Gitt verdi på rundt 1 mrd kroner (realistisk?) så er jo det ca. hele mcap’en til selskapet pr.d.d
Super indlæg der nochturne.
Man kan næsten ikke få armene ned igen. Ha’ nu en fantastisk weekend og husk at slappe af.
Stark
Kan det ikke bare bli tirsdag nå da !?
Spud er i morgen, men hva skjer på tirsdag?
Børsen åpner vell
Joda, ser den. Men hvis det ikke kommer noe news på tirsdag så blir det vel ikke de store reaksjonene oppover? Spud er jo i stor grad priset inn nå, tross børsmelding.
@Nocturne, nå må du følge med! Artikkelen om APCL og TOTAL blir jo publisert på tirsdag 2.mai
Du må følge med ellers blir det slik som dette resten av livet
Hehe, helt OK. Jeg skjønner bare ikke hvordan triggere som er så tidfestet blir triggere, men skal ikke klage.
Du vet jo jeg benytter en del TA og ser at det er mer å gå på ifht. RSI, men bollinger topper ut på rundt 11 kr.
Er det forventet rundt 26 dager boring?
26 dager drilling, og så en uke to før vi har de første resultatene.
Triggeren er når det står skrevet svart på hvitt at det er TOTAL man skal signere. Dette er en slik game changer at det nesten ikke er mulig å forklare.
Over 10 er ukjent farvann, blir spennende å se. Kommer det en pm om ROP går den rett opp, da ligger alt til rette for strake veien opp til Mirabaud og Pareto sine kursmål klar.
Hva er pareto sitt kurs mål ? Finner ikke analysen når eg er logget inn hos dem
Interessant. Takk skal du ha👍
Der kom artikkelen til Africa Energy Intelligence og det lukter TOTAL lang vei av ROP også. Her har det som vi har snakket om pågått et politisk spill i lang tid og at vi og TOTAL er partnere innen kort tid er ganske sikkert:
Total’s entry into Rufisque Offshore Profond comes after intense political lobbying by the French major.
Revealed by Africa Energy Intelligence ( aEI 791), Total’s recent purchase of 70% of African Petroleum’s stake in the colossal Rufisque Offshore Profond permit was managed on a political level. France’s former Prime Minister Manuel Valls on visit to Dakar opportunely pointed out that “recent oil and gas discoveries” were an opportunity for French businesses, and Total above all. This same message was repeated behind closed doors to the Senegalese president Macky sall. At the time, Total was hoping to negotiate an entry into Senegalese blocks Saint Louis Offshore Profond and Cayar Offshore Profond, which form part of Senegal’s giant Tortue gasfield (seep.2). But the group was quickly ousted by Exxon and, most of all, BP. In midDecember, Total managed to get back into the game when Sall came to visit Paris. CEO of the French major, Patrick Pouyanne, met in private with the Senegalese head of state and spoke of several possible investments, including in particular an entry into Rufisque Offshore Profond, which lies adjacent to Sangomar Deep, where Cairn Energy has identified reserves of several hundred million barrels since 2014 (aEI 732).
The operator of Rufisque, junior African Petroleum founded by Frank Timis, should have drilled a first well in 2015 but, short on the funds needed to finance the work over an area lying at depths between 1,000 to 2,000m, the company has been pushing back deadlines for the past two years, helped out to no small measure by Timis’ close ties with the Senegalese presidency. As part of the agreement negotiated with African Petroleum, Total has committed to drill two wells for a total $70 million.
Bare å fylle på da med andre ord?
Dette er uvirkelig! Foruten avtalen som er i sluttforhandlinger så har vi altså en avtale med Total på ROP, attpåtil med 2 drillinger. Tenk så mange muligheter vi nå har foran oss til å finne olje, dette er hinsides alt jeg har drømt om. Gleder meg så ufattelig mye til fortsettelsen!
Eg gleder meg med deg
Dette har vi fortjent etter en tålmodighetsprøve av dimensjoner
Eg vil vurdere å kjøpe meir, men tom for peng, så da må eg frigi andre steder, får sove mott pp det inatt.
Akkurat komt fra hytta, nå skal det leses
Kanskje man må pantsette kjerring og unger, her bør det handles for alle tilgjengelige midler.
Hvis ikke APCL blir en av årets vinnere på Oslo børs skal jeg spise bønner resten av livet!