Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Petroleum Geo-Services (PGS)

Her dere sitter om dagene gutter :grinning:

1 Like

Nå er selskapet latterlig lavt priset

Mye som tilsynelatende framstår rimelig nå, eneste bekymring jeg har generelt er om børsene er altfor høyt priset nå og nye nedstengninger kan kverke momentum snart.

Den høyden er det ikke energi verdiselskapene som står for i alle fall. Oljen blir nok bullish igjen etter opec møtet i helgen.

3 Likes

Helt enig, helt andre oppblåste selskaper som har kjørt hovedindeksen, men like fullt.
Satser på et oljerelatert comeback snarest.

Har trua på opec møtet…

Satser på det.

Whoops… 76

Blir nok god stemning i PGS i morgen. Ikke gull å ligge short i denne nå, men den er faktisk en av de mest shortede på OSE.

Dette er helt konge, men opec dynamikken kan plutselig slå sur - la oss håpe dette ikke skjer. Kanskje det er et spill for galleriet. Tror imidlertid mange vegrer seg mot seismikk. Nasjonalt kanskje særlig pga. valg år og et potensielt regjeringsbytte.

1 Like

Stem SP er mitt tips. De har iallefall en folkelig tilnærming når det kommer til olje. De vil helst holde Sv og MDG ute av regjeringen. Og med nok stemmer vil de nok vinne frem. Vet det er sterke krefter i AP som vil tilbake til normalen der også, arbeiderene…

Stemmer H. Kun fordi jeg er fra Vestlandet og vil ha en Bergenser som statsminister. Høyre er bra for dem som kapitalistisk orientert, samt interessert i det minste status quo når det gjelder oljenæringen. Et bra alternativ for pgs dem også. Men, dette var voldsomt på siden av pgs.

Greit driv i pgs siste dager, men fortsatt lavt volum.

1 Like

PGS ASA: Q2 2021 Update

PGS ASA: New Share Capital after Conversion of Parts of Convertible Bond

1 Like

Det var positive nyheter - til forskjell fra konkurrentene. Gjennomsnittlig kursmål før Q2 var vel 5,4 om jeg ikke husker feil.

1 Like

Hei “Aksjewonka”. hva tror du skjer i pgs. i neste uke så får vi q2.
ut i fra det som har hvert sagt så har de øket omsetningen. men dette med å selge ut data fra biblioteket de har. skulle da tro
at man ikke har noe annet enn neste ren inntekt på dette.
ergo…kanskje gir det rundt 100 mill inn. sammen med at det er større aktivitet og at de har fått og får korona støtte så kan q2 bli betydelig bedre enn q1. får vi et slikt resultat så vil nok aksjen løfte seg. Er du inne i pgs enda? jeg har verken solgt i Solstad eller pgs. og håper at dette skal ordne seg. flott utvikling i solstad i dag. men jeg har ikke forstått hva som har skjedd som gjør at kursen løftet seg så mye.

Tgs kom dårlig ut og gir er negativt frempek på pgs. Heldigvis kommer pgs bedre ut en tgs. Det som er spennende med pgs er om dem kommenterer noe vedrørende «non-oil related» under q2. Kursmål strekker seg fra 4-10, med median på 5,4 ish. Er fortsatt aksjonær og tror pgs deriskes som følge usikkerhet vedrørende oljepris. Det er også seismikk som først ryker når utbygging av nyprosjekter står for fall. Jeg er optimist i pgs casen, men tror utviklingen tar lengre tid enn hva jeg forespeilet meg da jeg satte meg inn i casen. Det som er gøy med pgs at det er så lite som skal til for at selskapet blir børsvinner - slik som soff i dag…

Takk for svar og jeg er ening med deg. Her kan det bli samme utvikling som solstad over natten

PGS: FULLFØRT SALG AV CSEM-SYSTEM TIL OFG
Oslo (TDN Direkt): PGS har fullført salget maskin- og programvare samt åndsverk relatert til deres Controlled Source Electro Magnetic (CSEM)-system til Ocean Floor Geophysics (OFG).

Det fremgår av en melding mandag.

-Vi er veldig fornøyde med å fullføre transaksjonen med OFG hvor vil mottar aksjer i OFG og åpner opp for et tettere samarbeid. OFG sin ekspertise i multiphysics er uten sidestykke og spesielt viktig i de fremvoksende markedene for vår New Energy-business, sier konserndirektør for New Energy Berit Osnes i PGS.