Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PetroNor E&P Limited (PNOR)

Naturlig med en korreksjon når aksjen stiger mye, Omsetningen er høy.

Er forøvrig interessert i selskapet, men kan ikke nok om caset. Tradet litt på 3 kr men var ikke lenge i aksjen av gangen. Ser baisserne på HO sier det vil komme en emisjon snart. Hva tror dere er muligheten for det?

Usikker har solgt det meste for å se an. Liker selskapet, men som du sier er det fare for EMI. Kjøper ikke det helt, men en emi på dagens nivå hadde nok vært sundt for selskapet.

Eg mener helt klart at selskapet bør utnytte muligheten nå, til og gjennomføre en emisjon iløpet av kort tid, og før en Evt tørr drilling som vil skape ny usikkerhet.
Håper vertfall på enn emisjon, hvor eg kan komme innigjen med det eg solgte forge uke.

1 Like

Det stemmer, 150-200 ved full klaff. Da er ikke resterende lisenser med i beregningen. Mirabaud har vel 249 som Bull i sin analyse.
Jeg håper som @Kronn på en emisjon slik Pareto antyder. Da er det godt finansiert ut 2019, og det blir en liten utvanning av eksisterende aksjonærer. Jeg tror ikke en emisjon vil påvirke kursen negativt da den vil fullstendig fjerne usikkerhet rundt finansene deres.

4 Likes

Pareto har foresten en investor lunsj på tirsdag hvor både CEO og CFO i APCL er tilstede!

5 Likes

@Kronn har du solgt deg helt ut?

Nei, langt ifra :+1:

2 Likes

Håper vertfall på enn emisjon, hvor eg kan komme innigjen med det eg solgte forge uke.

Hva er logikken bak dette…?

Emisjonskurs settes som oftest under børskurs?

Eg valgte å redusere noe, da eg har vert med i lang tid, og opplevd tolmodigheten som ett mareritt til tider.
Når aktiviteten rundt Apcl er blitt som den er blitt nå, altså mye positivt, og at kursen er på ett vesentlig høyere nivå nå enn dei åra eg har vert i aksjen, så mente eg det var fornuftig å ta litt gevinst.
Ikke fordi eg ikke tror den skal høyere, men eg nærmest forventer at det blir gjennomført en emisjon på nivåene vi er nå, og det før spud i mai.
Da vil Apcl kunne gjennomføre emisjonen menst aksjen er varm, og at man kan lokke investorer med at " hei, vi driller om noen uker ", det ville være sikkerhet for oss, mot at det ventes til senere, og at man risikerer og måtte gjøre det etter en evt drilling uten funn, da vil jo kursen trolig gå en del tilbake, så derfor vil eg gjerne at det gjøres nå.

Da vil eg innigjen med som er solgt, blir det ingen emisjon, så blir eg sittende med det eg har, og det som ble solgt, blir fortsatt i Funcom

2 Likes

Ok forstår men aksjen vil jo uansett vannes ut, og det kommer jo an på emisjonskursen om det vil lønne seg i forhold til salget i forrige uke? Håper i hvert fall det ikke blir en rettet emisjon - at alle aksjonærer kan bli med.

Nå er det jo ikke sikkert at det blir noe emisjon i det hele tatt, dette er jo kun spekulasjoner.
Apcl har også andre muligheter, men eg ønsker emisjon, for da å kunne sitte med bedre forhandligskort i videre forhandlinger, om Apcl ikke har cash, så vil det jo være lettere for "in-farmer, å presse Apcl i forhandling.
Har Apcl cash til å holde hjulene i drift, vil dei også kunne stå bedre rustet, og ikke hoppe på en dårlig deal.
Det er jo grunnet en evt utvanning, at eg ville sikre, og da også ha mulighet til å delta i emisjonen, gitt at den blir.
Alt blir jo her bare spekulativt, men Apcl har ingen inntekter, men dyre drilling program, viktig å sikre cash når aktiviteten rundt selskaper er høy, eg tror neppe det blir Moe dumping emisjon, her tror eg på en atraktiv velstemisjon

Høres logisk ut! Jeg har det som for meg er en stor post i APCL, så å sikre litt spillerom og mer langsiktighet med en emi er sikkert ikke dumt. Litt synd jeg kjøpte meg inn sent bare :slight_smile: Blir spennende å se emisjonskursen, om det blir til det.

West Saturn er bare dager unna ankomst, og alt virker til å være i rute, spud en av første dagen i mai skulle vel kunne være en realitet.
Skipet hadde neppe vert på tur om ikke det finansielle er i orden.

Kan forøvrig følges her :

Forventer ankomst 27/4 klokken 10

2 Likes

Jeg tror også de har kontroll nå. Den største triggeren som ligger foran oss nå er signering av avtalen som ligger på bordet. Hvis det er korrekt slik man nå tror at det er TOTAL som er partner så flyr kursen høyt. Total er tross alt en av supermajorene, og tenk hvilke signaler dette sender ut i markedet. Da kommer garantert de større husene på banen raskt. Spennende vår i sikte!

3 Likes

Hmm det store spørsmålet er om det blir emisjon eller farmout?
Jeg tillater meg å lime inn et innlegg som er blitt skrevet på et annet forum:

"Vi fik 2 spændende analyser i løbet af en uge af henholdsvis Mirabaud & Pareto. Den ene analyse regnede NAV ud med henblik på farmdown af ayame (mirabaud) og den anden brugte emmision (pareto) som grundlag for en estimeret markedsværdi.

Mirabauds analyse er blevet læst, godkendt & lagt op på APCL’S hjemmeside af ledelsen. Paretos analyse er uafhængig, da de ikke følger selskabet eller har økonomiske interresser i det. Eftersom at det er mirabaud der følger selskabet tæt og er i tæt dialog med ledelsen, så synes jeg ikke det er helt ved siden af, at mene mirabaud har fingeren på pulsen i forhold til pareto. “APCL continues in farm-out talks to fund the balance of this well(ayame), estimated at ~10US $ net” (citat taget fra mirabauds analyse)

Det der forstærker min tro på at ledelsen går efter farmdown er Jens Pace ordlyd

“Farm-out arrangement: the Consolidated Entity is progressing with negotiations with third parties relating to farm-out agreements and expects to receive sufficient working capital, through the reimbursement of past costs, to enable it to meet its immediate operating and drilling commitments”

1 Like

Jeg har også fått inntrykk av farmout og ikke emi, at det er snakk om å få på plass avtaler som sikrer økonomien i forhold til . Tror jeg bare sitter stille til det skjer noe, så får vi se om det er lurt eller ikke. Jeg klarer uansett ikek å time markedet - burde nok ikke vært så interessert som jeg er for tiden, for jeg blir fristet til å trade og taper på det. Samtidig har jeg jo også tapt mye på å ikke følge med i aksjemarkedet tidligere.

Hehe får håpe den gamle rustholken holder.

1 Like

Må si jeg er spent på utfallet av presentasjon i morgen med Pareto.
Når det kommer til emisjon vil jo dette redusere usikkerheten med tanke på økonomi, men jeg er usikker på om dette blir utfallet. Er det ikke noe regler i forhold til emisjon, hvor fort dette kan skje?
Da tenker jeg på en større emisjon, ikke det som skjedde i januar.

http://far.live.irmau.com/irm/PDF/2287_0/FANSouth1wellandSNE6TDannouncement