Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PetroNor E&P Limited (PNOR)

Hvorfor var du i APCL tidligere hvis du mener de burde ha mistet lisensene? Eller kjente du kanskje ikke til den situasjonen da?

Og det er ulik info i markedet, det er ikke slik at de rike bare blir rikere av å være flinke hele tiden for å si det slik…

Eg hadde veldig stor tro på Apcl i 2014/15 og for såvidt frem mot '16, eg deltok heftig på HO, gravde frem mye og hauset, akkurat som storhauserene har gjort helt frem til nå, og sikkert vil fortsette med.
Den gangen trodde eg på african petroleum, men eg var en av veldig få, som var åpen for at emisjon vil komme, noe som skjedde, og deltok også i den, da 35 øre.
Etterhvert som tiden gikk, ( det er bare å bla i gamle HO tråder), og eg faktisk forstod mer av spillet og sette meg mer inn i forpliktelser og hva det egentlig ville si, å ha forpliktelser, og faktisk frister og forholde seg til, samtidig som det er kapitalkrevende, mistet eg mer og mer troen, men har nytte Apcl mer til trading, på diverse nyheter og rykter.
At ayame ble drillet tidligere i år, var mer enn hva eg hadde trodd på, der ble eg tatt på senga, synd at det ikke ble oljesprut.
Apcl har hele tiden hatt problem med frister og forpliktelser, noe vi også har sett seneste tiden, med å miste lisens, og at det har vert forholdsvis uklart hvilket lisenser Apcl faktisk har hatt, og har i eie.

Som eg har nevnt her, og som eg skrev i realtime, så gikk eg ut av aksjen på 8-9kr, før eg gikk inn med en mindre trade noen kroner lavere, som endte i tap, og ikke vert i nærheten av og vurdere ny inngang igjen etter det.

Tiden og oljeprisen har hele tiden jobbet i mot, samtidig som ebola utbrud har gjirt ting vansklig.

Håper det order seg

1 Like

Umulig å vite hvor fort noe dropper på dritt nyheter, men kanskje sikre seg med en stopp loss med høy spread og aldri ligge litt under å fiske for å unngå å plutselig få aksjer på rask vei ned?

ja den som hadde krystallkula , er bare og vente og se men sikkert ikke dumt med noe SL om ikke automatisk så vertfall iform av og sitte klistret til skjermen ut uka…overreaksjoner kan fort forekomme…som feks idag, ligger nokk en del stakkarslige karer og gråter seg i søvn i skrivende øyeblikk viss de får noe ole lukkøye inatt i det hele tatt…

Takk for et utfyllende svar!

Jeg tolker dette som at den posten du var inne med i 2017 var en slik trade på nyheter/rykter?

1 Like

Kan absolutt stemme dette. Det jeg stusser på er at selskapet kan evt. børsmelde at kontraktene er fortsatt juridisk gyldig og bindende dersom det ikke er tilfellet og slippe unna med dette.

Hadde vært veldig interessant å gjennomgått kontraktene de har og sett hva som faktisk er reelt her og om det faktisk er riktig at Myndigheten må gjennom en termineringsprosess for at de skal bli ugyldige. Og ikke minst, hva er denne termineringsprosessen og hvordan fungerer? Dersom dette er en veldig enkel prosess så hjelper det naturligvis lite at det ikke er gjort da det bare er noe de kan sette i gang med. Vil vel tro at det må være noen klausuler eller noe.

Uansett, jeg kjenner ikke til detaljene her godt nok, men veldig mange ubesvarte spørsmål her. Jeg håper også at APCL i morgen, helst tidlig kan komme med en god oppklarende forklaring på hva som faktisk foregår og hva som er ståa. Hvis ikke de har lisenser lengre så er kanskje det enkleste bare å oppløse hele selskapet å dele pengene i selskapet ut til aksjonærene. Ser ikke helt hva plan B skulle være her.

https://tse3.mm.bing.net/th?id=OIP.7ASQ1tUWYlkI52tsO8JSqwD6D6&pid=15.1&P=0&w=300&h=300

