Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PetroNor E&P Limited (PNOR)

Randoms på HO er tydligvis mer til å stole på enn randoms fra XI, så vet du det til neste gang. :wink:

2 Likes

Viktig info :

Reference is made to the announcement by African Petroleum
Corporation Limited (“African Petroleum Corporation” or
the “Company”) on 3 May 2017 at 8.01 CET regarding the
allocation of the Private Placement.

The key dates and information relating to the subsequent
repair offering are as follows:
2 May 2017: Last day (inclusive)
3 May 2017: Announcement date
3 May 2017: Ex-date
3 May 2017: Date of approval
4 May 2017: Record date

Det var mye rart å lese rundt om igår

Skal bli det men megler visste ikke noe mer for øyeblikket. Jeg kommer til å tegne det jeg kan når det blir mulig. Ser kursen har svingt mye i dag.

Ja, dvs på XI er de ikke randoms da alle er der med fullt navn. Glad det har gått bra sålangt for alle som har aksjen. Nå har man jo en mulighet å komme seg ut i pluss og få delta på rep emi.

Da vet du at det er enkelte på XI med fullt navn som ikke er til å stole på da. :slight_smile:

Glemte en ting. Tegningsrettene vil ikke bli mulig å selge.

Da er eg ute med det eg kjøpte på åpnig, pluss at eg har sikret noe fra tidligere beholdning.
Skal delta i rep emi

5 Likes

Gratulerer med en grisebra gamble! Morsomt å se noen som lykkes med sin egen strategi og ikke bare gjør sin resten av forumet. :slight_smile:

2 Likes

APCL gjennomførte tirsdag en emisjon for å finansiere sitt utbyggingsprogram . Selskapets ledelse var i Oslo forrige uke for å møte investorer, og i den forbindelse besøkte de også Pareto TV. Se opptaket her. http://www.paretosec.no/pareto-tv/african-petrol

Aksjen hår ex retter idag, kanskje noen tror den går INK ?

Føler at de på XI har hatt en negativ tone mot APCL fra dag 1, og stort sett bare prata om hvor stort luftslott det er. Men i den siste uka når den tok såpass av så var det overraskende mange som kom frem der inne med lite kunnskap om APCL. Jeg fulgte på med både her og XI, og informasjonsflyten var mye mye mer presis og raskere ute her på tekinvestor. Tommel opp for dette forumet

10 Likes

XI medlemmene har mye å lære av kremen på tekinvestor :+1:

Men det skal sies at Apcl har hatt oddsen mot seg over flere år, og uten produksjon, så er det naturlig at ikke “proffene” tar grep i aksjen, før en viss utvikling skjer, som forhåpentligvis nå

6 Likes

"The pressure’s on
You feel it
But you got it all
Believe it

When you fall get up, oh oh
If you fall get up, eh eh
Tsamina mina zangalewa
’Cause this is Africa"

3 Likes

Da er jeg ute av APCL. Litt i går på 12 og resten i dag på 9.89.

Likte rett og slett ikke urolighetene som kom i går, og tror ikke det var det siste av uroligheter i forbindelse med APCL og lisenser.

Faller den ned på 8 tallet får jeg ta en ny vurdering på hva jeg gjør, men akkurat nå synes jeg gevinstsikring var det rette å gjøre for min del.

Har vært noen fine uker i APCL, og forhåpentligvis fortsetter oppgangen.

8 Likes

Jeg vurderte også å selge hele potten og få lavere snitt… men noe sier meg farm-out avtale er like rundt hjørnet. Siste ord er heller ikke sagt om ROP. Så tror jeg også det blir litt forventning rundt boreresultatene i slutten av mai :slight_smile:

Finnes det muligheter for ferdig farmout-deal før repemi/emisjon er fullført? Eller er det logisk at det vil ligge litt lengre frem i tid?

Ja jeg tror nok at denne fortsetter å stige og at jeg her kan ha gått ut altfor lavt. Men en skal føle seg komfortabel med hvor en har satt pengene sine også, og etter rotet som nå er så er jeg mer avventende. Er tross alt en del penger det er snakk om, så da er det bedre å gevinstsikre og heller ta en ny gjennomgang uten å være bekymret for en negativ melding rundt lisenser.

Godt mulig jeg kjøper meg inn igjen innen kort tid, alt spørs på hva informasjon som kommer frem.

Jeg er heldigvis ikke så stresset med tanken på å ha solgt for tidlig. Jeg har et beskjedent mål om 10% avkastning på de aksjene jeg går inn i på 12 måneders horisont. Når jeg da kan hente over 100% på noen uker så er jeg strålende fornøyd, uavhengig av hvor mye mer den vil gå i ettertid.

Absolutt! Mener å huske du hadde snitt på 4 kr så all grunn til å være fornøyd med det! Prøvde bare forklare min logikk med å ikke gå ut med alt enda :wink:

Jeg var vel over en månedslønn i gevinst i går, som er ca. 2k i dag, men sånn er det :wink:

@Kronn Hvis du ser presentasjonen av selskapet hos Pareto nevner Pace at de venter på signaturen for endelig avtale i Gambia / Senegal. Derfor tror jeg den kanskje kan komme før vi får brønnresultatene… :smile: