Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Petroleum Geo-Services (PGS)

Bytteforhold og det en nå ser av charter og mulig ny båt ut sier litt om hvor positive TGS er for skipene og oppdrag tenker jeg.

Synes TGPS synes å kunne bli en cashmaskin uten like de kommende år. TGS trigges nok også av new energy og karbonlagring.

2 Likes

PGS ASA - NEW SHARE CAPITAL REGISTERED

2 Likes

PGS presenting at the #ParetoEnergyConference today, highlighting that TGS and PGS will be a fantastic fit. Moreover, it sees improving market conditions as demand is picking up and day rates are improving significantly. The order book is at its highest levels since 2013 and they do not need markets to revert to historic levels as they can barely cope with 2019 demand.https://twitter.com/ParetoSec/status/1704498478284464534

4 Likes

SEB snur helt og oppgraderer aksjen fra selg til kjøp, dobler nesten kursmålet til NOK 12,6 (6,5). (Kilde BørseXtra)

7 Likes
2 Likes

Aasulv Tveitereid fortsetter å kjøpe TGS, men Magnus Halvorsen har lastet opp i PGS de siste dagene.

Henholdsvis 100 000 aksjer i TGS for AAT og 600 000 i PGS for MH.

4 Likes

The Egyptian General Petroleum Corp and several international oil majors are expected to invest heavily in exploration activities to help boost the country’s oil and gas output to improve energy security, supported by the funding of innovative technologies expected to further drive up production.

7 Likes

Fikk litt unødvendig juling på grunn av makro og emisjonen de siste dagene av uka. Fra i morgen bør PGS og TGS stige igjen. Snart Q3 revenue update.

4 Likes

Makro dritt til uken også. Oljen kan snu, tviler på usa gjør det.

Julingen fortsetter. Voldsomt og egentlig.

2 Likes

image
Du har jo den luringen i figuren med rød sirkel (GC på vei). Kan jo virke som at TGS og PGS er veldig korrelert, så usikker på hvilken kurs respons vi får.

1 Like

TGS har fått utvidet 3D -undersøkelser i USA. Midland bassenget i Texas.

2 Likes

The extension increases the size of the Pontiac 3D from 167 sq mi to a total of approximately 267 sq mi. and is located in Midland, Ector, Upton and Crane counties, Texas.

Grei økning det da …

2 Likes

3 Likes

Noen andre enn meg som stillerspørsmålstegn til utviklingen i dag?

Synes det er rart begge to er så langt unna opprinnelig markedsverdi det fusjonerte selskapet vil ha. Som er verdsatt til rundt 28 milliarder ref fusjonsbørsmeldingen (PGS 10,7 kurs)

Eneste logiske forklaringen er vel at markedet per nå mener markedsverdien er betraktelig lavere. Jeg tror at dersom man skal tjene penger på disse så man holde på aksjene sine til langt uti 2024. Neste store byks oppover vil jo bli hva de kan utrette og vise til i de fremtidige kvartalsrapportene sammen.

Dersom de imponerer hver for seg i Q3 og Q4 i år så kan det også bli oppgang. Da markedet forstår at det fusjonerte selskapet vil tjene mye mer enn det som er priset inn nå og verdien på utbyttene. Markedet virker ikke helt sikker på retningen per nå.

3 Likes

Nedslag av noen?

Sluttauksjon på dagens laveste når oslo børs og alt av olje var godt i pluss er meget merkelig. 2 mnd mulitklient oppdrag (idag-midten av november) gikk også i boks idag.

2 Likes

Helt enig og med dette stiller jeg enda spørsmål spørsmålstegn.


Noen med innside ab som ser noen sammenheng mellom selskapene på listene?

Skulle tro emisjonen satte en bunn, ble faktisk hentet inn 500 mill (pgs) og 1 milliard (tgs). Hvis ikke de som deltok i emisjonen har lastet opp til lavere kurs så skjønner jeg ingenting

1 Like