2 Likes

Ja, denne var eg inne med delvis på forventninger og at eg etterhvert registrerte at veldig mangen ble veldig positive, samtidig som eg visste at det er lite tilgjengelige aksjer i markedet så lenge alle store sitter ro, topp 20 har i alle år hatt rundt 80%, skulle alle småaksjonærer ha litt aksjer, så måtte det bli volatilt.
Av samme grunn har eg holdt meg utenfor senere tid, bortsett fra dei 10k eg kjøpte mandag og solgte igår, med 1kr i fortjeneste,
dage har fryktet hva som vil skje med en dårlig mld og alle skal ut på samme tid, derfor har også utalt ar eg heller kjøper dyrere men til mindre risiko etter en Evt melding foreligger.
Eg skal ikke påstå at eg trur på ett dårlig utfal, men eg har fryktet det, med bakgrunn i historien til selskapet.
Eg har også registrert at baksetene senere tid har virket stresset, og kverelerende med en gang en kristisk tone har komt, noen der har virkelig begynt å ha kniven ute, samtidig som det siste tiden stadig har blitt brukt irelevante hauseartikler, alt som har vert positivt i Afrika har blitt brukt til haus i Apcl, synst det har vert fir mye tull der og hausingen har tatt fullstendig av.
Det sitter riktig noke noen skribenter som er flinke der, men det blir brukt for mye svada som folk tror på.
Eg synst emisjonen var meget godt utført, og tenkte at kunne være en trygg inngang, men uskikkertheten som dukket om rundt lisensene,
Var ett varsko for meg.

Men hvem vet, aksjen kan går raskt oppigjen, en god melding kan komme når som helst

PS: eg har jo også siste halvåret omtalt aksjen som ett afrikapapir, ikke helt grunnløst

2 Likes

Det er jo en offisiel uttalelse, av oljeminister i landet, så selv om Apcl tilbakeviser det, så bør taes med største alvor :

"Energimyndighetene i Gambia har avsluttet samtalene med African Petroleum om å forlenge oljeletingen i to av landets mest lovende offshore-blokker, A1 og A4, melder Reuters tirsdag ettermiddag.

Myndighetene er nå i innledende samtaler med nye investorer.

• African Petroleum har en rekke ganger mislyktes i å møte sine forpliktelser. De ba om en forlengelse og vi sa nei. Vi indikerte vår posisjon til dem. Det er ingen samtaler som finner sted mellom oss og African Petroleum, sier petroleumsminister Mod K. Ceesay hos Gambias oljedepartement til Reuters, uten å gi ytterligere detaljer.

African Petroleum har avslått å kommentere saken.

Selskapet har ifølge nyhetsbyrået tidligere anerkjent at det ikke møtte forpliktelsen til å bore en brønn innenfor tidsrammen i avtalen.

En evaluering African Petroleum har vist til antyder at blokken kan inneholde mer enn tre milliarder fat."

Så, hva skjer dersom det viser seg at dette stemmer, da vil det komme en terminering, og det kan godt tenkes at denne er underveis og at Apcl ikke har fått den i hende.
Så hva vil skje da, vil Apcl være i fare for og motta sanksjoner ? ( Ref Iox cor-6)

For medlemmene her på forumet pluss ett par på ho, så håper eg dette får en lykkelig vending

Jeg er spent på om vi får melding fra Apcl og myndighetene i dag. Er dessverre redd for at lisensene er mistet. Minner veldig om det som skjedde i mai. Ellers kan en jo spekulere i mye men får avvente melding. Skal i et kort møte med sjefen på jobben 08.30 så kan bli kort tid på å lese igjennom om melding kommer rett før åpning.

Nå er det vel strengt tatt han her som er oljeminister: https://jollofnews.com/2017/04/14/gambias-petroleum-minister-sworn-in/

Tror dere selskapet har mistet lisensene?

• Ja
  • Nei

0 stemmegivere

Prises ikke selskapet til cashbeholdning etter forrige emisjon?

Min mistanke er at her er det den nye regjeringen som ikke har blitt smøret nok og lekket denne nyheten til å tvinge apcl til aksjon. bare å holde seg rolig til man vet mer offisielt. Det har ikke vært noen nye offisielle utaleser fra gambia utenom dette “interjvuet” nylig. Hadde denne beskjeden kommet fra Fafa Sanyang så hadde det vært mer svett og urolighet

1 Like

Om vi går i hop med Lassar og tilbyr dei en kaffideal, so ordnar det seg nok

Lager ny poll, som er mer korrekt. Tror du Selskapet mister lisensene iløpet av de 3-6 neste månedene siden de har brutt betingelsene. [poll type=regular]

• Ja!
  • Nei, De finner en måte å bestikke regjeringen på.
    [/poll]
1 Like

sånn går nu dagan…

Det mann og må ta med i risikoanalysen sin, er om cashbeholdning går med i Evt bøter for brutte forpliktelser, se eksempel iniox med cor-6, i såfall er Apcl nærmest som konkurs å regne

Kan det tenkes at dette er en større konspirasjon? At noen større selskap har ønsket å ødelegge for APCL ved å få ut denne nyheten, slik at partneren vår får kalde føtter og trekker seg?

Hvem vil vel samarbeide med et selskap som ikke vet om de eier lisensene eller ikke?

1 Like