc partnering prospects… …but not sufficient to drive up valuation” ?

Det er vi jo ikke enige i! :sweat_smile:

6 Likes

Hehe Polygon, nei - vi er vel ikke enig i det :joy: det har du helt rett i.

5 Likes

Markedet tenker: Javel, 10,20,50x bedre enn SoC. Men Astrazeneca synes ikke det er noe å bruke ei krone på etter 5 års forskning, så da er det en ‘huge catch’ en eller annen plass her. Og dermed holder veldig mange seg unna. 🤷🏼

2 Likes

@Buffert Mulig, jeg tror det ikke er første gang noen KAN drite seg ut dersom det er riktig. Gode resultater over tid og bedre en SoC blir til syvende og sist virkeliggjort :pray: Det var ihvertfall verdt billions usd å ha tiltro til mora som få hvis noen hadde tiltro til. Plutselig skulle alle «ha en bit av mora og teknologien og pushet billions usd i verdier, snudde på no time altså…

Hvor dette ender er selvsagt umulig å si, men veldig interessant å se hvordan det går fra iddiot til geni på ett års tid…

Akkurat som historien til mRNA «moren»i dagens lange artikkel!?

…Ydmykelser, avslag, forbigåelser og motvillige investorer. Slik la Katalin Karikó og Drew Weissman grunnlaget for koronavaksinen.

Frem til i fjor var det svært få som visste hvem Katalin Karikó var. I dag kalles hun «koronavaksinens mor», «kvinnen som kan redde verden» og «en av de mest innflytelsesrike forskerne på planeten». Den ungarskfødte biokjemikerens forskning har lagt grunnlaget for Pfizer/Biontech og Modernas koronavaksiner og har skapt milliardinntekter for biotek-selskapene og deres investorer.

Sikkert sånn markedet tenker ja. Og da tror jeg markedet samtidig heller ikke forstår hvordan samarbeidet har vært, hvilke resultater man har oppnådd og hvordan logikken er med ny teknologi og avtaler i BP sine utviklingsløp.

Om det var noen viktige personer som fikk noe nytt å tenke på etter den konferansen, slik jeg tror er tilfellet, så tipper jeg det tar type et halvt år før det resulterer i noe vi får høre om. Sånn er tidslinjene i denne bransjen. Probelemt er at verdens tregeste bransje og tiltrekker seg verdens mest utålmodige aksjonærer fordi fordi verdsettingen av selskapene er verdens mest volatile.

22 Likes

eller , dersom industrien nå etter virkeliggjøring av de første mRNAmedisinene innser at de vil bli helt avhengig av den beste delivery løsningen…så kan det bli stor etterspørsel etter PCIB’s løsninger.

var det noen som nevnte oppkjøp ??? :slight_smile:

husk at delivery er et uløst problem fortsatt og har vørt det i mange 1o-år og har kostet BP veldige summer i tid og utgifter uten å ha blitt løst tilfredstillende.

8 Likes

Håper ikke på oppkjøp selvom om det kunne gitt solid budpremie.

Det jeg håper på er nytt internasjonalt biotekselskap med produkt i markedet, flere indikasjoner i pipeline og flere teknologiben. Mange ansatte, forskningsmiljø og hovedkontor i Norge. Solid bidrag fra Norge til pasienter world wide!

Jeg mener det er totalt feil å gi fra seg teknologien nu.

Det sagt, en Asia partner i RELEASE studien og en mulig Vacc partner kan selvsagt være fornuftig nu!!!

Men oppkjøp nu, please no. Uforløst potensialet selv ved heftig budpremie mener nu jeg.

Det biotekmiljøet i Norge nu representerer gjennom blant annet PCI Biotech og radforsk porteføljen utgjør en ny mulig «olje-alder». Dette kan virkelig bli stort og ny norsk og internasjonal næring med skattekroner og arbeidsplasser i fleng. Ikke glem det oppi kortsiktig fokus.

@Intendanten det forstår jeg. Nu har virkelig de 20 største sittet tilnærmet rolig med 41-43% eierskap siste årene. Og er det noe som historien viser eks ved sektoren biotek ved mRNA moren (DN artikkel som INGEN hadde tro på og ble latterliggjort i åresvis) og Genmab osv er at de langsiktige i flere tilfeller har blitt rikelig belønnet sammen med pasienter. Da ingen ville investere i mRNA og teknologien var selv ikke de langsiktige investorer klar over inflow av billions usd som kom plutselig, overgikk verdivurderinger mangeganger forventninger. Genmab likeså, det tar tid å bygge teknologi, plattform og produkter. PCIB sin pipeline og plattform er solid og bred. Jeg håper og tror på suksess :pray::crossed_fingers:

14 Likes

Det er nok endel som er en smule lei av å vente. Har selv vært trofast siden 2016.

1 Like

Akkurat . Tid er penger det og.

1 Like

Eg he våre med sian 2009…
Og potensialet er utrolig mye større. Nå.
Enn jeg kunne drømt om,da…
Biotech vil bli en super trend fremover.
Og Pcib er definitivt plassert midt i smørøyet.:metal:

9 Likes

Fra presentasjon og video ved Høgseth.

mRNA teknologien til PCI Biotech gives full turbo effect! Totally amazing to watch and conclude with 14 to 29 fold increase in naked mRNA delivery with fimaNAC technology. Best if all it is In Vivo

No local or systemic side effects. And with XXX fold increase in effect it is almost as too good to be true. I believe a deal with a partner will change that view (it is for real, psychology, first mover!!) and give validation and confident for future great Science and products with the PCI Biotech plattform technology :crossed_fingers:

7 Likes

Hvor viktig det er for mRNA å kunne studeres/gjennomføres in vitro for å få på plass en partner? For hvis jeg forstår det riktig, så har ikke LNP den samme begrensningen. Hvis det er viktig så kunne kanskje in vitro gjennomføres med LNP? Så bytte til fimaNAc in vivo? Jeg regner med in vitro er vesentlig lettere og kjappere å gjennomføre eksperimenter med. Men man må alltid teste in vivo ettersom det er der medisinene skal virke.

1 Like

I don’t think it is absolutely necessary to have as good data in vitro when you achieve better data in vivo. It will probably be less efficient to screen for indications but still, good data is good data.

I mean why would AZ move to in vivo with naked mRNA when in vitro results were not as good! In 2018 pci applied for using up to 845 mice for fimanac experiments and I think only in july 2019 we came to know that the collaboration with AZ was at in vivo stage.

AH presentation was good I think. Lot of emphasis on better data vs LNPs. What I had mixed feelings about however, was the fact that he emphasized few time that pci biotech is an oncology focused company, I thought he probably should have kept the door opened there.

1 Like

@Lenny skrev følgende om dette;

Det var jeg som sendte inn spørsmålet til podcast:
Hvorfor «Lack of correspondence between in vitro and in vivo results»
Dette ble forklart av Jonas Einarson, som hadde snakket med Per Walday.
Dette gjelder PCI-teknologien generelt, og er en kjent sak. De må flytte forsøkene i musemodeller (in vivo) for å kunne se resultatene. Det er vanskelig å få resultater in vitra (cellesuspensjoner). Ulempen med dette er at det er mye lettere å gjøre det in vitra enn in vivo, men det svekker på ingen måte teknologien. Det er in vivo man ønsker å se effekten. Hadde det vært omvendt, så kunne man vært bekymret.

Det gjør bare screeningundersøkelser litt mer tungvint.

Eller mente Jonas Einarson som PW at dette er svært lovende og gode resultater. Nevner spesielt spennende resultater innenfor den leveringsteknologien som benyttes innen de nye mRNA covid-19 vaksinene.

Alt kan høres i starten av dagens podcast (01:50 - 04:50)

26 Likes

mRNA er absolutt i vinden. Kanskje de trenger noen som kan forsterke T-celleeffekten? :stuck_out_tongue_winking_eye:

16 Likes

Siterer:

Dersom kroppen ikke kan produsere såkalte T-celler, virker ikke vaksinen.

I 2019 registrerte WHO 229 millioner smittetilfeller av malaria. 409.000 døde av sykdommen.

Det finnes kun én vaksine mot malaria. Den har vist seg å være lite effektiv.

7 Likes