Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Petroleum Geo-Services (PGS)

sant…men nå løftet det seg. noen som kjøpte et større volum. 4.34
intresant…

men støtten du viser er 4.2? og for top 4.5?
…kjøpte 100k nå 4.25… har ikke is i magen til å vente på 4.2

1 Like

Ja, mellom 4,18-21

1 Like

Gjeldsberg i sikte | Finansavisen

spennde omtale for pgs.

og her er det mer

Ønsker konsolidering i seismikk | Finansavisen

ser ut som at man fokuserer på seismik i finans avisen

«Det litt brennkvikt» om kommunistene kommer til makten blir sentimentet enda verre;(

Ja det blir komplisert men LO har vel litt kontroll på Ap og sp for vel olje og energiministeren som jeg håper da blir borten moe. Men det blir komplisert å få moen inn. Men i olje spørsmål så vil de også få støtte av høyre og frp. Trenger ikke å bli så gale. Men vi trenger real økonomi…og ikke symbole økonomi og et jag for å tilfredstill eu og ekstreme miljø partier. Men nå burde regjerings partiene fått i gang lete virksomhet og båring. Ellers så miste vi mange år i å hente inn disse tapte år. Ha en god helg

1 Like

Skremende å høre partileder debatten fra arendal. De fleste vil at man skal doble prisene på brenstoff ved å kjøre opp co2 avgiften. Videre snakker noen partier om å stoppe lete og båring. Der er liksom at man tror man kan klare seg uten olje og gass i norge og resten av verden. Først må man stoppe bruk av kull. Videre må man bygge ut mer atomkraft. Videre mer vindmøller…men alt dette tar tid. Slik jeg ser det nå så vil det bli en bust på wind. . Men pgs vil langsiktigt få noen utfordringer i den rike verden som har økonomi til å foreta seg disse miljøtiltakene… videre vil vi se mer industri død og at utviklings land vil ta industrien fra west europe og hva skal «ola dunk» nå gjøre?

Påtide å flytte ut:-) norge er blitt et galehus

1 Like

Hear HEAR!

Skulle til å knytte noen kommentarer til partilederdebatten i går mot pgs og seismikk. Der kom du meg i forkjøpet @OLADUNK1.

Fremtidsutsiktene basert på debatten i går for seismikk ser ikke god ut. Spørsmålet blir hvordan omstillingen blir fra olje/gass til eksempelvis mineraler.

Vurderer å ta tap.

1 Like

men husk at det er mye prat…
når realitetene kommer så blir det nok letet etter olje og gass i norge. Hvis man får til C02 lagring så blir det til at man gjør om olje og gass til hydrogen og sender ned i brønnen co2 som øker trykket på brønnen slik at vi kan produsere mer…vinn vinn.
Jeg har hørt at co2 omdannes til et fast stoff…vet ikke mye om dette. videre verden er stor og norge er en liten del av det store bilde hvor man leter etter olje og gass.
jeg vil nok sitte fast i båten enda på de kursene som er nå.

1 Like

Bra driv i dag. Hadde faktisk forventet mer.

Enig.pga olje prisen eller denne nyheten?
…men i media så blir det snakket om å stopp olje produksjonen og at vi må sette en dato… Det er jo et galehus som blir drevet av egne ambisjoner. Når noen har tullet med kompasset( Dvs. ARK noen kaller det NRK) så tror samtlige politikere at retningen er å stoppe olje produsjonen…videre at alt må være elektrisk. osv.
Men ingen spør seg hvor denne energien skal komme fra som skal erstatte oljen/kull/gass…osv. Ser ikke for meg at det kan erstattes av sol eller vindkraft i den nærmeste tiden…dvs innen for 30 år.
dvs… før jeg ligge i kista. Videre så er mange av disse miljø folkene
mot vindmøller og atomkraft. osv. Mange av dem vil bringe oss tilbake til stein alderen…en skinnfell om livet… fiskestang…foresten
så skal de ha oss til å bli vegeranere også—så det blir være enn stein alderen…huff. men de fleste bor på østlandet…så la oss sette opp et gjerde… la oss lage vårt eget land. samene…er jo nesten i mål. Hvor skulle ikke vi får det til?..ha ha ha

https://m.facebook.com/Kjetting-Jan-på-tinget-130671668899800/videos/?ref=page_internal&mt_nav=0&locale2=en_US

:cowboy_hat_face:

Ligger klar på 4,1-19

… men tror du vi havner der i dag? men enig at slik som aksjen går så ligger vi mellom 4.1 til 4.35. ergo… 4.1 er en grei posisjon tror jeg

Ikke dag, men virker som at kursen er fastlåst i et mønster - « trading range».

jeg har ikke greie på det men magseis fairfield gikk ned selv om de viser lys i tunnelen

Sell the news

ikke godt å selge grise kjøtt når du har en salgs bod i mekka eller medina,eneste man kan forvente seg er noe stein kasting fra noen i pyamas… ha ha jeg mener at når ark selger inn en avikling av letting,så er salgs posisjonen dårlig

Vel vel, vi får se hva fremtiden bringer. MSEIS leverte greie marginer tatt situasjonen i betraktning. Nå når den politiske debatten handler om når Norge skal stenge ned Nordsjøen blir utsiktene for seismikk generelt utrygg

1 Like