Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCIB: mRNA er i vinden

6 Likes

Ja, hvis NAC er nøkkel til suksess på dette mRNA feltet, så er Pcib midt i en sweet spot!

9 Likes

good read for those interested :slight_smile:

Nanoparticle Systems for Cancer Vaccine (February 2019)

nnm-2018-0147.pdf (3,9 MB)

Amphinex mentioned below:

6 Likes

Det er en ting som bekymrer meg med Nac. Vi har flere partnere som har holdt paa rundt 3 eller 4 aar, uten at det enda har materialisert seg en avtale med upfront payment. Ved god funskjon, burde ikke dette allerede vaere paa plass.??

Samtidig ser jeg at Per Walday melder om several strong respons for Nac. Naar man legger sammen dette, vet man nesten ikke hva man skal tro. Men jeg velger og tro paa Walday hvor, haapet mitt lever om at Nac kommer til aa bli ett solid block buster omraade for PCIB, dvs. oss. saa snart vi treffer paa en partner som har en medisin som fungerer. For ved feiling, tror jeg mer paa at det skyldes vaare partneres medisiner, fremfor vaar leveringsteknologi.

5 Likes

Var vel en grunn til at franskmannen måtte gå…PCIB har ikkje fått til noe kommersielt til nå.

Får jo håpe det er et sjakktrekk med Burgeren og at noe materialiserer seg med top 10 …

Lothian

2 Likes

Etter generalforsamlingen i forrige uke har vi fått god og fyldig informasjon fra tre av forumdeltakerne, @FiloD, @anon58924711 og @@Sorlendingen. Aller best; innleggene (referatene) utfyller hverandre, og de er sammenfallende på vesentlige punkter.

Særlig har jeg bitt meg merke i dét ledelsen nå sier om utsiktene til at forskningssamarbeidet med «Den store ukjente kjempen» nå – etter tre og trekvart år - går mot et videre samarbeid på klinisk nivå. Det er virkelig gledelige og lovende nyheter. Man kan bli starstruck av mindre. Vi snakker om Roche, Astra Zeneca, Merck eller et av de andre topp10-selskapene.

Levering av store molekyler (nukleinsyrer) inn i cellene står helt sentralt i fronten av medisinsk utvikling. Vi snakker om genredigering, CRISPR-Cas9 – eller som PCIB sjøl uttrykker det:

« fima NAc utilises the endosomal release to provide intracellular delivery of nucleic acids, such as mRNA and siRNA therapeutics, thereby addressing one of the major bottlenecks facing this emerging and promising Field.”

Overgang til klinisk utprøving betyr i praksis, og i tråd med PCIBs uttalte strategi, utlisensiering av PCI-teknologien for et spesifisert formål. Om det i den forbindelse vil bli utbetalt et forskudd (sign-on-fee) eller ikke, synes jeg for min del ikke er avgjørende. Prestisjen, publisiteten – og ikke minst, perspektivene fram mot det spektakulære, holder inntil videre i lange baner.

20 Likes

Kommer nyheter i løpet av juni sa PW…og det betyr altså ikke nok én forlengelse som tidligere? Meget spennende i så fall…:pray:

7 Likes

Noen av disse må snart gå klinisk. Eller terminere samarbeidet.
Vi vet at synergier er bekreftet, så mitt bet går på videre samarbeid, også klinisk.
Først ut…BioNTech

6 Likes

Vi kan jo håpe, men tror ikkje på dette før eg ser det svart på hvitt.

Skru forventningene i taket, og så bli avspist med null ny info og forlengelse i 6 mnd, nei det gidder eg ikkje denne gangen.

På tide å komme videre på fimaNAc…

Lothian

5 Likes

Ja, nå burde de utsette sommerferien til oktober og gi oss noe å regne på :money_mouth_face::gem::money_with_wings::pound::euro::dollar::moneybag:

5 Likes

@Lothian, enig i at man IKKE bør regne med dette da det har hatt en tendens til å “bare” forlenges i det uendelige…

Men… Som flere er inne på må det snart skje noe. Jeg mener snøffelen eller noen av de andre store bidragsyterne her inne nevnte, sist dette samarbeidet ble diskutert, at vi først kunne komme til å se noe skje her først i Juni 2019. Mulig jeg husker feil…

6 Likes

Jeg husker som igår meldingen som kom i juli 2017. Out of the blue. FimaChem ga resultat !!
Slik skal det bli med første FimaNac utlisering.

Tiden er mener jeg nærmere enn 3 år siden :slight_smile: Så enkelt er det.

3 Likes

Du tar ikke feil Don_Suger, jeg hevdet for over et år siden at vi vil se de første avtaler på fimaNAC i 2019, basert på ca hvor lang tid in vitro og in vivo forskning tar før man kan ta noe over i klinisk utvikling, og at det er naturlig at det kommer noe penger på bordet når man starter klinisk utvikling.
Ganske mange av våre samarbeidspartnere er der nå basert på hva vi vet ift avtaleinngåelse og hva som den gang ble skrevet om de forskjellige avtalene, og første mulighet for noe mer en bare et samarbeid er opplagt top10-partneren.
Dette er første avlesning med topp10 BP jeg reelt har et håp om noe mer enn bare forlengelse. Men vi får se, alt er selvsagt mulig.

20 Likes

Er ikke to år med museforsøk litt lite? Min tanke var at dette tar et år til, men håper selvfølgelig jeg tar feil.

1 Like

Når det gjelder nac ser jeg ikke bort ifra at Amphinex må prøves på flere nukleinsyrer etterhvert som de stadig blir bedre.

3 Likes

PW sa i den siste podcasten fra Radium at noe stort kan skje med fimaNac, slik at det er ikke tvil om at han har haapet oppe. Men jeg tar ikke av foer avtalen og pengene ligger paa bordet. Det gjelder forsaavidt alle tre forretningsomraadene.

Men til det, er jeg ganske sikker paa at det vil skje, for vaar leveringsteknologi fungerer. Det er kun snakk om og parre den med riktige medisiner.

9 Likes

Hva mener du?

Lysaker 10th September 2015 – PCI Biotech (PCIB) the Norwegian biopharmaceutical company, reported today that it has signed an agreement with an undisclosed top-10 large pharma company, with the aim to evaluate synergistic effects of the PCI technology with their therapeutic nucleic acid technology. Initially, the purpose of the pre-clinical research program is to determine whether PCI has the potential to enhance the therapeutic effect of their nucleic acid technology platform.

3 Likes

De startet vel ikke med museforsøk før i 2017? Eller husker jeg feil?

2 Likes

Det stemmer, ref børsmelding 10. juli 2017.

Så får vi se om de kommer videre fom 1. juli 2019…

Lothian

3 Likes

Oslo (Norway), 10 July 2017 – PCI Biotech (OSE: PCIB), a cancer focused biopharmaceutical company today announced that they are extending the preclinical research collaboration with an undisclosed top-10 pharma company, initiated in September 2015. The extended evaluation period spans over six months, until the end of 2017, and may be further extended.

The pharma company is one of the global leaders in nucleic acid therapeutics. The aim of the extension is to further evaluate the synergistic effects of both parties’ technology platforms and to determine whether PCI Biotech’s fima NAc technology has the potential to enhance the therapeutic effect of the partner’s nucleic acid therapeutic compounds.

The previous agreement covered in vitro studies, while this extension is supported by an expansion of the preclinical research collaboration agreement to cover evaluation of technological compatibility and synergy based on in vivo studies. The companies will evaluate the data generated in this research collaboration and explore the potential for a further partnership based on this outcome.

7 Likes