Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PetroNor E&P Limited (PNOR)

Enig der, i 2017 så trenger det ikke gå mer enn ett sekund for en overføring fra bank A til bank B…

1 Like

De har visst problemer i Nordnet i dag - skulle fikses i løpet av dagen. Men det blir fort penger av sånt, å ruge på andres penger :slight_smile:

Håper den bikker kr10 på forventninger til oljetreff

1 Like

Bare PAS og DNM gjør seg ferdig… Ser de ligger med netto i minus i dag, blir nok presset ned i løpet av ettermiddagen. Men det fundamentale er på plass, og nå venter jeg bare på melding om ROP som skal finansiere borringen i mai :slight_smile:

1 Like

Forresten: er det noen av dere som er inne i PEN (Panoro Energy), eller har synspunkter? Det er den aksjen jeg har mest i for tiden.

Kjenner den ikke godt, men det er en av aksjene eg har tjent penger på med trading.
Spennende case, men ikke følgt med på den siste tiden, så er ikke oppdatert.

1 Like

kommer til å swingtrade mellom APCL og OTS framover. Har solgt litt for mye APCL, men kommer nok til å kjøpe tilbake noe.

Ikke dumt å kjøpe litt OTS før påske og selge i dag. Det gjorde ikke jeg :slight_smile:

Oppdatering fra Pareto :slight_smile:

Pareto tar utgangspunkt i at det kommer en emisjon på 25 milioner $. Men denne er tatt med i beregningen når de setter NAV på 24 pr aksje,og hver brønn urisket potensial på 37kr.

African Petroleum offers exposure to exploration offshore West Africa, where it has built a 3-5 well campaign through farm-down transactions over the last two years. The deals, which provides APCL with cost carry for 2-4 of the wells, has been secured despite the challenging market for exploration assets during the oil price downturn. In our opinion, this provides industry validation of the high prospectivity on APCL’s blocks, which also is supported by significant drilling success in neighbouring blocks. We estimate APCL’s NAV at NOK 24/share (P/NAV 0.35x), with each well having an avg. unrisked potential of NOK 37/share. This includes dilution from a potential USD 25m equity issue that we estimate will make the company fully funded for all five wells.

4 Likes

Stoler mer på Pareto enn Mirabaud i hvert fall.

Dette kom opp nå, tidsstempel 12:59 i dag:

African Petroleum Corporation Limited (African Petroleum
or the Company) advises that 26,667 new ordinary shares
have been issued to current and former employees of the
Company upon the exercise of share options at a price of NOK
4.00 per share.

Det burde vel ikke ha mye å si?

Litt lenger ned:

As a result of the share capital increase, the Company has 117,924,204 shares in issue. This figure may be used by shareholders in the Company as the denominator for the calculations by which they will determine if they are required to notify their interest in, or a change to their interest in the Company. The shares of the Company have no par value.

Noen som kan forklare dette…?

Source Url: http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=425116

Ansatte har benyttet en opsjon på å kjøpe 26.667 nye aksjer til kurs 4 NOK pr aksje. Betyr ingenting annet enn at de ansatte får en bonus :smile:
Stoler mer på Pareto enn Mirabaud er vel smak og behag! Pareto er mer optimistisk en Mirabaud :slight_smile:

Første avsnitt var ok og ikke noe å bekymre seg over synes jeg , men andre avsnitt - hva betyr det…? Noe litt uforståelig aksjesjargong for meg det :slight_smile:

Stoler på Pareto fordi Pareto er norske, og Mirabaud visstnok var med å hente kapital for APCL. Optimisme er bra! Mirabauds analyse er jo også ganske optimistisk :slight_smile:

http://www.africanpetroleum.com.au/system/files/170418_APCL%20-%20Fully%20recharged.pdf

(samme link som noen poster over, så kan godt fjerne)

Begge analysene er meget Bull, ingen tvil om det, og de er enig om at fremtiden ser meget lys ut.
Det siste avsnittet er bare en frase om at nytt aksjeantall inkludert disse nye som er blitt utstedt må benyttes når man skal beregne om man må flagge ved noen flaggegrenser.

1 Like

Kommer nok en emisjon her, ( nei, ikke solgt mer ), spørsmålet blir på hvilket nivåer og tidspunkt.
Eg tror kursen skal videre opp før den Evt settes

2 Likes

@Kronn , enten det eller en farm-down på CI-513 eller en “cash farmout” av ROP.
Pareto anslår jo behovet for cash tilført behovet til å være 25M US$ for å ha det komfortabelt fremover.
Men tror jeg foretrekker en emisjon på 25M US$ på kurs 10 fremfor farm-down.

1 Like

Hvor mye kan denne egentlig gå på et eventuelt oljefunn. Har sett på selskapet fundamentalt, da oppsiden kan bli eventyrlig om alt klaffer.

Her er det Pareto har publisert i dag. Potensiell verdiøkning ved treff på de forskjellige brønnene. Så ved deres beregninger skal kursen opp 37 kroner ved en fulltreffer på borringen som starter i månedsskiftet.

2 Likes

Mener de kurs 182 ved treff på alle brønnene?

Hva synes du om denne formasjonen?

1 Like

Tror du får mer igjen for å bruke litt lengre kurshistorikk.

Du har helt rett @UNO - men du ser den samme utviklingen der. Dobbel topp og muligens høyre skulder kan dannes. Nå skal det sies at kursen møter 10-dagers snitt på 8 kr, så mulig kjøp på 8 kr hvis støtten her holder.