Nå er eg bare glad eg ikke løp etter over femmeren
Når vurderer du igjen?
Usikker, attraktiv inngang nå, men eg føler likevel for og vente til ting er avklarert, så kan eg heller kjøpe dyrere men med langt mindre risiko.
Men som sagt, eg anser inngang på dagens nivå som god, men likevel high risk.
Eg sitter i minus i Funcom, hadde status der vert litt annerledes, hadde eg nok tatt litt risioko her nå, men eg har endret risikonivået mitt fra tidligere
Ser Bergen droppet idag da kontakten alle mente var sikker, ikke ble noe av, mann ser fallhøyden som blir når ting ikke går helt etter planen
Man bør absolutt være klar over å miste 50%+ av innvesteringen om de ikke klarer å lande en avtale. Men oppsiden er minst 100% slik jeg ser det. Så risk / reward er ikke så galt, men det kommer an på hvor stor sannsynlighet en gir at de lykkes å lande avtalen da. Jeg operer selv med 70/30 for positivt resultat…
Eg er enig, 100 prosent i første omg er mulig, samtidig vil mulighetene som hot gir, genere muligheten for enda en dobling
Med litt effektiv trading de siste dagene har jeg snittet ned fra 8,64 til 5,27. Har hatt en del kjøp rundt 4,60 for så å selge de igjen på blant annet 4,7x og 4,8x. Regner emd å få snittet ned ytterligere og stikke av med enda litt mer gevinst før melding foreligger.
Det er godt gjort! Må passe på at du ikke er ute når meldingen kommer da
Eller Evt passe på og være ute når mld kommer, vi vet jo ikke innholdet i den
@Hocki heftig god trading det da, godt gjort å snitte ned såpass, alt etter størrelsen på beholdning vel og merke. Bra jobbet
Takk for det, fornøyd selv!
Angående melding er jeg litt usikker på sannsynlighet for god melding, og det er også noe av grunnen til at eg snitter ned. Hadde jeg vært mer sikker på god melding enn eg er hadde jeg ikke hatt valgt å snitte ned sånn jeg har gjort nå. Da hadde jeg heller bare kjøpt mer på disse nivåene og sittet stille ellers.
Håper å få snittet under 4,8 etterhvert, men aner at jeg har litt dårlig tid. I dag bommet jeg med kjøp 4,6 og salg 4,82, da den kun snudde på 4,80. Har ikke så mye tid til å følge med heller de neste dagene, men regner med salget går igjennom ila noen dager, hvis ikke prøver jeg med kjøp på 4,4x og salg 4,6x.
Hvordan regner du for å «snitte ned» ? La oss si du har som meg, ca. 20k aksjer med 8 i snitt (160k totalt). Disse er -62k (ca) med dagens kurs. La oss anta at aksjen svinger .20 øre daglig. For at jeg skal klare å gå i pluss her må jeg kjøpe / selge 20k aksjer 15.5x med 0.20 øre profitt hver gang (4k gevinst). Sannsynligheten for at jeg klarer det 15.5 av 15.5 ganger er jo forsvinnende liten.
Tenker jeg feil her? Bare lurer på hvordan folk regner når de sier «snitte ned».
Ser @hakon har gjort samme øvelsen i Funcom, men vet ikke hvordan.
Tar prisen du betalte 160k minus gevinst på 4k og deler på antall aksjer du har ( 20k)
Ditt nye snitt på beholdningen blir 7.8 etter traden din.
Du må trade hardere. Jeg kjører 1-2 % og 225-250k i innsats
@Janno Ja, det er det jeg mener, for å snitte ned til - si dagens kurs da, så må jeg klare den øvelsen type 15 ganger, ikke sant? Da sitter jeg heller i ro. For det første er det ikke sikkert aksjen svinger 20 øre daglig, for det andre skal du være ekstremt heldig og “treffe” disse ørene, og for det tredje må du ha nok volum i aksjen til at du skal klare å komme deg ut med beholdningen.
@Hakon Jeg skjønner ikke hvordan du klarer det. For det første må du ha nok volum til at du skal klare å dumpe 100k aksjer (som tilsvarer 225-250k innsats). Mulig det er det i Funcom? Har ikke sjekket i det siste. Og så spiser jo kurtasjen opp en del av gevinsten?
Ikke noe problem kurtasje på ca 100x2. Gevinst på 2-5k avhengig av hvor langt jeg kan strekke den. Kjøper og legger til salgs omtrent samtidig. F.eks i går når nyheten kom kjøpte jeg på 2.36 og la til salgs på 2.4. Det var kjappe 3800,- på et par minutter
Klarer jeg det 3-5 ganger på en vanlig uke så er jeg fornøyd
Hovedpotten sitter jeg jo med så bonusen er at for hver trade så synker snittet. Du må gjerne regne på det. 100k på 3.93, 100k på 3.71. 100k på 3.5 og 200k på 3.2.
Nå har jeg fremdeles 500k og 2.571 i snitt
Bestilt topp20 liste. Legger ut da jeg mottar!
Nice, skal se på den senere ikveld.
Sarella er jo Frank Timis, hva tenker vi om at sarella selger ?
På hegnar er det selføgelig positivt at Timis selger seg ned, eg anser det som ett dårlig tegn at Mr Apcl, kongen selv som har gjort det mulig for Apcl og eie lisensene, at han velger å selge seg ned.
Spennende utvikling, om det drøyer med hot, tror eg på kursras