Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PetroNor E&P Limited (PNOR)

Som eg har nevnt tidligere, så båter håper eg på, og tror på en emisjon.
Grunnen er enkel, hva er alternativet, jo det er og selge seg ytterligere ned i lisens for å finansiere, noe som kunne være en fordel dersom drillingen ikke viser resultat, men vi tror jo på funn, og da er det jo best med en størst mulig eierandel.
Utvanningen vil bli minst i en emisjon

1 Like

Enig. Håper på en emi nå . Er jo viktig med størst mulig eierandel og da må det en emi til for å finansiere drilling. Da slipper vi også alle spekulasjoner om hvordan Apcl skal hente finanser. Tror på noen spennende uker og måneder :grinning:

@Nocturne , farm-down ble ikke avslått. Det de sa var at de ikke var villig til å gi vekk flere prosenter av sin andel uten skikkelig betaling. Dette forde de mener at dette feltet er utrolig bra og kan være et mye større funn enn det som er antatt tidligere. Ergo synes de at risk/reward er så bra at de aller helst vil beholde mest mulig av fremtidige inntekter da de mener disse blir formidable. De ressonerer på samme måte som oss, dumt å gi vekk gigantisk oppside for småpenger. Hvis de derimot får et tilbud som de blir fristet av er de villig til å ta denne, og de anser markedet som svært bra nå.
De nevnte også andre muligheter for å betale regningen, eks. mellomfinansiering fra Ophir.
En annen ting som er utrolig spennende er størrelsen på aktøren man ligger i sluttforhandlinger med. Dette er nesten helt sikkert en supermajor, en av de syv store. Tenk signalet som sendes ut i markedet dersom oljemyggen APCL signerer en svær avtale med TOTAL(slik man venter på nå). Uttalelsen under fra analytikeren Savage i Mirabaud(han som kjenner selskapet best) er megabull:
"- Den politiska risken kombinerat med borrkatalysatorn bidrog till African Petroleums omvärdering, det vill säga före veckans nyhet om en partner. Men fram tills den potentiella partnern har skrivit på den prickade linjen och deras identitet avslöjas, kommer marknaden inte att se hela värdet av avtalet."

Ny selskapspresentasjon i dag!
http://www.newsweb.no/newsweb/attachment.do?name=Corporate+Presentation+Apr+2017+-+FINAL.pdf&attId=161466

Kan ikke se så mye nytt, men det kan jo tyde på evt emi at de lager ny presentasjon - eller…?

Takk for svar @Sunhome - fint det går an å spørre uten at folk hele veien tror man skal ha “billig inngang” :smile: Jeg satser på at den ikke stikker før finansieringen er avklart, dvs. innen 1-2 uker. Må også allokere litt midler mellom ulike kontoer (TTT) - så får vi se om jeg rekker raketten! :wink:

Det tror jeg ikke er noe problem. Eneste jeg forventer at kommer nå er informasjon fra Iphir om at borring er i gang etc. Ikke utenkelig at noen blir nervøse eller utålmodige de neste ukene, så kanskje håp om en liten dupp? Uansett så er jeg av den oppfatning av at oppsiden er meget god uavhengig av om man kommer seg inn på 6,8 eller 10 :slight_smile:

• African Petroleum received US$16.9m in cash at completion

Spør sikkert dumt her nå men hvorfor kan de ikke bruke disse pengene til å betale regningen?

Kan først brukes etter oppnådte milestone, ikke helt oversikt over restriksjoner

Som @kronn skriver så er de restricted frem til Milestones. Hvordan avtalen er vet jeg ikke, men det er jo mulig at de frigis delvis? Kanskje noe ved borrestart? Så spørsmålet ditt er helt relevant, men jeg har som sagt ikke funnet noen informasjon rundt restriksjonene.

OK. Finner ikke noe dato for oppstart Senegal, Gambia og Sierra Leone. Er disse forventet i år?
Tipper den partneren det er snakk om er Total. Ligger litt i kortene det. Her er det snakk om Farm-down, ikke sant?

Sierra Leone ligger lenger frem, det er på ultradypt vann.
Ingen datoer i Senegal og Gambia enda, men de forventer å borre 1(kanskje 2) i år, og 2 i 2018. Avtalen som man antar er med Total gir Total 70% av lisensene og alle(nesten) kostnadene til drilling.
Første borret går ned 1.mai på CI-513.

Jeg tolker det som at de gir bort 70% av lisensen mot at de ikke påtar seg noen risiko da?

APCL sitter da uten økonomiske forpliktelser i forhold til drilling, korrekt. Hvis det ikke blir funn så fikk man forkastet den lisensen uten kostnad(Total(eller partner) skal også dekke lisenskostnader etc). Blir det treff så skummer man fløten.

4 Likes

Det er noen sinnsyke anslag, selv med å selge seg ned, så anslås det vanvittige mengder olje, er på farten, men det finnes info rundt mengdene lett tilgjengelig

BREAKING NEWS FRA MARVE!!!
Nå er det straks for sent i komme inn for en billig penge! Vi skal ha farm-out med TOTAL!!!

http://forum.hegnar.no/post.asp?id=21402875

Innlegg av: Marve_Almar (26.04.17 16:58 ), lest 685 ganger
Ticker: APCL
Endret: 26.04.17 17:08
APCL - Det er TOTAL og vi er NÆRE
Her er det noe i gjære, i følge africaintelligence allerede “in the coming days”. Her er ROP og SOSP blandet sammen, men Total passer som hånd i hanske på våre spekulasjoner og disse pleier å være spot on når de sier noe er ventet i nær fremtid. Her lukter det ROP også av Total! Vi er i SPILL!

BREAKING NEWS, 26/04/2017: Who is Frank Timis’ mysterious saviour?

On April 18, African Petroleum, running late on its drilling obligations on the giant Rufisque Offshore profond permit, announced that it has signed a preliminary agreement to sell 70% of this block to a “listed company with vast experience in deep drilling”. According to our sources, this is French major Total, which is expected to make an announcement in the coming days. Total has committed to drill two wells for a combined $35 million. Founded by Frank Timis, who is still the group’s main shareholder, African Petroleum should have drilled a first well on Rufisque Offshore profond in 2015 (AEI 732). Short on funds to carry out work on an area with depths of 1,000 to 2,000m, the company has been pushing back deadlines for the past two years, helped out to no small measure by Timis’ close ties with the Senegalese presidency. Total’s expected arrival should unblock the situation. Rufisque lies adjacent to the Sangomar Deep permit, where Cairn Energy has identified reserves of several hundred million barrels since 2014 (AEI 746).

Africa Energy Intelligence will detail how the deal was hashed out between African Petroleum and Total in its May 2 issue.

1 Like

Nesten skummelt hvor sikker jeg føler meg på at dette går veien for oss!

2 Likes

Helt enig! Og i morgen skal Total tilfeldigvis legger frem First Quarter rapporten sin, tipper vi hører noe da…

1 Like

:persevere:

Spennende dager,borkronna går i bakken om kort tid, her kan alt skje,
Timis er en luring :+1::sunglasses:

2 Likes

Timis er heldigvis vår luring :smile:

1 Like