Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PetroNor E&P Limited (PNOR)

En real berg og dalebane idag, bedre enn Tusenfryd :smiley:

1 Like

Akkurat som Funcom i gamle dager :+1:

1 Like

håper vi får svar før 6 uker har gått om avtalen er i boks men det er vell litt optimistisk.

Nei så det, noen ganger blir antagelsene rette, andre ganger feil, idag ble det rett

1 Like

Syns du har hatt mye rett i det siste Kronn! :eyeglasses:

3 Likes

Joda, noen rette har det blitt, men det er nok noen feil også, men feilene prøver eg å dekke over :wink:

2 Likes

Marve kan få sagt det:

2 Likes

Kommer til å runde opp i APCL når jeg får feriepenger. When in trouble, double.

3 Likes

hehe, leste den nettopp. Kanon han der Marve :)))

2 Likes

Angrer litt på at eg ikke kjøpte nede på 4kr, nå når den er over 5
Marve er flink, og kanskje en av HO dyktigste skribenter, og finner mye bra.
Men det har også vert sånn siden 2014, at noen har skrevet veldig mye bra, uten selskapet har fått utvikle seg i den retning som vi skulle ønsket.
Som eg har sagt før, høy risiko, men aksjen er billig om hot blir signert som endelig avtale.

2 Likes

Angrer selv på at jeg ikke fylle på mer. Fortsatt litt i tenkeboksen. Har en gut feeling på at den bare komme til å stige videre og videre på forventning. Vil jo tro en farmout betyr såpass mye at kursen skal veldig vesentlig opp dersom det går i boks. Foreløpig holder jeg meg til den lille lytte posten jeg satt inn på 4 blank.

1 Like

Den går garantert opp en god del på signert avtale

1 Like

Sitter med 5000 akjser kjøpt på 4.95. En liten gamblepott, realisert 3000 i gevinst på to trades tidligere, så nå venter jeg ut tror jeg og ser an om det blir halleluja eller omfg

1 Like

Hvor langt ned har du klart å snitte kursen?

0.50 øre. Fra 8.50 til 8 blank. Reelt sett er snittet lavere da dette er inkl. gevinst fra trade fra 8.50 opp mot 10.50, men har ikke regnet på det. Regner med å kunne komme 50 øre til ned ved å kjøpe litt mer til uken :slight_smile:

1 Like

Ja frister å prøve å komme seg inn med litt mer tidelig på 5 tallet før en eventuell farmout melding.

Skader ikke å runde opp. Dobler den seg ved positiv melding så tjener jeg liksom 150k på rappen. Så det er verdt risikoen. Har jo veldig tro på farm out så ser det ikke som en 50/50 gamble lenger. Mer 70/30.

Går det åt skogen reddes jeg inn av gevinst i Nano. Vinn-vinn :wink:

1 Like

Hehe, sant nok. Lurer på hvor høyt den kan gå ved en eventuell melding? Bør gå et godt stykke over emisjon kurs.

Tipper en dobling i første omgang. Type 10 kr. Så vil den forts. oppover mot 12-15 kr utover, alt etter hvor god avtalen er, og når evt. boring er forespeilet. Avtalen innebærer boring av 4 potensielt veldig gode brønner. Treffer de på bare 1 av disse så skal aksjen opp i minst 30 kr.

2 Likes

Gikk inn med en post her i og med at dette er en aksje vi snart får nyheter fra i en ellers litt “død” børssesong. Høy risk/reward i dette papiret med andre ord og hvor kursen har vært “utbombet” i det siste. Her vil positive nyheter kunne løfte kursen betydelig fra nåværende nivå.

Velger under å kopiere inn et av de få kvalitetsinnlegg fra Hegnar Forum som bedre belyser nyheter /potensielle kurstriggere i svært nær fremtid:

"The interest around the stock seems to be dropping these days - which to me makes little or no sense at all, given that we are now on the doorstep of the most interesting “company making” news in the recent history of the company.

So I figured I would make a “Trigger Countdown” list :slight_smile:

Heads Of Terms - Countdown = 0 to 14 days
(Summary from Andyo)

Firm:
*Incoming third party (partner) ownership: 70% operated interest
*Licenses: SOSP in Senegal, A1 and A4 in The Gambia
*8,5 MUSD in cash to APCL
*Fund 100% of atleast two deep water offshore wells of up to 35MUSD per well
*Fund 100% of 3D seismic acquisition (other items)
*Fund 100% of pre-stack depth migration (PSDM) processing / reprocessing (other items)

Optional:
*Fund 100% and 85% of further two wells at a gross cost of up to 35 MUSD per well

Calcuation:

Firm:

• 8,5 MUSD in cash
  • 21 MUSD (35 MUSD x 30 % x 2) - Firm
  • 10,5 MUSD (35 MUSD x 30% ) - Optional
  • 8,925 MUSD (35 MUSD x 85% x 30 %) -

Optional

• 15 MUSD (estimated) - Other items
    = 63,925 MUSD estimated total deal value for APCL

FAN South-1 Well Results = 20-35 days

• FAR/Cairns/Woodside well being drilled less than 10 km. from APCL’s Gambian A1 License on the Alhamdulia FAN prospect, located on a FAN structure which stretches far into the APCL Gmabian A1 license, and which comprises a significant part of the prospective resource base on the A1 License (In addition to the SNE-analogue prospects). Potential for significant derisking of large parts of APCLs prospective resource base.

Optional Triggers:

• License Extension Gambia: 0-14 days
    (Optional because it could be PMed alone, or together with the HoT agreement)

• License Extension Sennegal: 0-14 days
    (Optional because it could be PMed alone, or together with the HoT agreement)

• Additional Results from CI-513 well analysis: 0-60 days

• Update on Siera Leone (Joker) where:
    “Earlier stage assets in Sierra Leone which continue to generate industry interest and where we see significant long-term potential.” (Charimans statement Annual Report p. 4)

• ROP (0-60 days)
    Is more or less “discounted” by the stock market today, due to Total’s announcement, but not actually terminated by Senegal Government. Meaning that APCL has a legal right & thereby a bargaining chip in the “political game”.

A lot of “goodies” both in Near & long term here - and the company has no debt and a recent share capital placement of 250 MNOK ca. 75% above today share price, removing any liquidity concerns from the long term picture.

Please add triggers if you see any I did not include.

The stock market is a device for transferring money from the impatient to the patient. -Warren Buffet

Best Regards
PranX"

6 Likes