@Kronn selvfølgelig ikke positivt at han selger seg ned. Hvorfor? Tror du han vet noe?
Tja, Nan være mangen grunner, det kan jo og være så enkelt at han sitter må veldig mangen alsjer og synst det er greit selge en liten del for å sikre seg noen millioner på kontoen sin.
Han bør jo egentlig ikke kunne selg på info som ikke resten av markedet har, det ville være spennende å se om han fortsatt selger.
Er en meget spennende aksje og følge dette her! Ser ut som at frykten begynner å spre seg blandt småaksjonærene.
Jeg beholder mine fortsatt med knusende ro, selv om tanken om miss på HOT har streifet meg.
Vanskelig å vite om en skal snitte ned nå og lukke øynene, eller vente på melding og snitte opp (hvis meldingen er positiv) eller snitte ned (hvis meldingen er negativ). Regner med at hvis meldingen er positiv så vil aksjen gappe opp mot 12-15 kr etc. Det er STORE kursmål innbakt i forventningene. De som har regnet på det sier avtalen er verdt 13 kr pr. aksje, noe som gir 17 kr pr. aksje med dagens kurs.
Ja er fristet til å snitte ned med dagens lave kurs, men er egentlig alt for tungt lastet allerede.
Får bare krysse fingrene for at positiv melding kommer snart
Jeg snitta ned - fikk på 4.20. Nå tør jeg ikke kjøpe mer. Hehe
Tok litt her idag. Mulig det kommer melding over helgen
Har du tenkt på mulig innhold i meldingen da ?
Den afrikanske menigheten på OB klarer nok å gjøre en dårlig melding til noe positivt…
Hehe, godt sagt
Men eg er enig i at kursen er attraktiv nå
Joda, men fra spøk alvor kan en melding gå begge veier. Skal mye til for å få tap av lisens(er) til å bli noe positivt liksom. Samtidig priser ikke markedet inn underliggende verdier (om de fortsatt er der) ved farmout.
Hvilket snitt har du kommet deg ned til?
7.49…
Er vel ikke det verste, jeg har snitt på rundt 10 så her er det vinn eller forsvinn!
Vurdere å kjøpe meg en liten lyttepost, eg merker jo spenningen.
Går HOT i boks, ville alle etterhvert komme i pluss igjen
Hvor stor er en lyttepost?
Type 1% av portefølje ?
Ser flere skriver lyttepost men ingen skriver OE om størrelse
Jeg tror lyttepost bare er et utrykk som ofte blir brukt som en helgardering.
- Jeg kjøper bare en “lyttepost” sånn at hvis den dropper 9000% dagen etter så kan jeg alltid si at det er ikke er så farlig fordi bare var en “lyttepost”.
Men pr definisjon så er det vel bare en helt vanlig aksjepost som er en god del mindre enn den ellers gjennomsnittlige posten i porteføljen?
Se der, ja!
Da har FAR fått de nødvendige underskriftene fra Gambia, og det er nærliggende å tro at APCL vil få sine underskrifter ila kort tid!
Dette fikk meg til å gå i fra å tro det var 80% sikkert at det ble en ny forlengelse/utsettelse av HoT, til å tro at det er 80% sikkert at avtalen ligger ferdig FØR 20.07
DEILIG å se ting skjer i Gambia!
GAMBIA
-
Vil bore så raskt som mulig, APCL er raskeste veg til boring.
-
Hadde det vært i deres agenda å ta fra APCL lisensene ville de HØYST sannsynlig gjort dette for lenge siden, ref forrige punkt!
-
APCL har et tilsynelatende strålende forhold til både den nye presidenten, og ikke minst til olje og energiministeren i Gambia!
-
Den nye presidenten vet utmerket godt hvor vanskelig(umulig) det har vært å få avtaler på plass under den forrige presidenten. Olje og Energiministeren vet det kanskje enda bedre, vi vet jo at vedkommende ble arrestert av den forrige presidenten/diktatoren. Dette er ting som taler for at APCL vil få en forlengelse, da det på mange måter kan sies å ikke være deres “feil” at forpliktelsene ikke er oppfylt!
-
Den nye presidenten har uttalt at han skal legge seg på en mer “Vestlig Linje”, og det hadde da vært naturlig med en forlengelse for APCL.
-
Den nye presidenten inviterte APCL til møte på sitt kontor umiddelbart etter innsettelse, og vi vet alle hvordan APCL har kommunisert etter den tid! Ledelsen fikk nok ganske klare indikasjoner på at “dette fikser vi” i dette møtet!
OG IGJEN! Gambia vil bore asap, så hadde det vært i deres hensikt å ta lisensene fra oss ville nok presidenten enten latt være å invitere til dette møtet, ELLER gitt APCL et varsel om terminering på dette møtet! Det skjedde ikke.
Personlig kan jeg ikke se noen annen argumentasjon enn “hvorfor har de ikke fått utsettelsene allerede” for at lisensene i Gambia skal ryke? Det er ingenting som tyder på at så skal skje, i så fall klarer i hvert fall ikke jeg å se det? Hvilke tegn har vi fått på at dette ikke skal gå veien?
Senegal er nok som mange spekulerer i klappet og klart, og nå som FAR har fått sine underskrifter er det nok et tidsspørsmål før APCL får det også!
Kursen har jo blitt fullstendig gruset den siste tiden, og med 250mill på bok har APCL en markedsverdi på LATTERLIGE 650mill! Da skjønner man litt av potensialet ved fullsignert HoT som fører til at vi plutselig er i besittelse av et av de mest spennende boreprogrammene i verden, OG det er fullfinansiert! Ergo kan man sitte tilnærmet risikofritt frem til første boring, og jeg blir meget overrasket om ikke kursen er svært tett på 20kr den dagen, eller over for den saks skyld
Dette var en meget god start på dagen Og ledelsen i APCL visste nok hva de gjorde da de valgte å forlenge med bare 6 uker, og da de valgte å benytte seg av ordene “adequate time”
Blir en spennende uke!
For min del handler om å kjøpe for enn 10-15k kr
Er du per dags dato ute av APCL?